Komunikaty PR

Z okazji Światowego Dnia Autyzmu P&G podsumowuje działania

2023-04-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Szeroko rozumiana różnorodność jest jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej koncernu Procter & Gamble, do którego należą takie marki jak Ariel, Pampers, Oral-B czy Gilette. Firma od wielu lat działa na rzecz walki ze stereotypami i świata równych szans. Światowy Dzień Autyzmu jest okazją do podsumowania jej działań na rzecz społeczności osób neuroróżnorodnych. W ramach tworzenia różnorodnego i inkluzywnego miejsca pracy P&G prowadzi już od kilku lat program zatrudniania osób w spektrum autyzmu. Niedawno, pracownicy P&G opracowali również rozwiązanie cyfrowe dla Fundacji SYNAPSIS, które ułatwi badania przesiewowe w kierunku tego zaburzenia neurorozwojowego.

Szacuje się, że w Polsce jedynie 2 proc. osób w spektrum autyzmu jest aktywnych zawodowo. To 5 razy mniej niż wynosi średnia dla Unii Europejskiej. Tymczasem, jak wskazuje raport Droga do otwarcia rynku pracy w Polsce dla osób autystycznych[1] większe zatrudnienie realnie przekłada się na korzyści dla gospodarki, ale pozytywów jest zdecydowanie więcej. Osoby neuroróżnorodne często charakteryzują wyjątkowe cechy, które mogą być niezwykle przydatne w niektórych zadaniach. Są to np. szybkie wykrywanie kluczowych informacji, rozpoznawanie ukrytych wzorców, precyzyjna analiza danych. Ideą, która stoi za programem zatrudniania osób neuroróżnorodnych w Procter & Gamble, jest chęć stworzenia tak różnorodnego zespołu, jak różnorodni są konsumenci, którym firma służy na co dzień. Skoro więc szacuje się, że ok. 20 proc. osób[2] wyróżniają szczególne cechy neurorozwojowe, to powinny to znaleźć odzwierciedlenie być one również  w zespołach P&G.

Niska aktywność zawodowa osób w spektrum autyzmu, a co za tym idzie jej niewykorzystany potencjał, w dużej mierze wynika z barier w postaci niedostosowania warunków pracy czy rekrutacji do ich potrzeb. Dlatego też, przystępując do zatrudnienia osób neuroróżnorodnych P&G, wspólnie z wyspecjalizowanymi partnerami, jak np. Specialisterne czy AsperIT, opracowała program, przystosowany do potrzeb kandydatów. Aktywności objęły także obecnych managerów firmy – celem przeprowadzonych dla nich szkoleń było lepsze zrozumienie osób w spektrum autyzmu i wspieranie ich w codziennej pracy i długofalowym rozwoju.

Judyta Gurzyńska, Digital Department Specialist jest jedną z 11 osób zatrudnionych w ramach programu. Na co dzień zajmuje się przetwarzaniem danych, opracowywaniem raportów analitycznych i tworzeniem narzędzi cyfrowych, które usprawniają wybrane procesy w fabryce Procter & Gamble. Bardzo dobrze wspominam proces rekrutacji, przede wszystkim dlatego, że nasze umiejętności nie były oceniane tak, jak zazwyczaj odbywa się to podczas standardowych rozmów kwalifikacyjnych. Proces opierał sie na przykład na warsztatach, w których wykorzystywane były systemy Lego Mindstorm czy SCRUM, mogliśmy więc zaprezentować nasze mocne strony w praktyce. Już w trakcie rekrutacji poznałam różne metody pracy i narzędzia, których firma używa w codziennym rozwiązywaniu problemów. To pozwoliło mi bardzo szybko wdrożyć się w nowe obowiązki.

Wprowadzenie specjalnych procesów rekrutacyjnych pozwala odkrywać talenty, które nie mają szans zaprezentować swoich umiejętności podczas standardowych rekrutacji. Jak podkreśla manager i zespół, w którym pracuje osoba neuroróżnorodna w P&G, jest to zdecydowanie wysiłek, który warto podjąć.

Od pierwszego dnia zauważam wyjątkowe umiejętności i cechy Judyty, które sprawiają, że zyskaliśmy bardzo cennego członka zespołu. Sumienność, z którą wykonuje powierzone zadania, jest naprawdę imponująca. Jej zdolność do wychwytywania nieprawidłowości i luk, na które nikt wcześniej nie zwrócił uwagi, są bardzo inspirujące i motywuje cały zespół do poszukiwania możliwie najlepszych rozwiązań. Co ważne, jest to też niezwykle rozwijające doświadczenie dla mnie, jako dla managera i bardzo otwiera na to, jak unikalni jesteśmy oraz jak ważne jest, żeby tworzyć takie warunki, aby te unikalne cechy właściwie wykorzystywać – mówi Kamil Sitkiewicz, Digital Department Leader w Fabryce w P&G w Aleksandrowie Łódzkim, manager Judyty.

Pilotażowy program zatrudniania osób neuroróżnorodnych w P&G rozpoczął się już cztery lata temu w Wielkiej Brytanii, a Polska była jednym z pierwszych państw, które go wdrożyły. Dotychczas zatrudnione osoby w Polsce realizują zadania biznesowe między innymi w Globalnym Centrum Usług Biznesowych (GBS) i Europejskim Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SNH) w Warszawie.

Aktywizacja zawodowa osób w spektrum autyzmu to nie jedyne działanie na rzecz tej społeczności, jakie podejmuje polski oddział firmy. W lutym br. pracownicy P&G podczas wewnętrznego hackathonu opracowali cyfrowe rozwiązanie na rzecz fundacji SYNAPSIS, które ułatwi prowadzenie badań przesiewowych. Nad aplikacją pracowały osoby z różnych zespołów, pracujących w drugim co do wielkości hubie IT P&G na świecie. Połączone siły i kompetencje w różnych obszarach pozwoliły im w trakcie godzin pracy, stworzyć i przekazać nieodpłatnie rozwiązanie cyfrowe, które pozwoli rodzicom w łatwy sposób dowiedzieć się, czy rozwój ich dziecka przebiega prawidłowo, czy warto byłoby skonsultować się ze specjalistą. Pracownicy podkreślali, że dużą wartością była dla nich możliwość realnej pomocy w realizacji tego ważnego celu i wsparcie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, a przy okazji hackathon był dla nich także rozwijający i integrujący.

Zaangażowanie w ważne społecznie projekty jest wpisane w strategię biznesową firmy. Działania na rzecz osób neuroróżnorodnych są kolejnym krokiem podejmowanym przez koncern na drodze do świata, który daje równe szanse wszystkim.

[1] https://pie.net.pl/wzrost-aktywnosci-zawodowej-osob-autystycznych-przynioslby-panstwu-wplywy-rzedu-nawet-12-mld-zl-rocznie/#xd_co_f=YjE1YTBjOGQtZDMyZC00MWY2LTk5MmMtMWY1NDkxODU3ODQ5~

[2] https://dceg.cancer.gov/about/diversity-inclusion/inclusivity-minute/2022/neurodiversity

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.