Komunikaty PR

Wirtualne dzielnice z polskim rodowodem. CampusAI wchodzi do Wielkiej Brytanii i

2024-10-24  |  13:40
Biuro prasowe

Po rekordowej rundzie pre-seed o wartości 40 mln zł i spektakularnym sukcesie w Polsce CampusAI ogłasza wejście na rynek w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od teraz polski kandydat na jednorożca będzie skalować biznes za granicą. Do końca roku zapowiada ekspansję w kolejnych 10 krajach, ale apetyt ma na dużo więcej.

Unikatowa na globalną skalę platforma od CampusAI, która rewolucjonizuje współpracę człowieka z AI nie zwalnia tempa i odnotowuje spektakularne wzrosty. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do organizacji dołączyło 25 osób, które budowały sukcesy m.in. Oracle, Microsoft oraz EY. Startup generuje w Polsce 20% wzrost przychodów miesiąc do miesiąca, a teraz z impetem wchodzi do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie zapowiada między innymi budowę wirtualnych dzielnic oraz dalszy, dynamiczny rozwój społeczności napędzanej AI. Długofalowa wizja rozwoju spółki zakłada obecność na minimum 100 rynkach na całym świecie. Dzięki temu CampusAI ma szansę zostać globalnym liderem, demokratyzując dostęp do sztucznej inteligencji na niespotykaną dotąd skalę.

– CampusAI rozwija się równolegle z ewolucją sztucznej inteligencji. Patrzymy daleko w przyszłość, planując stworzenie wirtualnych dzielnic, co pozwoli użytkownikom – zarówno indywidualnym, jak i organizacjom – na wizualizację, testowanie i doskonalenie swoich pomysłów oraz technologii w realistycznie odwzorowanych, interaktywnych warunkach. To innowacyjne podejście ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki prowadzone są badania i rozwój, umożliwiając symulowanie prawdziwych scenariuszy i podejmowanie lepszych decyzji na podstawie wirtualnych doświadczeń – mówi Aureliusz Górski, CEO CampusAI.

Human + AI Collaboration: uwolnienie ludzkiego potencjału dzięki sztucznej inteligencji

Potencjał rozwoju CampusAI wynika m.in. z ograniczonego dostępu do edukacji opartej na AI, która ma na celu zwiększenie produktywności człowieka, a także z rosnącej popularności samej platformy. W 2023 roku wartość globalnego rynku usług szkoleniowych AI wynosiła około 2,12 miliarda USD, a prognozy wskazują, że do 2030 roku osiągnie on nawet około 8,6 miliarda USD.1 Jednocześnie już teraz społeczność użytkowników CampusAI w samej tylko Polsce zrealizowała łącznie ponad 100 tys. godzin szkoleń.

Pozycję spółki na rodzimym rynku dodatkowo umacniają kolejne partnerstwa z gigantami m.in. sektora bankowego. Jak wynika z oficjalnych komunikatów w mediach społecznościowych, w CampusAI szkolą się m.in. Credit Agricole i Nationale-Nederlanden, które wprowadziły możliwość szkoleń AI dla swoich pracowników w ramach spersonalizowanych programów oferowanych przez startup.

– Transformacja cyfrowa musi opierać się na wzmacnianiu kluczowego zasobu – ludzi, których potencjał może być znacząco podniesiony dzięki sztucznej inteligencji. Pandemia pokazała, jak technologia może zbliżać mimo fizycznych barier. To, w połączeniu z doświadczeniem zdobytym przy współtworzeniu BusinessLinków oraz Cambridge Innovation Center zainspirowało mnie do stworzenia CampusAI – wirtualnej przestrzeni, która umożliwia rozwój pomysłów i umiejętności z niespotykaną dotąd elastycznością i dostępnością. Dzięki AI możemy zwiększyć kreatywność i proaktywność, tworząc jednocześnie środowisko sprzyjające nauce i współpracy, co napędza rozwój organizacji – podkreśla Aureliusz Górski.

–Od roku w Polsce działa szkoła w stylu „AI-native school”, w której kompetencje związane z AI są fundamentem procesu dydaktycznego. Pracę nad tym projektem rozpoczęliśmy w grudniu 2022 roku, a w fazę MVP weszliśmy w październiku 2023 roku. Chcemy pokazać, jak AI może rozwiązać problemy wynikające z nierównego dostępu do edukacji. W naszej szkole nauczanie prowadzą wirtualne awatary zasilane AI, co pozwala na obniżenie kosztów edukacji i dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb uczniów - dodaje Aureliusz Górski.

O Campus AI
CampusAI jest startupem założonym przez Aurelisza Górskiego. To innowacyjna platforma, która przenosi edukację do wirtualnego świata. Oferuje użytkownikom kursy, narzędzia AI oraz społeczność, tworząc interaktywne środowisko sprzyjające rozwojowi w obszarze sztucznej inteligencji. Dla początkujących dostępne są interaktywne kursy z awatarami, a zaawansowani mogą oferować swoje umiejętności na marketplace. Platforma wspiera również firmy w transformacji cyfrowej, zwiększając kompetencje pracowników i efektywność organizacji. Dzięki podejściu "edutainment", kursy kończy dziesięciokrotnie więcej osób niż tradycyjne szkolenia online.

Za dotychczasowym sukcesem spółki zespół ekspertów AI, m.in. prof. Aleksandra Przegalińska, czołowa badaczka w dziedzinie humanoidalnej sztucznej inteligencji oraz prof. Dariusz Jemielniak, specjalista od strategii organizacyjnej i badania społeczności otwartej współpracy. Dzięki ich dorobkowi naukowemu, CampusAI nie tylko trzyma rękę na pulsie najnowszych trendów technologicznych, ale również wyznacza nowe standardy w edukacji i innowacjach, kształtując przyszłość AI na globalnym rynku.

 

[1] Grand View Research

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-10-28 | 08:00

González Byass ogranicza zużycie plastiku dzięki rozwiązaniom SAP

Cyfryzacja to doskonałe narzędzie wspierające realizację celów ESG. To szczególnie ważne w branżach takich jak FMCG, w których odpowiedzialność społeczna organizacji jest kluczowa dla szerokiego grona
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-10-25 | 10:00

IT mocną stroną Wrocławia

Wrocław, jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce, staje liderem branży IT. To właśnie Wrocław może pochwalić się najwyższą specjalizacją lokalną w zakresie usług IT w ramach sektora BPO, pośród największych
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-10-25 | 09:30

Beyond Gravity leci do chmury z SAP

Usługi i produkty, które wykorzystują dane pochodzące z sektora kosmicznego, stanowią coraz większe źródło informacji dla globalnego biznesu. Jak podaje raport polskiej Agencji Rozwoju, szacuje się, że ponad 40%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ochrona środowiska

Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii

Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.

DlaWas.info

Firma

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne

Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.