Komunikaty PR

DANONE rozpoczął wartą 230 mln zł rozbudowę Zakładów Produkcyjnych Nutricia

2023-09-13  |  14:10

W obecności globalnego CEO DANONE Antoine’a de Saint-Affrique oraz przedstawicieli władz i administracji samorządowej oficjalnie rozpoczęto wartą 230 mln złotych, największą inwestycję w historii należących do DANONE Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu. Obok produkowanych tu obecnie takich marek jak BoboVita czy Bebilon 2 i Bebiko 2, w nowym wydziale powstawać będą specjalistyczne produkty żywienia medycznego. Dzięki temu opolska fabryka rozpocznie działania w nowej kategorii, rozszerzając swoją rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa żywnościowego kraju oraz polskich pacjentów.

Wieloletnie doświadczenie i koncentracja na potrzebach pacjenta leżą u podstaw naszej strategii w obszarze specjalistycznego żywienia medycznego. Rozbudowa linii produkcyjnej w opolskim zakładzie przełoży się na zwiększenie innowacyjności DANONE, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w tym obszarze. Inwestycja zwiększy również elastyczność naszego łańcucha dostaw, co oznacza, że będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby większej liczby pacjentów lokalnie, a jednocześnie realizować naszą misję, jaką jest niesienie zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Ta rozbudowa jest najnowszym przykładem realizacji strategii Renew DANONE, ponieważ inwestujemy w odpowiedź na zmieniające się potrzeby zdrowotne społeczeństwa i rozwijamy naszą kategorię specjalistycznego żywienia – mówi Antoine de Saint-Affrique, CEO DANONE*.

Dzięki wartej 230 mln zł inwestycji, znane dotąd z produktów dla niemowląt i małych dzieci Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu, rozpoczną działalność w zupełnie nowym obszarze produktów do żywienia dojelitowego, które były dotąd importowane. Tym samym, Nutricia stanie się jedyną firmą na rynku żywienia dojelitowego, której produkty będą powstawać lokalnie w Polsce.

Większa szansa na powrót do zdrowia dla polskich pacjentów

Specjalistyczne diety do żywienia dojelitowego dostarczają wszystkich składników odżywczych, niezbędnych dla funkcjonowania organizmu człowieka, pacjentom, którzy nie są w stanie przyjmować pokarmów standardowo. Są one stosowane przede wszystkim w przypadku zaburzeń połykania, niedrożności górnego odcinka przewodu pokarmowego (których przyczynami mogą być m.in. guz nowotworowy, udar mózgu, choroby Parkinsona i Alzheimera), chorób nowotworowych, głównie tych, które uniemożliwiają połykanie (tj. nowotwór jamy ustnej, krtani) lub prowadzą do szybkiego wyniszczenia pacjenta (nowotwór żołądka, trzustki), przewlekłego zapalenia trzustki, nieswoistych zapaleń jelit, w tym choroby Leśniowskiego-Crohna, czy braku przytomności chorych. Ważnym wskazaniem jest również przygotowywanie do operacji oraz żywienie w okresie rekonwalescencji i rehabilitacji w przypadku pacjentów, u których występuje niedożywienie lub jego ryzyko.

Wiemy, jak ważne jest stosowanie żywienia medycznego oraz że powinno ono stanowić integralny element opieki nad chorymi w każdym wieku. Żywienie dojelitowe, każdorazowo zalecane przez lekarza, zapobiega utracie masy ciała, daje siłę do walki z chorobą, ogranicza liczbę infekcji i powikłań, przyspiesza powrót do zdrowia i możliwość podjęcia kolejnych etapów leczenia u pacjentów. Możliwość produkowania tych diet w Polsce przełoży się na jeszcze lepszy dostęp do nich dla wszystkich pacjentów, którzy tego potrzebują – mówi Artur Ludwiczak, dyrektor zarządzający Nutricia Polska.

Działania mające na celu poprawę stanu odżywienia pacjentów Nutricia Polska podejmuje od lat. Nowa inwestycja pozwoli działać w tym zakresie jeszcze wydajniej.

DANONE stawia na Polskę

Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu są jedną z największych i najbardziej kompleksowych fabryk DANONE w Europie. Łącznie zajmują powierzchnię prawie 13 ha, a obecnie zatrudnionych jest tam 640 osób. Szacowana na 230 mln zł rozbudowa to dodatkowych 7000 m2 powierzchni, a także kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.

W październiku ub.r. Światowe Forum Ekonomiczne uznało istniejącą od prawie 80 lat opolską fabrykę Nutricia za „zakład przyszłości”, przyznając jej prestiżowe odznaczenie Lighthouse Award. Kompleks należących do DANONE zakładów Nutricia w Opolu to jedna z nielicznych fabryk FMCG na świecie i pierwsza w Polsce, która otrzymała tę nagrodę. Stało się to za sprawą wdrożonych tu nowoczesnych rozwiązań, umożliwiających pełną synergię pracy ludzi i maszyn, ale także pozwalających zakładowi ograniczyć emisję CO2 niemal o 80%, a do tego poprawić wydajność i wprowadzić oszczędności.

To właśnie wiarygodność, perfekcja w realizacji projektów oraz ich efekty zadecydowały o umiejscowieniu inwestycji w Polsce. Dla opolskiej fabryki oznacza to nowe możliwości rozwoju. Do produkowanych obecnie w ZP Nutricia w Opolu 1500 rodzajów produktów dla niemowląt i małych dzieci, które trafiają do ponad 100 krajów na wszystkich kontynentach, dołączą kolejne – żywność medyczna dedykowana osobom dorosłym. Prace budowlane na terenie należących do DANONE Zakładów Produkcyjnych w Opolu już ruszyły. Na lipiec 2024 roku zaplanowano rozpoczęcie instalacji linii technologicznej, zaś na kwiecień 2025 roku pierwsze komercyjne produkcje.

W zgodzie z misją

Grupa spółek DANONE, w skład której wchodzą Nutricia, Danone oraz Żywiec Zdrój, od lat podejmuje aktywności o znaczeniu zarówno gospodarczym, jak i społecznym – zgodnie ze swoją misją „Niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe”. Działania te przekładają się zarówno na korzyści dla społeczności lokalnych i poprawę kondycji zdrowotnej milionów Polaków, jak i umocnienie znaczenia produktów powstających w Polsce na arenie międzynarodowej.

* Antoine de Saint-Affrique, DANONE CEO, said: “Our long-standing patient-centric approach is at the heart of our specialized nutrition strategy. The line expansion we’re making into the Opole plant will accelerate our innovation within adult medical nutrition, expanding on our 100 years of expertise in the medical nutrition field. The investment will result in more agility in our supply chain, via our existing factories, meaning we can serve more patients, better, locally, while also delivering on our mission to bring health through food to as many people as possible. This expansion is the latest example of our Renew DANONE strategy in action, as we invest to get ahead of evolving health needs and develop our adult nutrition category”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.