Komunikaty PR

Zachodniopomorskie umacnia się na rynku e-commerce

2023-10-18  |  15:00
Kontakt
Szymon Rać
Okaeri Consulting

Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl

Zachodniopomorskie staje się jednym z najważniejszych hubów logistycznych
dla obsługi sektora eCommerce. Województwo pełni coraz ważniejszą rolę w obsłudze rynków skandynawskich, Niemiec, a nawet Holandii. Sukces regionu, zbudowany dzięki współpracy
z branżą logistyczną, przyciąga do Szczecina i innych aglomeracji kolejne inwestycje zagraniczne.

Szczecin – okno na świat

Międzynarodowy handel jest wpisany w DNA Szczecina i województwa zachodniopomorskiego.
Miasto i region pełnią kluczową rolę HUBu logistycznego dla Polski zachodniej, a dzięki nowym projektom infrastrukturalnym, wzmacniają swoją atrakcyjność dla krajowych i zagranicznych inwestorów.

Tylko w ostatnich 5 latach, w porównaniu do lat 2013-2018, na terenie województwa o 40 proc. wzrosła liczba otwartych nowych firm. W regionie, który w świadomości wielu Polaków wciąż związany jest przede wszystkim z historią przemysłu stoczniowego, prężnie rozwijają się polskie i  międzynarodowe przedsiębiorstwa z takich branż jak OZE, energetyka czy przemysł ciężki, a przede wszystkim eCommerce, który jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki.

Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy wschód z zachodem, północ z południem Europy. Logistyka i transport to nasze regionalne domeny, mocno rozwija się w ostatnich latach także e-commerce i inne dziedziny, które z prędkością przemieszczania się dóbr są istotnie związane. Z tego względu widzimy spore szanse w rozwoju towarowego transportu lotniczego. To impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Zachodniopomorskie sercem eCommerce Europy

Kanały online tworzą dziś ogromne możliwości dla sektora przedsiębiorstw, na co wskazują jednoznacznie liczby: europejski rynek ma osiągnąć wartość 631,9 mld USD do końca bieżącego roku i rosnąć w tempie ponad 9 proc. rocznie. Pozytywne trendy wraz z korzystnym położeniem geograficznym, predestynują Polskę do przyjęcia kluczowej roli w zakresie budowy łańcucha dostaw i wartości, które umożliwiają funkcjonowanie sprzedaży eCommerce.

Szczecin i okolice stanowią obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców. Ze względu na swoje strategiczne położenie tj. bliskość portu Szczecin — Świnoujście, lotniska Szczecin- Goleniów oraz tras drogowych, rejon ten stał się atrakcyjny dla inwestorów. — mówi Kamila Stasik, kierowniczka oddziału transportu lotniczego i morskiego DSV w Szczecinie To właśnie tutaj położony jest kluczowy hub logistyczny dla sektora eCommerce ze Skandynawii. To z aglomeracji szczecińskiej produkty dystrybuowane są do konsumentów
i firm w Niemczech i innych krajach europejskich.

Obecność globalnych operatorów logistycznych w stolicy zachodniopomorskiego, publiczne inwestycje w infrastrukturę transportową – porty, połączenia drogowe i kolejowe – wpływają na postrzeganie regionu przez działających na skalę globalną armatorów czy linie lotnicze. To zainteresowanie może przełożyć się na otwarcie nowych tras łączących region Pomorza Zachodniego i lokalne firmy z całym światem, jak i przyciągnięcie kolejnych inwestorów.

DSV – Gloal Transport and Logistics inwestuje w Szczecinie

Globalny operator logistyczny rozwija się w aglomeracji szczecińskiej już od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie ponad 200 pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej. To właśnie specjaliści DSV pomogli m.in. w organizacji czterech bezpośrednich lotów czarterowych z Dalekiego Wschodu do lotniska Szczecin-Goleniów w 2022 i 2023 roku. Ten wyjątkowy transport umocnił pozycję regionalnego portu na krajowej i europejskiej mapie cargo lotniczego oraz jego rozpoznawalność wśród linii lotniczych. Z kolei już w 2024 roku w Łozienicy k. Szczecina zostanie uruchomiony pierwszy w Polsce magazyn wyposażony w zrobotyzowany system AutoStore, który powstaje z myślą o potrzebach różnorodnych marek z sektora mody i eCommerce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.