Komunikaty PR

Wyzwól swój biznes, wyzwól swój czas!

2024-06-10  |  12:25
Biuro prasowe

Małe firmy stanowią zdecydowaną większość polskich przedsiębiorstw, a aż 1/3 z nich prowadzona jest przez kobiety. Właścicielki wybierają własną działalność, szukając elastyczności i niezależności. Niestety, często płacą za to wysoką cenę - swoim czasem. Istnieje jednak sposób, aby odzyskać kontrolę nad swoim harmonogramem i jednocześnie z sukcesem rozwijać firmę.

Dostępne na rynku narzędzia i rozwiązania cyfrowe pozwalają pracować mądrzej oraz efektywniej, a digitalizacja i automatyzacja procesów w małych firmach nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych. Wielu dostawców oferuje ciekawe produkty w modelu subskrypcyjnym, dostosowane specjalnie do potrzeb małych firm i dostępnych już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.  Ich zastosowanie pozwala na wzniesienie firmy na wyższy poziom, który nie byłby osiągalny bez zastosowania cyfrowych rozwiązań.

Automatyzacja procesów w obszarze komunikacji z klientem, obsługa profili firmowych na social mediach, czy zastosowanie narzędzia do elektronicznego podpisywania umów to tylko niektóre z przykładów gdzie można podnieść wydajność i oszczędzić czas. Nawet o kilka godzin tygodniowo. Nie do przecenienia są również aspekty bezpieczeństwa, zwiększone możliwości analizy danych, czy personalizacji oferty.

Aby jednak szersze korzystanie z technologii przez właścicielki firm stało się faktem potrzebna jest wiedza, możliwość poznania i przetestowania wybranych narzędzi oraz  pomoc we wdrożeniu.

Wsparcie od Fundacji LBC

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Fundacja LBC Business Women Foundation, która we współpracy z Mastercard Strive - globalną inicjatywą Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, a także przy merytorycznym wsparciu Polskiego Funduszu Rozwoju, rozpoczęła ogólnopolską, społeczną kampanię GO digital. Głównym celem kampanii jest wsparcie polskich biznesmenek w procesie digitalizacji swoich firm.

- Chcemy aby polskie kobiety mogły rozwijać skrzydła w biznesie, a zarazem miały więcej czasu dla siebie. Zdecydowałyśmy się na realizację projektu GO digital, ponieważ wierzymy, że w ten sposób pomożemy wielu firmom, zarządzanych przez kobiety, w osiągnięciu pełni swojego potencjału. – komentuje Emilia Bartosiewicz-Brożyna, założycielka Lady Business Club, prezeska Fundacji LBC.

Pierwszy krok do wyzwolenia biznesu

Pierwszym krokiem do wyzwolenia swojego biznesu jest wykonanie bezpłatnego testu (na stronie www.ladybusiness.pl/godigital), który pozwala zobaczyć gdzie znajduje się dana firma w obliczu digitalizacji. Test określa najważniejsze potrzeby w 7 głównych obszarach - strategia, sprzedaż, marketing, komunikacja, cyberbezpieczeństwo, finanse, hr i dobrostan. Na podstawie jego wyników powstaje indywidualny raport, a następnie spersonalizowany plan działań wraz z konkretnymi rekomendacjami.

Zasoby i wsparcie na wyciągnięcie ręki

Platforma GO digital oferuje szeroką bazę wiedzy (ponad 600 artykułów i materiałów) oraz bezpłatny program edukacyjno-szkoleniowy, który umożliwia stałe podnoszenie swoich kompetencji cyfrowych, wymianę doświadczeń z innymi przedsiębiorczyniami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami od digitalizacji. 

- Przedsiębiorcze Polki są otwarte na zmiany i innowacje technologiczne wspierające ich biznesy. Potrzebują jednak wsparcia w wyborze najlepszych rozwiązań i komfortowych warunków do przetestowania wybranych narzędzi w praktyce. To wszystko znajdzie na platformie www.ladybusiness.pl/godigital. – dodaje Renata Żukowska, Wiceprezeska Fundacji LBC

Kampania już ruszyła i zachęca przedsiębiorcze Polki do wspólnego zrobienia testu GO digital już 27 czerwca o godz. 9:30 - w Międzynarodowym Dniu Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) ustanowionym przez ONZ w 2017 roku. To doskonała okazja aby mogły poukładać swoje biznesy aby mogły działać nawet wtedy kiedy właścicielka jest na urlopie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.