Grupa iCEA dołącza do akcji budowania bram odkażających dla polskich szpitali
Pracownicy szpitali potrzebują dziś naszej pomocy, by móc nieść pomoc nam, kiedy będziemy jej najbardziej potrzebowali! Liczba zakażeń medyków rośnie, ponieważ podstawowe środki bezpieczeństwa i ochrony osobistej nie zawsze są wystarczające. Jako Grupa iCEA chcemy nagłośnić akcję #bramydlaszpitali. Naukowcy z Politechniki Śląskiej wraz z pracownikami firmy WAAM zajęli się budową bram odkażających, które pomogą personelowi medycznemu walczącemu z chorobą COVID-19 na pierwszej linii frontu.
Brama dezynfekcyjna to w pełni zautomatyzowane urządzenie, służące do odkażania kombinezonów ochronnych pracowników służby zdrowia. Za pomocą specjalnych dysz bramy tego typu dezynfekują specjalistyczną odzież , co minimalizuje ryzyko rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2. Bramy budowane przez firmę WAAM oraz Politechnikę Śląską pozwolą ograniczyć do absolutnego minimum przenoszenie się wirusa wśród personelu medycznego, co najczęściej ma miejsce podczas zdejmowania odzieży ochronnej.
- Społeczna odpowiedzialność biznesu jest w tej chwili bardzo istotna. Jako Grupa iCEA podejmujemy szereg działań pomocowych w tym trudnym czasie. Postanowiliśmy przekazać 10 000 zł na akcję #bramydlaszpitali. Chcielibyśmy, aby takie urządzenie trafiło również do Oddziału Zakaźnego Szpitala Miejskiego im. Józefa Strusia w Poznaniu, gdzie medycy z naszych okolic leczą mieszkańców Wielkopolski. Dlatego też wspierają i promując całą akcję w sieci zaakcentujemy jej regionalny wymiar poprzez hasło #bramadlapoznania - mówi Jacek Dziura, Dyrektor Marketingu w Grupie iCEA.
Aktualnie w Polsce mamy największy odsetek pracowników medycznych zakażonych koronawirusem w Europie. Pomysłodawcy projektu przy wsparciu partnerów zaplanowali budowę 10 bram odkażających dla szpitali. Akcja jest niezwykle ważna ponieważ prawie ⅓ przypadków zakażeń koronawirusem to zachorowania poprzez kontakt w przychodni lub szpitalu. Dzięki inicjatywie możemy pomóc w pracy tym, którzy ryzykując własne zdrowie walczą dla innych.
Zachęcamy do wsparcia społecznościowej zbiórki środków na budowę bram: https://zrzutka.pl/bramydlaszpitali - każda podarowana złotówka przybliża nas do celu. Przy opisywanej inicjatywie każda darowizna to zwiększenie szans na niezbędne zabezpieczenie osobiste medyków. Więcej infomacji o zaangażowaniu Grupy iCEA znajduje się na: www.grupa-icea.pl/bramydlaszpitali. Wesprzyjmy oddziały zakaźne polskich szpitali, bądźmy solidarni z medykami i wspólnie zaangażujmy się w walkę z pandemią.
Ponadto, jako Grupa iCEA zachęcamy do przyłączenia się do drugiej akcji przeciwko koronawirusowi, w którą zaangażowaliśmy się całym zespołem. Dołączyliśmy do projektu Folding@Home udostępniając moc obliczeniową 20 naszych komputerów. Będzie ona wykorzystywana w celu dokonywania symulacji, by pomóc naukowcom lepiej zrozumieć struktury wirusa powodującego COVID-19, a ostatecznie może pomóc w wynalezieniu szczepionki. W inicjatywie może wziąć udział każdy posiadający komputer i dostęp do internetu. Więcej szczegółów dotyczących dołączenia do projektu na stronie: https://www.grupa-icea.pl/koronawirus/.
Grupa iCEA - Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi najlepszych ekspertów ich klienci osiągają czołowe pozycje w wyszukiwarkach. Grupie iCEA zaufały m.in. takie firmy jak PZU, Bielenda czy KKS Lech Poznań.
Więcej informacji udziela:
Jacek Dziura, CMO, Grupa iCEA
mail: j.dziura@icea.pl
telefon: 721 622 986

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.