Komunikaty PR

Firma Bristol Myers Squibb przekazała 700 000 zł na walkę z pandemią COVID-19

2020-05-05  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Do pobrania info_pras ( 0.04 MB )

Firma Bristol Myers Squibb przekazała darowiznę w wysokości 700 000 zł na walkę z pandemią COVID-19 w Polsce

W związku z pandemią COVID-19 Firma Bristol Myers Squibb przekazała łącznie 700 000 zł organizacjom pacjentów onkologicznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa personelowi medycznemu klinik onkologicznych i hematoonkologicznych w Polsce.

  • Bristol Myers Squibb wspiera akcję ONKOTAXI – dowóz pacjentów do placówek leczniczych oraz pomoc w zakupie leków.
  • Bristol Myers Squibb wspiera zakup środków ochrony osobistej dla personelu medycznego: jednorazowych maseczek, rękawiczek oraz fartuchów i przyłbic. 
  • Pacjenci onkologiczni to grupa bardzo wysokiego ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2. W razie zakażenia są narażeni na poważne powikłania.

 

Obniżona odporność wywołana długotrwałą chorobą, a jednocześnie konieczność odbywania regularnych wizyt w ośrodkach onkologicznych sprawiają, że pacjenci onkologiczni i hematoonkologiczni są szczególnie narażeni na zakażenie wirusem SARS-CoV-2. W czasie pandemii chorzy nadal potrzebują opieki medycznej oraz dostępu do terapii i diagnostyki. Aby umożliwić pacjentom bezpieczny dojazd do ośrodka onkologicznego, a także bezpieczne leczenie, Bristol Myers Squibb, globalna firma farmaceutyczna, wspiera inicjatywy organizacji pacjentów przekazując im łącznie 700 000 zł.

– Firma Bristol Myers Squibb codziennie, na całym świecie, wspiera pacjentów onkologicznych dostarczając im innowacyjne leki. W obecnej, szczególnie trudnej dla tej grupy chorych sytuacji, chcemy jeszcze mocniej zaangażować się w działania na rzecz zdrowia i życia  pacjentów onkologicznych. Wspieramy działania organizacji pozarządowych i pacjenckich w Chinach, we Włoszech i wielu innych krajach. Teraz działamy dla polskich pacjentów. Zależy nam, aby nie musieli w strachu o swoje życie rezygnować z leczenia. Wierzę, że nasze wsparcie zakupu środków ochrony indywidualnej jest realną ochroną zarówno dla pacjentów, jak i całego personelu medycznego. Dziś pacjentom potrzebny jest zdrowy lekarz, pielęgniarka i każdy pracownik służby zdrowia, chcemy mieć w tym swój udział – powiedział Antoni Żarski, Dyrektor Generalny Bristol Myers Squibb w Polsce.

 

Pacjenci onkologiczni powinni kontynuować terapię

Firma Bristol Myers Squibb wspiera akcję Fundacji Alivia ONKOTAXI, w ramach której na terenie całej Polski możliwe jest zamówienie przejazdu do szpitala i z powrotem, a także pomoc w zakupie leków.

– Dla pacjentów onkologicznych w trakcie leczenia w czasie epidemii kluczowy jest rygor higieniczny oraz unikanie kontaktów ze światem zewnętrznym. Niestety, dla wielu chorych transport publiczny jest jedynym sposobem, by dotrzeć na badania lub leczenie. Dlatego uruchomiliśmy ONKOTAXI. Chcemy dać chorym pewność, że ich podróż na leczenie będzie bezpieczna – mówi Joanna Frątczak-Kazana z Fundacji Alivia.

 

Ochrona pracowników oddziałów onkologii i hematoonkologii

Pomoc Firmy Bristol Myers Squibb dotarła do stowarzyszeń i fundacji, które doposażą łącznie 90 ośrodków onkologicznych i hematoonkologicznych w całej Polsce w niezbędny w ich codziennej pracy jednorazowy sprzęt medyczny.

W tym zakresie Bristol Myers Squibb współpracuje ze Stowarzyszeniem Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma, Fundacją Carita im. Wiesławy Adamiec, Polskimi Amazonkami Ruchem Społecznym, Fundacją Onkologiczną Nadzieja, Fundacją Iskierka, Stowarzyszeniem Pomocy Chorym na Białaczki i Fundacją OnkoCafe.

– Od początku epidemii Stowarzyszenie Sarcoma wspiera nie tylko pacjentów, ale też szpitale, w których nasi podopieczni mają szansę kontynuować terapie ratujące im życie. Zabezpieczając personel medyczny w środki ochrony osobistej, zabezpieczamy też zdrowie i życie pacjentów. Teraz łączymy siły, aby jak najszybciej uruchomić zakupy i dostawy sprzętu do szpitali na terenie całej Polski. Wierzymy, że dzięki temu ogromnemu wsparciu, będziemy mieli realny wpływ na walkę z pandemią – podsumował Kamil Dolecki, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma.

 

Działania Bristol Myers Squibb na świecie

Bristol Myers Squibb i niezależna organizacja charytatywna Bristol Myers Squibb Foundation od początku pandemii zaangażowały się w walkę z koronawirusem w m.in.: Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Grecji, Izraelu, Rumunii, Kanadzie, Korei i Chinach. Do tej pory Bristol Myers Squibb Foundation przeznaczyła na ten cel łącznie ponad 6 milionów USD, w tym 2,5 miliona USD wsparło działania organizacji pozarządowych i pacjenckich.

Bristol Myers Squibb współpracuje z naukowcami oraz biotechnologami w celu stworzenia terapii przeciwko COVID-19, m.in. ocenia, które leki z portfolio mogłyby zostać włączone do krótkoterminowych badań klinicznych, a także aktywnie uczestniczy w działaniach kilku grup międzybranżowych.

 


O Bristol Myers Squibb

Bristol Myers Squibb jest globalną firmą farmaceutyczną zajmującą się odkrywaniem, opracowywaniem i dostarczaniem innowacyjnych leków pomagających w skutecznym leczeniu pacjentów z poważnymi chorobami. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat Bristol Myers Squibb zapraszamy na naszą stronę BMS.com i do śledzenia naszych profili na portalach LinkedIn, Twitter, YouTube, Facebook oraz Instagram.

Celgene jest spółką zależną i należącą w całości do Bristol Myers Squibb Company.

Bristol Myers Squibb: Jesteśmy w czołówce rozwoju nauki i innowacji w onkologii

            W Bristol Myers Squibb to pacjenci są w centrum wszystkich naszych działań. Celem naszych badań jest podniesienie jakości życia pacjentów, zapewnienie im długiego okresu przeżycia i stworzenie możliwości wyleczenia. Dzięki wyjątkowemu, multidyscyplinarnemu podejściu łączącemu naukę z praktyką oraz bogatemu doświadczeniu w badaniach klinicznych z zakresu hematoonkologii i immunoonkologii opracowujemy przełomowe terapie stworzone z myślą o indywidualnych potrzebach pacjentów. Nasi badacze wdrażają wszechstronny program rozwoju leków oddziałujących na różne szlaki systemu immunologicznego i wykorzystujących złożone i specyficzne interakcje pomiędzy nowotworem, jego bezpośrednim otoczeniem, a systemem immunologicznym. Dzięki naszym wysiłkom, a także współpracy ze środowiskiem akademickim, instytucjami rządowymi, organizacjami pacjentów i partnerami z branży biotechnologicznej, jesteśmy w stanie osiągnąć cel w postaci zapewnienia pacjentom przełomowych metod leczenia, takich jak leki immunoonkologiczne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.