Woodpecker.co z kolejnymi wzrostami i historycznie wysokim ARPA

Woodpecker.co S.A., spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, notuje dynamiczne wzrosty wyników. W I półroczu 2021 odnotowała 3-krotny rdr. wzrost zysku netto, który wyniósł przeszło 1 mln zł. Z kolei przychody spółki osiągnęły wartość ponad 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 34 proc. rdr. Dynamiczny wzrost miał swoje odzwierciedlenie w rosnącym ARPA (Average Revenue Per Account), które w II kw. 2021 r. po raz pierwszy w historii spółki wyniosło powyżej 100 USD. We wrześniu Woodpecker.co S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
Działająca w modelu SaaS aplikacja Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów i rekrutacji pracowników. Korzysta z niego około 3 tys. firm z ponad 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników kwartalnych. W porównaniu z I półroczem 2020 roku odnotowaliśmy 3-krotny wzrost, a ARPA – czyli średni przychód na użytkownika – po raz pierwszy w historii naszej działalności przekroczył 100 USD, rosnąc w tempie 42 proc. rdr. Model SaaS w którym działamy pomaga nam z powodzeniem skalować biznes, a konsekwentnie realizowana strategia rozwoju pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zakładamy, że ten rok zamkniemy z przychodami na poziomie 13,6 mln zł, notując przy tym 3,4 mln zł wyniku EBITDA oraz 2,5 mln zł zysku netto. Warto wspomnieć, że już w samym pierwszym półroczu osiągnęliśmy wyższy zysk niż w całym ubiegłym roku. – mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Woodpecker.co podtrzymuje wcześniejsze prognozy dotyczące wyników na 2022 r. Zakładają one 19,6 mln zł przychodów, 7,4 mln zł EBITDA oraz 5,1 mln zysku netto.
Spółka w ostatnim czasie wprowadziła do oferty nowy produkt – aplikację Woodpecker Calls. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku narzędzi sales automation. Aplikacja pozwala wykonywać działania sprzedażowe związane z zaplanowanymi rozmowami telefonicznymi bezpośrednio z poziomu telefonu. Zintegrowana jest z danymi i procesami ustawionymi w aplikacji webowej, dzięki czemu czynności wykonane przez klienta za pomocą telefonu są automatycznie synchronizowane z systemem, zapewniając ciągłość i wygodę korzystania.
- Woodpecker Calls pozwala na dalszą automatyzację komunikacji sprzedażowej. Narzędzie docenią w szczególności sprzedawcy z branż w których bezpośredni kontakt z klientem jest kluczowy, np. sprzedający towary lub usługi o większej złożoności i wymagające spersonalizowanych prezentacji. To produkt unikalny na rynku i kolejny krok Woodpeckera w kierunku wspierania komunikacji wielokanałowej. – podkreśla Mateusz Tarczyński.
Firma jest o krok od debiutu na rynku NewConnect. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji serii A Woodpecker.co S.A. do Alternatywnego Systemu Obrotu NewConnect. Spółka aktualnie czeka na wyznaczenie daty debiutu.
- Z niecierpliwością czekamy na debiut na tzw. małej giełdzie. To dla nas ważny krok, odzwierciedlający dynamiczny rozwój spółki i rozbudowę skali działalności. – dodaje Mateusz Tarczyński.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.