Wyzwól swój biznes, wyzwól swój czas!

Małe firmy stanowią zdecydowaną większość polskich przedsiębiorstw, a aż 1/3 z nich prowadzona jest przez kobiety. Właścicielki wybierają własną działalność, szukając elastyczności i niezależności. Niestety, często płacą za to wysoką cenę - swoim czasem. Istnieje jednak sposób, aby odzyskać kontrolę nad swoim harmonogramem i jednocześnie z sukcesem rozwijać firmę.
Dostępne na rynku narzędzia i rozwiązania cyfrowe pozwalają pracować mądrzej oraz efektywniej, a digitalizacja i automatyzacja procesów w małych firmach nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych. Wielu dostawców oferuje ciekawe produkty w modelu subskrypcyjnym, dostosowane specjalnie do potrzeb małych firm i dostępnych już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Ich zastosowanie pozwala na wzniesienie firmy na wyższy poziom, który nie byłby osiągalny bez zastosowania cyfrowych rozwiązań.
Automatyzacja procesów w obszarze komunikacji z klientem, obsługa profili firmowych na social mediach, czy zastosowanie narzędzia do elektronicznego podpisywania umów to tylko niektóre z przykładów gdzie można podnieść wydajność i oszczędzić czas. Nawet o kilka godzin tygodniowo. Nie do przecenienia są również aspekty bezpieczeństwa, zwiększone możliwości analizy danych, czy personalizacji oferty.
Aby jednak szersze korzystanie z technologii przez właścicielki firm stało się faktem potrzebna jest wiedza, możliwość poznania i przetestowania wybranych narzędzi oraz pomoc we wdrożeniu.
Wsparcie od Fundacji LBC
Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Fundacja LBC Business Women Foundation, która we współpracy z Mastercard Strive - globalną inicjatywą Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, a także przy merytorycznym wsparciu Polskiego Funduszu Rozwoju, rozpoczęła ogólnopolską, społeczną kampanię GO digital. Głównym celem kampanii jest wsparcie polskich biznesmenek w procesie digitalizacji swoich firm.
- Chcemy aby polskie kobiety mogły rozwijać skrzydła w biznesie, a zarazem miały więcej czasu dla siebie. Zdecydowałyśmy się na realizację projektu GO digital, ponieważ wierzymy, że w ten sposób pomożemy wielu firmom, zarządzanych przez kobiety, w osiągnięciu pełni swojego potencjału. – komentuje Emilia Bartosiewicz-Brożyna, założycielka Lady Business Club, prezeska Fundacji LBC.
Pierwszy krok do wyzwolenia biznesu
Pierwszym krokiem do wyzwolenia swojego biznesu jest wykonanie bezpłatnego testu (na stronie www.ladybusiness.pl/godigital), który pozwala zobaczyć gdzie znajduje się dana firma w obliczu digitalizacji. Test określa najważniejsze potrzeby w 7 głównych obszarach - strategia, sprzedaż, marketing, komunikacja, cyberbezpieczeństwo, finanse, hr i dobrostan. Na podstawie jego wyników powstaje indywidualny raport, a następnie spersonalizowany plan działań wraz z konkretnymi rekomendacjami.
Zasoby i wsparcie na wyciągnięcie ręki
Platforma GO digital oferuje szeroką bazę wiedzy (ponad 600 artykułów i materiałów) oraz bezpłatny program edukacyjno-szkoleniowy, który umożliwia stałe podnoszenie swoich kompetencji cyfrowych, wymianę doświadczeń z innymi przedsiębiorczyniami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami od digitalizacji.
- Przedsiębiorcze Polki są otwarte na zmiany i innowacje technologiczne wspierające ich biznesy. Potrzebują jednak wsparcia w wyborze najlepszych rozwiązań i komfortowych warunków do przetestowania wybranych narzędzi w praktyce. To wszystko znajdzie na platformie www.ladybusiness.pl/godigital. – dodaje Renata Żukowska, Wiceprezeska Fundacji LBC
Kampania już ruszyła i zachęca przedsiębiorcze Polki do wspólnego zrobienia testu GO digital już 27 czerwca o godz. 9:30 - w Międzynarodowym Dniu Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) ustanowionym przez ONZ w 2017 roku. To doskonała okazja aby mogły poukładać swoje biznesy aby mogły działać nawet wtedy kiedy właścicielka jest na urlopie.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.