Wielkanoc zero waste z marką WINIARY
Chcesz zorganizować Wielkanoc, która będzie smaczna, ale również w stylu zero waste? Marka WINIARY nie tylko pomaga w przygotowaniu pysznych świątecznych dań, ale również inspiruje do niemarnowania – i to nie tylko podczas gotowania. Już niedługo startuje kolejna edycja konkursu „WINIARY – Drugie życie słoika”. Do wygrania atrakcyjne nagrody – tostery SMEG oraz akcesoria kuchenne.
Święta w duchu zero waste
Wielkanoc nie może odbyć się bez klasycznych dań, na które często czekamy cały rok. Zgodnie z tradycją, na świątecznym stole królują jajka, biała kiełbasa, sałatka jarzynowa oraz ciasta, jak na przykład babka drożdżowa czy mazurek. Coraz chętniej konsumenci testują również nowe lub zmodyfikowane receptury, w lżejszej formie. Na stronie winiary.pl można znaleźć szeroką bazę inspiracji kulinarnych, które są gwarancją dobrego smaku: https://www.winiary.pl/przepis/wielkanoc/. To ponad 350 przepisów, więc każdy znajdzie coś, co najbardziej mu odpowiada.
- Przygotowując święta Wielkanocne warto zadbać o to, by nie tylko było smacznie, ale również pomyśleć o planecie i stworzyć menu w taki sposób, by nic się nie zmarnowało. Podstawą jest odpowiednie zaplanowanie liczby dań i posiłków, ale również wprowadzenie do kuchni zasad zero waste. Na przykład, skorupki po jajkach, które zostają nam po przygotowaniu wielu świątecznych dań, doskonale sprawdzą się jako nawóz do domowych roślin doniczkowych oraz tych w przydomowych ogródkach – skorupki wystarczy wysuszyć i pokruszone rozsypać na powierzchni ziemi lub zakopać. A takich sposobów jest znacznie więcej! – mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.
Więcej porad i inspiracji kulinarnych, które pomogą w ograniczeniu marnowania jedzenia można znaleźć w wielkanocnym poradniku WINIARY oraz na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/. A jeśli mimo wszystko, po świętach zostanie Ci za dużo jedzenia – można je zamrozić lub podzielić się z innymi. Wystarczy szczelnie zapakować danie, np. w słoik, i zanieść do jednej z jadłodzielni. Lista wszystkich dostępnych punktów w Polsce znajduje się na stronie: https://www.winiary.pl/lista-jadlodzielni-w-polsce/
Jednak świąteczne niemarnowanie można przenieść na jeszcze wyższy poziom. Jak? Sprawdź sam!
Daj słoikowi drugie życie
Już w Poniedziałek Wielkanocny rusza kolejna edycja konkursu konsumenckiego „WINIARY – Drugie życie słoika”. Jego głównym założeniem jest pobudzenie kreatywności u konsumentów i zachęcenie ich do znalezienia ponownego zastosowania dla opakowania po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY. Uczestnicy mogą przedstawić swoje pomysły w formie zdjęcia, bumerangu, krótkiego filmu lub kolażu. Zgłoszenia przyjmowane są od 10.04 do 30.04.2023 r. za pośrednictwem mediów społecznościowych marki.
Uczestnicy mają dużą dowolność w prezentacji koncepcji – słoik może służyć jako lampion, być wykorzystany jako pojemnik do przechowywania ciasteczek lub długopisów, albo zaaranżowany na ozdobę domu. Każdy uczestnik może wysłać więcej niż jedno zgłoszenie, co zwiększa szanse na wygraną.
Sposobów na wzięcie udziału w konkursie jest kilka – wystarczy udostępnić swoją koncepcję w mediach społecznościowych z wykorzystaniem dedykowanego hashtagu #drugieżyciesłoika, skomentować post konkursowy na profilu marki na Facebooku lub na Instagramie wykorzystując dedykowany hashtag i tagując profil marki @winiary. Na autorów najlepszych prac czekają atrakcyjne nagrody – 10 tosterów SMEG oraz 10 kompletów akcesoriów kuchennych.
Więcej szczegółów i regulamin konkursu dostępny jest stronie https://www.winiary.pl/daj-sloikom-nowe-zycie-konkurs-Winiary/ oraz na profilach marki: https://www.facebook.com/Winiary i https://www.instagram.com/winiary.
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.