Komunikaty PR

Wydajny magazyn na 49 tys. palet - case study

2024-07-31  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

W odpowiedzi na rosnący popyt na urządzenia HVAC, firma TROTEC zdecydowała się usprawnić procesy logistyczne, konsolidując magazyny i tworząc centralne, wydajne centrum dystrybucji z magazynem wysokiego składowania na 49 tys. palet.

TROTEC GmbH od ponad trzech dekad wytwarza i sprzedaje urządzenia grzewcze i klimatyzacyjne oraz narzędzia i przyrządy pomiarowe dla przemysłu, handlu i gospodarstw domowych. W związku z rosnącym popytem na produkty firmy zdecydowano się na budowę nowoczesnego obiektu produkcyjno-logistycznego przy siedzibie przedsiębiorstwa w Heinsbergu. Kompleks służy m.in. jako główne centrum dystrybucji w Niemczech duńskiej grupy Dantherm, z którą połączyła się firma TROTEC. Centralny obiekt logistyczny miał zastąpić 7 mniejszych magazynów. Obiekt projektowano tak, by był w stanie w szczycie sezonu obsłużyć jednego dnia nawet 15 tys. zamówień. Nowy, mający 55 tys. mkw. powierzchni kompleks z magazynem wysokiego składowania pozwolił pomieścić znaczną liczbę palet i zreorganizować procesy dostaw. – Regionalne magazyny zajmujące się realizacją zamówień i obsługą zwrotów zostały połączone w jedno centrum logistyczno-produkcyjne. W ramach tej restrukturyzacji procesy i infrastruktura intralogistyczna zostały zreorganizowane i zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności pracy – relacjonuje Julian Linnenbrink, Project Manager ds. Intralogistyki w nowym centrum TROTEC. W obiekcie zadbano o dostęp do dużej ilości światła dziennego. Umieszczony na dachu system paneli fotowoltaicznych z nadwyżką zabezpiecza potrzeby energetyczne centrum. Z dbałością o zrównoważony rozwój zorganizowano także system zwrotów z e-commerce. Działające bez zarzutu urządzenia trafiają do outletu, a pozostałe są demontowane i poddawane recyklingowi. Oszczędność energii i minimalizowanie emisji CO2 były brane pod uwagę także na etapie doboru pojazdów transportu wewnętrznego.

Zastosowane rozwiązanie

Chcąc zoptymalizować procesy transportu wewnętrznego, wzniesiono system regałowy wysokiego składowania na 49 tys. europalet. – To jeden z największych ze względu na pojemność zrealizowanych przez nas projektów magazynowych. By przygotować centrum do zmiennych ze względu na właściwą tej branży sezonowość warunków, w zależności od strefy zastosowaliśmy wąskie bądź szerokie korytarze, a w części magazynu regały wjezdne – opowiada Tobias Wegener, Planner and Consultant for System Sales w Dortmundzkim oddziale STILL. Z myślą o najintensywniejszym czasie w roku, kiedy to dzienna liczba zamówień sięga 15 tys. sztuk urządzeń, powstała strefa regałów wjezdnych na 26 tys. palet. Pozwalają one na składowanie kilku jednostek spaletyzowanych towarów jedna za drugą na dwóch szynach nośnych i bardzo efektywnie wykorzystują dostępną przestrzeń. Regały w centrum TROTEC są obsługiwane przez elektryczne wózki widłowe STILL – czołowe RX 20 i RX 60 oraz wózki wysokiego składowania serii FM-X. W charakteryzującej się szerokimi alejkami roboczymi strefie kompletacji pilotażowo zastosowano autonomicznego partnera kompletacji STILL OPX iGo neo. Ten transportowy robot współpracujący podąża za swoim ludzkim towarzyszem od jednej pozycji poboru ładunku do następnej. Dzięki hybrydowemu systemowi czujników niezawodnie i samodzielnie omija przeszkody i łagodnie zatrzymuje się, gdy nie jest to możliwe.

Efekt wdrożenia

Połączenie 7 lokalnych magazynów w jeden pozwoliło uprościć procesy logistyczne TROTEC i skuteczniej obsługiwać zwroty z e-commerce. – Nasze nowo wybudowane centrum logistyczne jest przepustowe na tyle, że może być wykorzystywane nie tylko na nasze potrzeby, ale także jako główne centrum dystrybucji w Niemczech grupy Dantherm, z którą się połączyliśmy – opowiada Julian Linnenbrink. – W Heinsbergu skonsolidowaliśmy siedem magazynów. Pozwoliło nam to pod jednym dachem obsługiwać logistykę wielu procesów. Zwiększyliśmy naszą całkowitą pojemność magazynową i efektywnie zreorganizowaliśmy procesy dostaw – podsumowuje Project Manager ds. Intralogistyki w nowym centrum TROTEC. Dzięki obejmującej m.in. wjezdne systemy regałowe wysokiego składowania koncepcji nowego centrum logistycznego firma jest w stanie skutecznie obsługiwać sezonowe szczyty logistyczne sięgające 15 000 zamówień dziennie. Autonomiczne wózki do kompletacji poziomej OPX iGo neo firmy STILL przyczyniają się z kolei do oszczędności czasu pracujących przy kompletacji operatorów. Szacuje się, że zmniejszają liczbę przypadków, w których operator musi wsiadać i wysiadać z wózka nawet o 75%.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: More&More Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowe regulacje i trendy: Co czeka polski rynek mebli do siedzenia? Biuro prasowe
2024-07-31 | 06:31

Nowe regulacje i trendy: Co czeka polski rynek mebli do siedzenia?

Najnowszy raport agencji badawczej MarketHub ujawnia kluczowe trendy i zmiany na polskim rynku mebli do siedzenia. Meble tapicerowane wciąż dominują, jednak meble nietapicerowane odnotowują
Przemysł Andrzej Wiśniowski z nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP”
2024-07-15 | 14:35

Andrzej Wiśniowski z nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP”

Andrzej Wiśniowski, założyciel i właściciel firmy WIŚNIOWSKI, został uhonorowany prestiżową nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP”. Statuetka, przyznana przez
Przemysł Pierwszy seryjnie produkowany AGV STILL z IFOY 2024
2024-07-11 | 11:15

Pierwszy seryjnie produkowany AGV STILL z IFOY 2024

Pierwszy seryjnie produkowany, automatyczny podnośnikowy wózek widłowy STILL EXV iGo zyskał uznanie jurorów i otrzymał nagrodę IFOY 2024 w kategorii robotów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy

Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.

Prawo

Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie

Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.

Bankowość

Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać

Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty  będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.