Komunikaty PR

„Green gap” – zjawisko, któremu warto się przyjrzeć

2020-03-16  |  11:00
Biuro prasowe

Żyjąc w ciągłym pośpiechu, często trudno jest postępować zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Mimo świadomości zmian klimatycznych, nie zawsze przyczyniamy się do poprawy kondycji naszej planety. Wywołuje to często niepokój związany z brakiem zmiany nawyków, a każdy kolejny plastik w domu potrafi wprawić nas w poczucie winy. Spowodowane powszechnością tego zjawiska, powstało specjalne określenie – „green gap”, czyli tzw. luka między świadomymi intencjami konsumentów, a faktycznymi działaniami podejmowanymi na rzecz własnego samopoczucia i planety.

 

Duża świadomość, małe zaangażowanie

 

W końcu zaczynamy rozumieć, że styl życia i wzrost tempa konsumpcji ma wpływ na otaczający nas świat. Coraz więcej osób zmienia swoje nawyki i podejmuje bardziej zrównoważone decyzje, które nie tylko przyczyniają się do poprawy stanu naszej planety, ale również dla własnego dobra. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu z nas, mimo zdawania sobie sprawy z zagrożeń klimatycznych, nie podejmuje realnych działań, aby im zapobiec. W ostatnim czasie na rynku pojawiło się zjawisko określane jako „green gap”, które dynamicznie się rozwija, w szczególności w krajach wysoko rozwiniętych. Jest wynikiem wzrostu popytu, rosnącej produkcji i sprzedaży produktów ekologicznych,
a także zrównoważonego stylu życia.  „Green gap” składa się z działań, które chcielibyśmy podjąć, aby żyć w sposób bardziej zrównoważony, jednak z różnych przyczyn nie podejmujemy żadnych aktywności w tym kierunku. W związku z narastającym problemem, na zlecenie marki Electrolux został przeprowadzony raport „Better Living” dotyczący aspektu lepszej jakości życia. Wyniki przeprowadzone na grupie konsumentów dały pogląd na to, co można zmienić, aby faktycznie wpłynąć na przyszłość planety. Raport pozwolił rzucić także światło na możliwości odkrywania przez ludzi bardziej zrównoważonych praktyk.

 

Jakie są postawy konsumentów?

 

Raport „Better Living” zlecony przez markę Electrolux pozwolił zbadać postawy i obawy ludzi związane ze zrównoważonymi intencjami i zachowaniami, m.in. w zakresie dobrego samopoczucia. Rezultaty badania są obiecujące, gdyż wynika z nich, że ponad połowa ankietowanych uważa się za osobę świadomą zmian klimatu. 48% badanych wierzy także, że mogą mieć pozytywny wpływ na środowisko. Niestety wciąż niewiele robimy
w tym kierunku, nie zdając sobie sprawy, że nasze nawet najmniejsze działania wiele znaczą i mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Kupno mleka w kartonie, zakręcenie wody w kranie podczas mycia zębów czy korzystanie z produktów wielorazowego użytku – są to czynności, które każdy z nas jest w stanie zrealizować na co dzień. Niestety jak wynika z raportu „Better Living”, świadome zakupy nie dla wszystkich są łatwe i oczywiste. Aż 30% badanych przyznało, że trudno jest im ustalić, które konsumenckie wybory są najbardziej zrównoważone. Jest to idealny przykład związany ze zjawiskiem „green gap” – opiera się na chęci zakupu produktów przyjaznych dla planety, lecz także braku konkretnej wiedzy na ten temat, co w następstwie uniemożliwia dokonanie poprawnego zakupu. Pojawia się pytanie, co można zrobić, aby pomóc konsumentom w tych wyborach? 49% ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby, aby pojawiło się na rynku więcej etykiet wyjaśniających wpływ produktów na środowisko.

 

Obawy oraz propozycje działań

 

Coraz większe nagłaśnianie tematu związanego ze zmianami klimatycznymi wprawia społeczeństwo w poważne obawy. Globalne ocieplenie przestaje być dla nas odległym zjawiskiem, gdyż ma bezpośredni wpływ na każdego człowieka. Jak wynika z raportu „Better Living”, ankietowani są przede wszystkim zaniepokojeni tym, że zmiany klimatu
w konsekwencji doprowadzą do zanieczyszczeń wody (42%), klęsk żywiołowych (39%) oraz ekstremalnych temperatur (35%). Wszystkie z tych możliwości są realne jako jedne z wielu prawdopodobnych skutków. Jakie są zatem praktykowane przez ankietowanych zachowania na rzecz zrównoważonego rozwoju? 53% badanych sortuje i przetwarza odpady, 52% ogranicza użycie plastiku jednorazowego użytku, natomiast 52% stara się zmniejszać zużycie wody i energii. Wszystkie te czynności zrealizujemy przy niewielkim wysiłku. Niestety, w tym przypadku znowu mamy do czynienia ze zjawiskiem „green gap”. Z raportu wynika, że mimo naszej świadomości o dobrych skutkach zrównoważonych zachowań w kontekście istotnego wpływu na przyszłość planety, nie zawsze jednak wprowadzamy je w życie. Tworzy się z tego błędne koło, z którego nie można się wydostać bez podjęcia realnych działań.

 

 

Z pomocą nadchodzi marka Electrolux

 

Marka Electrolux od lat tworzy produkty w jasno określonym celu. Szwedzkie wartości oraz ich integralny i nierozerwalny związek z naturą, troska o środowisko, wiedza
i doświadczenie, funkcjonalność oraz skupienie się na człowieku - to właśnie elementy, które składają się na kształtowanie lepszego i wygodniejszego życia. Marka proponuje rozwiązania, które poprawiają jakość życia i udowadnia, że dbanie o porządek to przede wszystkim zadbanie o swoje samopoczucie oraz zdrowie. Electrolux opracowuje sposoby uczynienia domów wolnymi od szkodliwych alergenów i zanieczyszczeń. Wybierając produkty marki mamy możliwość zmiany stylu życia na bardziej zrównoważony
i wprowadzenia dobrych zmian w codziennym funkcjonowaniu. Badanie „Better living” pokazuje ciekawą zależność. Ankietowani wyrazili chęć wprowadzenia zmian w kierunku stylu życia i poprawy jego jakości. Co ciekawe tylko 32% z nich chce użyć w tym celu oczyszczacza powietrza, by oczyścić dom ze szkodliwych substancji, a 26% uważa, że urządzenie zużywa za dużo energii. Tu mamy do czynienia kolejny raz ze zjawiskiem „green gap”. Widzimy, że respondenci chcą stosować oczyszczacze powietrza w celu zmniejszenia alergenów i zanieczyszczeń w pomieszczeniach, ale jak wynika z raportu, tylko 26% badanych faktycznie z niego korzysta. Dodatkowo, 21% ankietowanych wykazało chęć częstszego odkurzania mieszkania, jednak 31% z nich przyznało, że odkurzanie zajmuje zbyt dużo czasu i wygody, a 25% po prostu nie lubi tego robić. Wyniki pokazują, że odkurzanie często jest postrzegane jako zbyt wielki wysiłek i bezużyteczne działanie. Electrolux zmienia takie postrzeganie, kształtując życie na lepsze, pozwala odkryć na nowo radość, przyczynia się do dobrego samopoczucie i czyni życie bardziej przyjemnym i zrównoważonym dla milionów ludzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.