Wycieczka tramwajowa Westfield Mokotów i Westfield Arkadia oraz PoWarszawsku
Mokotów, Śródmieście, Wola i Praga – ciekawostki z tych czterech warszawskich dzielnic będzie można poznać podczas wydarzenia „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!”. Będzie to także okazja do poznania historii transportu publicznego i taksówek w dawnej Warszawie. Wycieczki zabytkowym tramwajem z 1940 roku organizują centra handlowe Westfield Arkadia i Westfield Mokotów we współpracy z partnerem – PoWarszawsku.
– Podczas tegorocznego projektu „Spacery z PoWarszawsku i Westfield Mokotów” po raz pierwszy zaprosiliśmy uczestników do zwiedzania Mokotowa i Służewa zabytkowym tramwajem. Pomysł spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów, a zapisy zamknęły się w ciągu kilku godzin. Dlatego też, tym razem, wspólnie z Westfield Arkadia, postanowiliśmy jeszcze raz zaprosić miłośników opowieści sprzed lat na tramwajowe zwiedzanie miasta – mówi Izabela Wójcik, dyrektorka centrum handlowego Westfield Mokotów.
W czasie wycieczek zabytkowym tramwajem z Westfield do Westfield uczestnicy poznają ciekawostki i historie dotyczące miejsc i obiektów, które będą mijać na trasie. W roli przewodnika wystąpi Łukasz Ostoja-Kasprzycki, pomysłodawca projektu PoWarszawsku i rodowity warszawiak. Opowie między innymi o tym, czym były lektyki i czy były popularne w Warszawie, gdzie zamontowano pierwszy taksometr, jak brzmiała gwara dorożkarzy oraz czy to prawda, że kiedyś w Warszawie jeździły najbardziej luksusowe autobusy na świecie. Wycieczki są zaplanowane na sobotę oraz niedzielę, 9 i 10 września. W każdy z tych dni będą zorganizowane po dwa przejazdy rozpoczynające się o godzinie 12.00 i 14.00, które potrwają około 1,5 godziny.
Plan wycieczki jest wyjątkowy – główne punkty na trasie to: PKP Służewiec, ul. Marynarska, Rondo Unii Europejskiej (Westfield Mokotów), ul. Wołoska, Aleja Niepodległości, Dworzec Centralny, Aleja Jana Pawła II, Rondo Radosława (Westfield Arkadia), Most Gdański, Rondo Starzyńskiego, ul. Jagiellońska, Dworzec Wileński, Most Śląsko-Dąbrowski, Stare Miasto, Plac Bankowy, ul. Marszałkowska, Plac Zbawiciela, Plac Unii Lubelskiej, ul. Puławska, Królikarnia, ul. Woronicza i ul. Wołoska. Wycieczka zakończy się w miejscu jej startu, tj. na przystanku PKP Służewiec.
– Podobnie jak Westfield Mokotów w ubiegłym roku po raz pierwszy zaprosiliśmy naszych klientów na spacery po okolicznych dzielnicach. Projekt kontynuowaliśmy w tym roku w sierpniu. Wszyscy chętni mogli poznać ciekawostki z zakresu sportu, gastronomii, gwary warszawskiej oraz zagadki kryminalne stolicy. Chcemy zaskakiwać naszych klientów, dlatego na zakończenie wakacji zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i zaprosić wszystkich chętnych na wycieczkę zabytkowym tramwajem trasą łączącą oba warszawskie centra Westfield – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.
Udział w wycieczkach „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!” jest bezpłatny, jednak obowiązują na nie zapisy. W każdej wycieczce może wziąć udział maksymalnie 50 osób. Liczba miejsc jest ograniczona ze względów bezpieczeństwa oraz w celu zapewnienia maksymalnego komfortu uczestników. Zapisy ruszyły 4 września za pośrednictwem strony: https://evenea.pl/pl/katalog-wydarzen?q[name][prefix]=westfield.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.