Zachodniopomorskie umacnia się na rynku e-commerce
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Zachodniopomorskie staje się jednym z najważniejszych hubów logistycznych
dla obsługi sektora eCommerce. Województwo pełni coraz ważniejszą rolę w obsłudze rynków skandynawskich, Niemiec, a nawet Holandii. Sukces regionu, zbudowany dzięki współpracy
z branżą logistyczną, przyciąga do Szczecina i innych aglomeracji kolejne inwestycje zagraniczne.
Szczecin – okno na świat
Międzynarodowy handel jest wpisany w DNA Szczecina i województwa zachodniopomorskiego.
Miasto i region pełnią kluczową rolę HUBu logistycznego dla Polski zachodniej, a dzięki nowym projektom infrastrukturalnym, wzmacniają swoją atrakcyjność dla krajowych i zagranicznych inwestorów.
Tylko w ostatnich 5 latach, w porównaniu do lat 2013-2018, na terenie województwa o 40 proc. wzrosła liczba otwartych nowych firm. W regionie, który w świadomości wielu Polaków wciąż związany jest przede wszystkim z historią przemysłu stoczniowego, prężnie rozwijają się polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa z takich branż jak OZE, energetyka czy przemysł ciężki, a przede wszystkim eCommerce, który jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki.
Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy wschód z zachodem, północ z południem Europy. Logistyka i transport to nasze regionalne domeny, mocno rozwija się w ostatnich latach także e-commerce i inne dziedziny, które z prędkością przemieszczania się dóbr są istotnie związane. Z tego względu widzimy spore szanse w rozwoju towarowego transportu lotniczego. To impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Zachodniopomorskie sercem eCommerce Europy
Kanały online tworzą dziś ogromne możliwości dla sektora przedsiębiorstw, na co wskazują jednoznacznie liczby: europejski rynek ma osiągnąć wartość 631,9 mld USD do końca bieżącego roku i rosnąć w tempie ponad 9 proc. rocznie. Pozytywne trendy wraz z korzystnym położeniem geograficznym, predestynują Polskę do przyjęcia kluczowej roli w zakresie budowy łańcucha dostaw i wartości, które umożliwiają funkcjonowanie sprzedaży eCommerce.
Szczecin i okolice stanowią obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców. Ze względu na swoje strategiczne położenie tj. bliskość portu Szczecin — Świnoujście, lotniska Szczecin- Goleniów oraz tras drogowych, rejon ten stał się atrakcyjny dla inwestorów. — mówi Kamila Stasik, kierowniczka oddziału transportu lotniczego i morskiego DSV w Szczecinie — To właśnie tutaj położony jest kluczowy hub logistyczny dla sektora eCommerce ze Skandynawii. To z aglomeracji szczecińskiej produkty dystrybuowane są do konsumentów
i firm w Niemczech i innych krajach europejskich.
Obecność globalnych operatorów logistycznych w stolicy zachodniopomorskiego, publiczne inwestycje w infrastrukturę transportową – porty, połączenia drogowe i kolejowe – wpływają na postrzeganie regionu przez działających na skalę globalną armatorów czy linie lotnicze. To zainteresowanie może przełożyć się na otwarcie nowych tras łączących region Pomorza Zachodniego i lokalne firmy z całym światem, jak i przyciągnięcie kolejnych inwestorów.
DSV – Gloal Transport and Logistics inwestuje w Szczecinie
Globalny operator logistyczny rozwija się w aglomeracji szczecińskiej już od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie ponad 200 pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej. To właśnie specjaliści DSV pomogli m.in. w organizacji czterech bezpośrednich lotów czarterowych z Dalekiego Wschodu do lotniska Szczecin-Goleniów w 2022 i 2023 roku. Ten wyjątkowy transport umocnił pozycję regionalnego portu na krajowej i europejskiej mapie cargo lotniczego oraz jego rozpoznawalność wśród linii lotniczych. Z kolei już w 2024 roku w Łozienicy k. Szczecina zostanie uruchomiony pierwszy w Polsce magazyn wyposażony w zrobotyzowany system AutoStore, który powstaje z myślą o potrzebach różnorodnych marek z sektora mody i eCommerce.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.