#chrońmedyka Przyłbice dla Ars Medical w Pile
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Są na pierwszej linii w walce z korona wirusem i każdego dnia z narażeniem własnego zdrowia leczą oraz pomagają pacjentom. Bezpieczeństwo służby medycznej to wspólna sprawa całego społeczeństwa, dlatego VIVO! Piła przekazała 100 przyłbic ochronnych lokalnej placówce zdrowia.
Trzymając dystans, bądźmy razem - te słowa przyświecają działaniu pilskiego centrum handlowego, które zaangażowało się w akcję #chrońmedyka. Inicjatywa powstała w odpowiedzi na apel wystosowany przez Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy, w którym medycy postulowali m.in. o zapewnienie środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Od tego momentu w całej Polsce rozpoczęły się oddolne zbiórki. VIVO! Piła postanowiło wesprzeć miejscowych medyków z Ars Medical i kupiło 100 przyłbic wyprodukowanych przez lokalną firmę Studio K2. To nie pierwszy raz kiedy VIVO! angażuje się w inicjatywy charytatywne. W przestrzeni centrum handlowego cyklicznie organizowane są różnego rodzaju akcje ważne dla lokalnej społeczności, jak choćby grudniowa „Paczka dla Hospicjum”.
Równolegle w Pile z inicjatywy Fundacji Mewa prowadzona jest zbiórka, której celem jest dostarczenie przyłbic ochronnych placówkom z regionu. Więcej szczegółów: https://zrzutka.pl/5jgrrp
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.