WHO ma kolejny kłopot
W sieci pojawiło się 25 tys. adresów e-mailowych oraz odpowiadających im haseł należących do Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Gates Foundation i kilku innych organizacji zaangażowanych w walkę z COVID-19.
Według Washington Post odkrycia dokonała organizacja non profit SITE Intelligence Group, która od dawna bacznie obserwuje działania różnych grup ekstremistów. Niestety, jak do tej pory nie udało się ustalić źródła wycieku. Gdy tylko e-maile znalazły się w sieci, natychmiast zostały wykorzystane przez ekstremistyczne organizacja do przeprowadzania kampanii polegających na nękaniu pracowników WHO, Banku Światowego czy National Institutes of Health (NIH). Tego typu akcje mają wzmocnić działania przeciwko polityce wymienionych organizacji w walce z pandemią, a także propagować teorie spiskowe dotyczące COVID-19.
Światowa Ogranizacja Zdrowia potwierdziła, że wyciekło 6835 adresów, ale tylko 457 było aktualnych. WHO zapewnia, że nie pojawiły się żadne ślady wskazujące na wykorzystanie exploita. Hasła pracowników, którzy byli ofiarami ataku, zostałyzresetowane.
- Ryzyko nowych ingerencji spowodowanych publikacją adresów e-mail i haseł trudno zmierzyć, ponieważ organizacje rządowe i biznesowe często używają uwierzytelniania wieloskładnikowego, które wymaga tymczasowego kodu lub fizycznego tokena by uzyskać dostęp do systemu komputerowego, nawet jeśli atakujący posiada prawidłowe hasło. Warto jednak zauważyć, że kilka tygodni temu głośno mówiło się o tym, że WHO znajdzie się na celowniku hakerów. Informowano o tym pracowników tej organizacji, a mimo to, nie udało się uniknąć poważnej wpadki. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Według SITE Intelligence Group ofiarami ataku były też National Institutes of Health, z którego wyciekło 9938 adresów e-mail z hasłami, The Centers for Disease Control and Prevention (6857), Bank Światowy (5120)
źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.