Centrum Medyczne Damiana rozpoczyna akcję „5 złotych na zdrowie dziecka"
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Po raz kolejny pacjenci i pracownicy Centrum Medycznego Damiana włączają się w zbiórkę środków na rzecz UNICEF. Fundusze zebrane podczas tegorocznej odsłony akcji „5 złotych na zdrowie dziecka” zostaną przeznaczone na zakup ratującej życie pasty terapeutycznej. Akcję wspierają Magdalena Różczka i Łukasz Nowicki, Ambasadorzy Dobrej Woli UNICEF.
Na całym świecie niemal połowa zgonów wśród dzieci poniżej 5. roku życia jest spowodowana niedożywieniem. Dzieci niedożywione mają osłabioną odporność, co sprawia, że są bardziej narażone na infekcje takie jak zapalenie płuc czy komplikacje po przebytych chorobach i dłużej wracają do zdrowia.
UNICEF od lat z powodzeniem w terapii leczenia niedożywienia stosuje pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Jedna saszetka pasty to aż 500 kcal. Wystarczą 3 saszetki dziennie, aby niedożywione dziecko w ciągu tygodnia przybrało na wadze kilogram. Jest to tania, szybka i bezpieczna terapia, którą dzieci uwielbiają, ponieważ pasta w smaku przypomina masło orzechowe. Koszt miesięcznej terapii leczenia niedożywienia to zaledwie 122 zł.
Przez najbliższe 2 miesiące we wszystkich placówkach Centrum Medycznego Damiana w Warszawie pacjenci będą mogli przyłączyć się do akcji „5 złotych na zdrowie dziecka”, przekazując darowiznę przy realizacji płatności za wizytę. Symboliczne 5 zł lub jego wielokrotność zostaną przeznaczone na zakup pasty terapeutycznej dostarczanej przez UNICEF do potrzebujących dzieci.
Centrum Medyczne Damiana od dziewięciu lat wspiera UNICEF Polska, angażując się w działania organizacji. Misja Centrum Medycznego Damiana – zdrowie i bezpieczeństwo – jest także priorytetem UNICEF w niesieniu pomocy dzieciom na świecie.
Konferencja ONE HEALTH – JEDNO ZDROWIE w Senacie RP
Zdrowie bieruńskich seniorów w centrum uwagi
Najwyższy poziom profilaktyki.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.