Komunikaty PR

Współcześni studenci chętnie i odważnie podejmują pracę

2024-08-30  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Studenci szykują się już na rok akademicki – mentalnie, organizacyjnie i finansowo. Wielu z nich pracowało już podczas wakacji, a we wrześniu dołączą do nich kolejni, którzy wykorzystają dodatkowy, wolny od zajęć miesiąc na podreperowanie swoich budżetów.

 

Jak wynika z badań, prowadzonych na polskich uczelniach, współcześni studenci nie unikają pracy.   Raport Eurostudent podaje, że studia z pracą łączy aż 80% żaków! Ten wynik to nie tylko efekt wysokich kosztów życia, ale też chęci samorozwoju i gromadzenia doświadczeń, dzięki którym młodzi pracownicy stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.

 

Młodzi ludzie poszukają ofert pracy głównie w sieci – w serwisach z ofertami, na grupach na FB oraz
na LinkedIn. Korzystają też z możliwości, jakie dają im uczelnie, które również dbają o kondycje finansową swoich podopiecznych.

 

Wielu kandydatów wysyła CV bezpośrednio do pracodawców w firmach, które ich interesują oraz kontaktuje z agencjami pracy tymczasowej, posiadającymi oferty niedostępne w innych miejscach
i gwarantującymi opiekę nad kandydatami pod kątem ciągłości zatrudnienia w zależności od zmieniających się możliwości czasowych
– mówi Anna Witek z firmy HR Quality. Ofert dla młodych ludzi jest sporo, jest w czym wybierać. Zatrudnienie studentów to bowiem spora korzyść dla pracodawców, którzy nie muszą opłacać ubezpieczeń społecznych, czy podatku dochodowego. Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają też kompetencje młodych, świeżych umysłów, a także ich entuzjazm
i zaangażowanie. Młodzi są coraz odważniejsi i świadomi swoich atutów.

 

Choć studenci chętnie pracują i angażują się w powierzane im zadania, zawsze potrzebują jednej rzeczy - elastyczności czasu pracy. Praca musi być dostosowana do grafiku zajęć i trzeba mieć świadomość, że może on się zmieniać. Studenci wybierają więc najczęściej pracę na zlecenie płatną za godzinę,
chętnie w formie zdalnej, by uniknąć dojazdów i zyskać na czasie. Otwarte zakomunikowanie swoich potrzeb podczas rozmowy rekrutacyjnej pomaga spełnić te potrzeby.  Studenci dzienni najczęściej wybierają pracę wieczorami lub w weekendy.

 

Wbrew pozorom elastyczność czasowa może być dobrą kartą przetargową w wynegocjowaniu lepszego wynagrodzenia – uważa ekspertka HR Quality. Student może zaproponować pracę w nietypowych godzinach, co uzupełni zaangażowanie regularnych pracowników. To może być atut, który warto wyeksponować podczas pierwszej rozmowy. Czasy, w których studenci pracowali za „półdarmo” już się skończyły. Dzisiaj studenci są doskonale zorientowani w stawkach na rynku pracy. Sprawdzają możliwości, odważnie komunikują swoje oczekiwania i udowadniają, że ich zatrudnienie może być świetną inwestycją na przyszłość – podsumowuje Anna Witek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.