Komunikaty PR

Wpływ pandemii na firmy produkujące ekologiczne paliwo

2020-09-24  |  15:30
Biuro prasowe

 

Europejska Rada Pelletu (EPC) opublikowała wyniki ankiety dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na producentów pelletu drzewnego w Europie i na świecie. 

 

Ankieta miała dostarczyć informacji o możliwych przyszłych wahaniach na rynku wysokiej jakości pelletów drzewnych. Wyniki pokazały, że 75% producentów ucierpiało na skutek pandemii, a 2 na 3 firmy planują wprowadzenie wyższych cen pelletu drzewnego. Ponad połowa producentów dotkniętych negatywnymi skutkami COVID-19 wskazuje zmniejszenie popytu ze strony użytkowników końcowych. 

 

Można przypuszczać, że to główna przyczyna spadku produkcji i handlu, którego ponad połowa ankietowanych firm spodziewa się w najbliższych miesiącach. Ankieta EPC wykazała również, że z pomocy rządowej, dostępnej w większości krajów tj. Włochy, Hiszpania, Polska, Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Węgry, Chorwacja i inne, skorzystało lub planuje się o nią ubiegać większość producentów pelletu drzewnego. 

 

Oprócz negatywnego trendu należy również zauważyć, że pandemia przyniosła pewne szanse, które dostrzegliśmy tuż po jej wybuchu. Firmy, które zadziałały szybko i wdrożyły niestandardowe pomysły na promocję swoich produktów, dziś mogą cieszyć się wzrostem popytu ze strony klientów, nawet pomimo ogólnie trudnej sytuacji rynkowej – powiedział Marcin Łazicki, Dyrektor Produkcji Maximer. 

 

Chcąc zwrócić uwagę na potwierdzony certyfikatem jakości produkt i przekonać ludzi do czystego, ekologicznego, drzewnego biopaliwa stałego, przeznaczonego do spalania w nowoczesnych, dedykowanych do tego rodzaju paliwa kotłach, kominkach oraz palnikach w celu wytworzenia energii cieplnej na potrzeby grzewcze, firmy próbują na przykład obniżać cenę bądź proponować rabaty. 

 

My postanowiliśmy wyjść naprzeciw kryzysowi, który zataczał coraz szersze kręgi, powodując trudniejszy dostęp do surowca, ograniczenia w przemieszczaniu się, sprzedaży detalicznej, obostrzenia sanitarne panujące w zakładzie produkcji. Postanowiliśmy udoskonalić jakość pelletu drzewnego i uwierzytelnić funkcjonujący system zakładowej kontroli produkcji certyfikatem ENplus w klasie jakości A1 – dodaje Marcin Łazicki. 

 

Jakie są zatem cechy jakościowego pelletu i na co należy zwracać uwagę przy jego wyborze?

 

  • Powoduje niską emisję CO2

  • Nie zawiera substancji szkodliwych

  • Nie emituje przykrych zapachów

  • Nie powoduje alergii 

  • Jest czysty i bezpieczny w użytkowaniu i łatwy w przechowywaniu

  • Jest wysokokaloryczny ≥ 5 kWh z kilograma pelletu 

  • Pozostawia po spalaniu niewielką ilość popiołu - ≤0,50 % 

  • Pozostawia ekologiczny popiół do wykorzystania jako nawóz

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Surowce Wkrótce w Europie powstanie nowoczesna zielona huta. Wybuduje ją Metinvest Biuro prasowe
2024-11-27 | 10:25

Wkrótce w Europie powstanie nowoczesna zielona huta. Wybuduje ją Metinvest

Ukraiński Metinvest – grupa firm stalowych i wydobywczych – wybuduje we Włoszech jedną z najnowocześniejszych zielonych hut stali w Europie. Wydajność zakładu produkującego
Surowce Rollercoaster cen ropy naftowej
2024-05-27 | 12:00

Rollercoaster cen ropy naftowej

W skrócie: • Zbliżające się spotkanie OPEC+ w dniu 1 czerwca prawdopodobnie nie przyniesie większych niespodzianek, ponieważ Allianz Trade spodziewa się utrzymania obecnych
Surowce Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko
2024-02-14 | 01:00

Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko

Posiadanie w domu kuchenki gazowej może mieć negatywny wpływ zarówno na zdrowie, jak i na samopoczucie – tak wynika z badań przeprowadzanych przez ośrodki naukowe na całym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.