Większość sklepów w Centrum Handlowym Osowa wraca do normalnego funkcjonowania
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Decyzją Rady Ministrów, na mocy rozporządzenia z dnia 2 maja 2020 r., CH Osowa znosi dużą część dotychczasowych ograniczeń w funkcjonowaniu. Od dnia 4 maja otwarte będą sklepy i lokale usługowe z wyłączeniem biura podróży i salonu fryzjerskiego. Restauracje oraz punkty gastronomiczne będą świadczyć jedynie usługi „na wynos”. CH Osowa nadal będzie stosować rygorystyczne zasady bezpieczeństwa higienicznego.
Od 4 maja, na mocy rozporządzenia Rady Ministrów, Centrum Handlowe Osowa zaczyna stopniowo wracać do normalnego funkcjonowania. Otwiera się duża część sklepów i punktów usługowych. Obowiązywać w nich będą ściśle określone zasady bezpieczeństwa, przede wszystkim odnoszące się do limitów osób przebywających na ich terenie. Nadal nieczynne pozostaną biuro podróży i salon fryzjerski. Ich przywrócenie do funkcjonowania zaplanowane zostało w kolejnych fazach odmrażania gospodarki. Wyspy handlowo-usługowe zlokalizowane w pasażach centrum otworzą się po spełnieniu pewnych warunków, m.in. po zainstalowaniu specjalnych przesłon.
Częściowo udostępniona klientom będzie strefa restauracyjna. Zlokalizowane w niej restauracje oraz kawiarnia świadczyć będą usługi jedynie w formule zakupów na wynos. Na terenie całego centrum obowiązuje jednak całkowity zakaz spożywania posiłków i napojów, a wszystkie stoły i krzesła w strefie foodcourt będą do odwołania wyłączone z użytkowania.
ZDROWY DYSTANS I ŚRODKI HIGIENY
Centrum Handlowe Osowa w pełni dostosowało się do wytycznych dla funkcjonowania obiektów handlowych opracowanych przez Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym inspektoratem Sanitarnym. W celu zapewnienia klientom bezpieczeństwa zakupów wciąż będą ściśle przestrzegane procedury higieniczne, mające chronić wszystkich odwiedzających oraz personel centrum i personel pomocniczy.
Zgodnie z obowiązującym ograniczeniem monitorowana będzie liczba klientów na m2. Ograniczenie liczby osób będzie miało również zastosowanie w poszczególnych sklepach. W CH Osowa znajdują się szerokie pasaże zakupowe, co z pewnością pomoże w zachowaniu bezpiecznych odległości wszystkim klientom i pracownikom galerii. W celu minimalizacji ryzyka zakażenia i aby przestrzegać zasad dystansu społecznego z pasaży zniknęły ławki i siedziska. Przestrzeń dla dzieci i wszystkie bujaki pozostają nieczynne do odwołania.
Galeria wprowadziła również dodatkowe działania i procedury higieniczne mające na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa wszystkim przebywającym na terenie CH Osowa. Przy wejściach głównych oraz w toaletach zamontowano dozowniki z płynem do dezynfekcji. Klienci informowani są również o możliwości zakupu maseczki w wybranych punktach handlowych. Regularnie odkażane są wszystkie elementy na pasażach – podłogi, kosze na śmieci, donice, klamki, poręcze, a także podłogi i ściany korytarzy wiodących do toalet. Dokładnej dezynfekcji poddawane są urządzenia i wyposażenie toalet. Serwis sprzątający wyposażony został w dodatkowe środki czystości o silniejszym działaniu antybakteryjnym i wirusobójczym. Ponadto pomieszczenia toalet oraz przestrzeni specjalnych, takich jak Pokój Rodzica z Dzieckiem poddawane są regularnemu ozonowaniu. Co ważne, wentylacja na terenie obiektu jest prowadzona w 100 proc. przy użyciu świeżego powietrza, bez rekuperacji. W toaletach umieszczono również szczegółowe instrukcje sanitarne mycia i dezynfekcji rąk, a także zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczek.
#ODPOWIEDZIALNI #BEZPIECZNI
Wszyscy klienci, którzy odwiedzą CH Osowa proszeni są o stosowanie się do zasad bezpieczeństwa: przede wszystkim respektowanie limitu osób w centrum, w poszczególnych sklepach oraz w toaletach, zachowania wymaganego prawem dwumetrowego dystansu, obowiązku zasłaniania ust i nosa oraz zakazu spożywania posiłków i napojów. Klienci zmotoryzowani powinni zajmować co drugie miejsce parkingowe. Nakazy i ograniczenia mają na celu zapewnienie wszystkim przebywającym na ternie centrum - klientom, pracownikom sklepów i firm usługowych – bezpieczeństwa.
„Zdajemy sobie sprawę, że zakupy mogą być mniej komfortowe w najbliższych tygodniach – mówi dyrektor CH Osowa, Agnieszka Wojtaszczyk – jednak najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo klientów oraz pracowników sklepów i firm usługowych. Wierzymy, że zachowanie najwyższych zasad higieny oraz wszystkie podjęte przez nas działania zapewnią Państwu bezpieczne zakupy.”
Opis wszystkich wdrożonych w Centrum Handlowym Osowa procedur bezpieczeństwa oraz pełna, regularnie aktualizowana lista otwartych sklepów i punktów usługowych dostępne będą na stronie wwww.chosowa.pl. O dalszych zmianach w funkcjonowaniu galeria będzie informować na bieżąco.
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!
Frytunia i Hot-Dog wspinają się na Pałac Kultury i Nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.