Za szklaną witryną. O zastosowaniu szkła w handlu
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Każdy właściciel sklepu lub lokalu gastronomicznego dba, by z jego usług korzystało jak najwięcej osób. Dużą rolę w przyciąganiu uwagi klientów odgrywa odpowiednio zaprojektowana witryna. Wymaga to wiedzy i umiejętności, ale również zastosowania właściwych materiałów. Najważniejszym z nich jest właściwie dobrane szkło.
Rola witryny w handlu
Klienci kupują oczami, a odpowiednio zaprojektowana i atrakcyjna wizualnie ekspozycja jest w stanie zachęcić ich do zakupu. Dotyczy to szczególnie witryn sklepowych, które są wizytówką każdego sklepu lub restauracji. Nie tylko zachęcają do wejścia, ale również są dla nas jasną informacją, co możemy w danym miejscu nabyć lub z jakich usług skorzystać.
Projektowaniem witryn zajmują się visual merchandiserzy – specjaliści od sprzedaży wizualnej. Dobierają oni produkty i elementy wystawy tak, by wywołać u potencjalnego klienta odpowiednie wrażenia zmysłowe, które popchną go w stronę zakupu. Visual merchandising łączy w sobie rzemieślniczą precyzję z artystycznym zacięciem – kilka witryn sklepowych zaprojektował m.in. Andy Warhol [1].
Witryna nie tylko ma zachęcać klienta do skorzystania z usług sklepu czy restauracji, ale również powinna spełniać stosowne wymogi techniczne. Do ich projektowania używa się różnorodnych materiałów, a projektanci twórczo wykorzystują zastane elementy i włączają je w swój projekt. Jest jednak jedno tworzywo, bez którego nie może się obejść żadna witryna sklepowa – tym tworzywem jest szkło.
Jakie jest najlepsze szkło do witryn?
Odpowiednio dobrane przeszklenie jest w stanie uwypuklić zalety oferowanych produktów i zainteresować nimi potencjalnych klientów. Transparentność szkła ma znaczenie nie tylko dla sklepikarzy, ale również dla restauratorów. Jeśli lokal znajduje się np. w miejscu z przepięknymi widokami, właściciel powinien zrobić wszystko, by je uwydatnić i umożliwić obserwację otoczenia z wnętrza lokalu.
Witryna nie tylko jest wizytówką danego miejsca, ale również pierwszą linią obrony przed złodziejami czy pożarem. Stosowane w niej szkło powinno odznaczać się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, a także posiadać odpowiednio wysoką, zgodną z normami klasę ogniową. Najlepiej jest łączyć różne funkcje szkła w szybach zespolonych, co da nam zarówno niezaburzony widok, jak i wysoki stopień ochrony – mówi Magdalena Skoczyńska, Dyrektor Sprzedaży Produkcji Podstawowej Pilkington Polska.
Szkło w witrynach powinno cechować się odpowiednio dużą przepuszczalnością światła. Im więcej wpada go do wnętrza lokalu, tym lepiej doświetlone są produkty, a zatem wzrasta prawdopodobieństwo, że klient wejdzie do środka. Ważna jest także redukcja odbicia światła, żeby szkło nie działało jak lustro.
Cechy szkła do witryn
Przeszklenia witrynowe powinny odznaczać się wysoką przepuszczalnością światła, co nie tylko doświetli frontową ekspozycję, ale również może zmniejszyć opłaty za sztuczne oświetlenie. Taką cechę posiada szkło antyrefleksyjne Pilkington OptiView™ Protect OW. Ogranicza ono zewnętrzne i wewnętrzne odbicie światła do 2%, a także zatrzymuje 99% promieniowania UV. Wyróżnia się także przepuszczalnością światła wynoszącą ponad 90%. Zastosowano je np. w jednym z prestiżowych butików we Florencji [2].
Witryna jest też pierwszą linią ochrony przed włamaniem. W tym celu stosuje się szyby laminowane w odpowiedniej klasie ochronności. Jednym z dostępnych na rynku produktów antywłamaniowych jest Pilkington Optilam™, który wyróżnia się wysoką odpornością na uderzenia. Wybierając szyby laminowane z różnymi powłokami, możemy zyskać dodatkowe funkcje. Chroniąc sklep przed włamaniem przy okazji, zyskujemy izolację cieplną, ochronę przed słońcem, a jednocześnie ochronę akustyczną. Laminowane szyby skutecznie izolują przed dobiegającym z zewnątrz hałasem. Ze szkieł antywłamaniowych można także wykonywać gabloty, a dodatkowa powłoka antyrefleksyjna doskonale wyeksponuje ich zawartość.
Możliwość łączenia różnych typów szkła w szybach zespolonych sprawia, że można je dostosować do indywidualnych wymagań każdego odbiorcy. Pewnym jest jednak, że szkło witrynowe powinno cechować się wysoką przepuszczalnością światła i niewielkim odbiciem, a także bardzo dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Ciekawie zaprojektowana i profesjonalnie wykonana witryna będzie wizytówką każdego sklepu.
KONIEC
O firmie:
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP
tel.: +48 22 548 75 03
e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com
[1] http://www.gagosian.com/artists/andy-warhol/
[2] http://projects.pilkington.com/poland/show/7346/High-fashion-boutique-Florencja-W%C5%82ochy.aspx

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.