Komunikaty PR

Wyborowa Pernod Ricard otwiera nowe centrum dystrybucyjne

2023-05-18  |  17:00
Biuro prasowe

 

Wyborowa Pernod Ricard uruchamia, w Nowym Kisielinie pod Zieloną Górą, centrum dystrybucyjne, z którego dostarczać będzie produkty odbiorcom w całym kraju. To najnowocześniejszy magazyn firmy w Polsce, spełniający najwyższe standardy branżowe.

 

- Nowe centrum dystrybucyjne znacząco rozszerza skalę naszego biznesu na polskim rynku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i urządzeń oraz automatyzacji wielu procesów, z nowego magazynu możemy wysyłać około 40 mln litrów naszych produktów rocznie, do odbiorców na terenie całego kraju. W centrum dystrybucyjnym, podobnie jak w naszych zakładach produkcyjnych, zastosowaliśmy rozwiązania pro środowiskowe – korzystamy m. in. z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, powiedział Artur Otta, dyrektor operacyjny w Wyborowa Pernod Ricard.

 

- To dla nas ważne, że firma Wyborowa Pernod Ricard, z długoletnią tradycją działalności w Zielonej Górze, cały czas się rozwija. Cieszymy się, że uruchamiając centrum dystrybucyjne, Wyborowa Pernod Ricard tworzy nowe, bezpieczne miejsca pracy, ale też dba o środowisko. Otwarcie tego nowoczesnego obiektu jest też kolejnym dowodem na to, że Lubuski Park Przemysłowy jest doskonałą lokalizacją inwestycyjną w naszym regionie, powiedział Dariusz Lesicki, Zastępca Prezydenta Zielonej Góry.

 

Nowa inwestycja Wyborowa Pernod Ricard obejmuje wybudowanie hali centrum dystrybucyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą (powierzchnie magazynowe, techniczne, biurowo-socjalne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń.

 

Centrum dystrybucyjne w Nowym Kisielinie będzie spełniało najwyższe standardy branżowe. Hala o pojemności 11.000 miejsc paletowych, ze zwiększoną powierzchnią rozładunkową i załadunkową oraz przepływowym układzie, zoptymalizuje proces obrotu towarów. System magazynowania ładunków na regałach paletowych wysokiego składowania został wyposażony w 4 paletomaty oraz samojezdne owijarki, które automatyzują operacje logistyczne i odciążą pracowników.

 

Nowy magazyn wykorzystuje też rozwiązania pro-środowiskowe - energia elektryczna wytwarzana jest w oparciu o źródła odnawialne, zmniejszone zostało zużycie prądu w godzinach nocnych, a wózki widłowe transportujące ładunki mają zasilanie elektryczne, nie emitują zatem spalin. Wszystkie te działania wpisują się w ogłoszony w kwietniu 2019 r. plan działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności - do roku 2030, który określa konkretne zobowiązania, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w czterech najważniejszych obszarach: troski o miejsce pochodzenia (Nurturing Terroir), doceniania ludzi (Valuing People), wytwarzania w obiegu zamkniętym (Circular Making) i odpowiedzialnej gościnności (Resposible Hosting).

 

Nowe centrum dystrybucyjne to kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, gdzie firma obecna jest od lat. Ma tu jeden ze swoich kluczowych zakładów produkcyjnych, który działa w mieście od ponad 75 lat, produkując ikoniczne marki, takie jak Wyborowa, Luksusowa czy OSTOYA i tworząc miejsca pracy dla kolejnych pokoleń Zielonogórzan.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy 5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy Biuro prasowe
2024-04-18 | 16:10

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy

Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu
Przemysł spożywczy Kolejny krok ku produkcji mleka A2A2 w Polsce. Trzecia edycja projektu.
2024-04-12 | 10:00

Kolejny krok ku produkcji mleka A2A2 w Polsce. Trzecia edycja projektu.

Ruszyła kolejna edycja współfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka projektu „A2A2 – nowa droga produktów mlecznych – zastosowanie selekcji genomowej
Przemysł spożywczy Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej
2024-04-10 | 16:30

Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej

W ramach trwającej kampanii Mieszanka Krakowska jest promowana w formie reklam outdoor (nośniki citylight w największych polskich miastach)  i digital oraz poprzez aktywacje i materiały

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.