Komunikaty PR

Z okazji Światowego Dnia Autyzmu P&G podsumowuje działania

2023-04-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Szeroko rozumiana różnorodność jest jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej koncernu Procter & Gamble, do którego należą takie marki jak Ariel, Pampers, Oral-B czy Gilette. Firma od wielu lat działa na rzecz walki ze stereotypami i świata równych szans. Światowy Dzień Autyzmu jest okazją do podsumowania jej działań na rzecz społeczności osób neuroróżnorodnych. W ramach tworzenia różnorodnego i inkluzywnego miejsca pracy P&G prowadzi już od kilku lat program zatrudniania osób w spektrum autyzmu. Niedawno, pracownicy P&G opracowali również rozwiązanie cyfrowe dla Fundacji SYNAPSIS, które ułatwi badania przesiewowe w kierunku tego zaburzenia neurorozwojowego.

Szacuje się, że w Polsce jedynie 2 proc. osób w spektrum autyzmu jest aktywnych zawodowo. To 5 razy mniej niż wynosi średnia dla Unii Europejskiej. Tymczasem, jak wskazuje raport Droga do otwarcia rynku pracy w Polsce dla osób autystycznych[1] większe zatrudnienie realnie przekłada się na korzyści dla gospodarki, ale pozytywów jest zdecydowanie więcej. Osoby neuroróżnorodne często charakteryzują wyjątkowe cechy, które mogą być niezwykle przydatne w niektórych zadaniach. Są to np. szybkie wykrywanie kluczowych informacji, rozpoznawanie ukrytych wzorców, precyzyjna analiza danych. Ideą, która stoi za programem zatrudniania osób neuroróżnorodnych w Procter & Gamble, jest chęć stworzenia tak różnorodnego zespołu, jak różnorodni są konsumenci, którym firma służy na co dzień. Skoro więc szacuje się, że ok. 20 proc. osób[2] wyróżniają szczególne cechy neurorozwojowe, to powinny to znaleźć odzwierciedlenie być one również  w zespołach P&G.

Niska aktywność zawodowa osób w spektrum autyzmu, a co za tym idzie jej niewykorzystany potencjał, w dużej mierze wynika z barier w postaci niedostosowania warunków pracy czy rekrutacji do ich potrzeb. Dlatego też, przystępując do zatrudnienia osób neuroróżnorodnych P&G, wspólnie z wyspecjalizowanymi partnerami, jak np. Specialisterne czy AsperIT, opracowała program, przystosowany do potrzeb kandydatów. Aktywności objęły także obecnych managerów firmy – celem przeprowadzonych dla nich szkoleń było lepsze zrozumienie osób w spektrum autyzmu i wspieranie ich w codziennej pracy i długofalowym rozwoju.

Judyta Gurzyńska, Digital Department Specialist jest jedną z 11 osób zatrudnionych w ramach programu. Na co dzień zajmuje się przetwarzaniem danych, opracowywaniem raportów analitycznych i tworzeniem narzędzi cyfrowych, które usprawniają wybrane procesy w fabryce Procter & Gamble. Bardzo dobrze wspominam proces rekrutacji, przede wszystkim dlatego, że nasze umiejętności nie były oceniane tak, jak zazwyczaj odbywa się to podczas standardowych rozmów kwalifikacyjnych. Proces opierał sie na przykład na warsztatach, w których wykorzystywane były systemy Lego Mindstorm czy SCRUM, mogliśmy więc zaprezentować nasze mocne strony w praktyce. Już w trakcie rekrutacji poznałam różne metody pracy i narzędzia, których firma używa w codziennym rozwiązywaniu problemów. To pozwoliło mi bardzo szybko wdrożyć się w nowe obowiązki.

Wprowadzenie specjalnych procesów rekrutacyjnych pozwala odkrywać talenty, które nie mają szans zaprezentować swoich umiejętności podczas standardowych rekrutacji. Jak podkreśla manager i zespół, w którym pracuje osoba neuroróżnorodna w P&G, jest to zdecydowanie wysiłek, który warto podjąć.

Od pierwszego dnia zauważam wyjątkowe umiejętności i cechy Judyty, które sprawiają, że zyskaliśmy bardzo cennego członka zespołu. Sumienność, z którą wykonuje powierzone zadania, jest naprawdę imponująca. Jej zdolność do wychwytywania nieprawidłowości i luk, na które nikt wcześniej nie zwrócił uwagi, są bardzo inspirujące i motywuje cały zespół do poszukiwania możliwie najlepszych rozwiązań. Co ważne, jest to też niezwykle rozwijające doświadczenie dla mnie, jako dla managera i bardzo otwiera na to, jak unikalni jesteśmy oraz jak ważne jest, żeby tworzyć takie warunki, aby te unikalne cechy właściwie wykorzystywać – mówi Kamil Sitkiewicz, Digital Department Leader w Fabryce w P&G w Aleksandrowie Łódzkim, manager Judyty.

Pilotażowy program zatrudniania osób neuroróżnorodnych w P&G rozpoczął się już cztery lata temu w Wielkiej Brytanii, a Polska była jednym z pierwszych państw, które go wdrożyły. Dotychczas zatrudnione osoby w Polsce realizują zadania biznesowe między innymi w Globalnym Centrum Usług Biznesowych (GBS) i Europejskim Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SNH) w Warszawie.

Aktywizacja zawodowa osób w spektrum autyzmu to nie jedyne działanie na rzecz tej społeczności, jakie podejmuje polski oddział firmy. W lutym br. pracownicy P&G podczas wewnętrznego hackathonu opracowali cyfrowe rozwiązanie na rzecz fundacji SYNAPSIS, które ułatwi prowadzenie badań przesiewowych. Nad aplikacją pracowały osoby z różnych zespołów, pracujących w drugim co do wielkości hubie IT P&G na świecie. Połączone siły i kompetencje w różnych obszarach pozwoliły im w trakcie godzin pracy, stworzyć i przekazać nieodpłatnie rozwiązanie cyfrowe, które pozwoli rodzicom w łatwy sposób dowiedzieć się, czy rozwój ich dziecka przebiega prawidłowo, czy warto byłoby skonsultować się ze specjalistą. Pracownicy podkreślali, że dużą wartością była dla nich możliwość realnej pomocy w realizacji tego ważnego celu i wsparcie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, a przy okazji hackathon był dla nich także rozwijający i integrujący.

Zaangażowanie w ważne społecznie projekty jest wpisane w strategię biznesową firmy. Działania na rzecz osób neuroróżnorodnych są kolejnym krokiem podejmowanym przez koncern na drodze do świata, który daje równe szanse wszystkim.

[1] https://pie.net.pl/wzrost-aktywnosci-zawodowej-osob-autystycznych-przynioslby-panstwu-wplywy-rzedu-nawet-12-mld-zl-rocznie/#xd_co_f=YjE1YTBjOGQtZDMyZC00MWY2LTk5MmMtMWY1NDkxODU3ODQ5~

[2] https://dceg.cancer.gov/about/diversity-inclusion/inclusivity-minute/2022/neurodiversity

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.