Centrum Medyczne Damiana rozpoczyna akcję „5 złotych na zdrowie dziecka"
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Po raz kolejny pacjenci i pracownicy Centrum Medycznego Damiana włączają się w zbiórkę środków na rzecz UNICEF. Fundusze zebrane podczas tegorocznej odsłony akcji „5 złotych na zdrowie dziecka” zostaną przeznaczone na zakup ratującej życie pasty terapeutycznej. Akcję wspierają Magdalena Różczka i Łukasz Nowicki, Ambasadorzy Dobrej Woli UNICEF.
Na całym świecie niemal połowa zgonów wśród dzieci poniżej 5. roku życia jest spowodowana niedożywieniem. Dzieci niedożywione mają osłabioną odporność, co sprawia, że są bardziej narażone na infekcje takie jak zapalenie płuc czy komplikacje po przebytych chorobach i dłużej wracają do zdrowia.
UNICEF od lat z powodzeniem w terapii leczenia niedożywienia stosuje pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Jedna saszetka pasty to aż 500 kcal. Wystarczą 3 saszetki dziennie, aby niedożywione dziecko w ciągu tygodnia przybrało na wadze kilogram. Jest to tania, szybka i bezpieczna terapia, którą dzieci uwielbiają, ponieważ pasta w smaku przypomina masło orzechowe. Koszt miesięcznej terapii leczenia niedożywienia to zaledwie 122 zł.
Przez najbliższe 2 miesiące we wszystkich placówkach Centrum Medycznego Damiana w Warszawie pacjenci będą mogli przyłączyć się do akcji „5 złotych na zdrowie dziecka”, przekazując darowiznę przy realizacji płatności za wizytę. Symboliczne 5 zł lub jego wielokrotność zostaną przeznaczone na zakup pasty terapeutycznej dostarczanej przez UNICEF do potrzebujących dzieci.
Centrum Medyczne Damiana od dziewięciu lat wspiera UNICEF Polska, angażując się w działania organizacji. Misja Centrum Medycznego Damiana – zdrowie i bezpieczeństwo – jest także priorytetem UNICEF w niesieniu pomocy dzieciom na świecie.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.