Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk
Dotacje na walkę z COVID-19
Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk środków czystości i higieny osobistej
Düsseldorf/Niemcy – Firma Henkel wprowadza globalny program pomocowy dla pracowników, klientów i społeczności dotkniętych pandemią COVID-19.
- 1 milion euro bezpośrednio na Fundusz Solidarnościowy uruchomiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Fundację Narodów Zjednoczonych (ONZ)
- 1 milion euro na pomoc w zwalczaniu koronawirusa przez inne wybrane organizacje w poszczególnych krajach dotkniętych epidemią
- 5 milionów sztuk środków higieny osobistej i czystości do dyspozycji organizacji charytatywnych we współpracy z lokalnymi władzami
w poszczególnych krajach - Elastyczne warunki płatności dla partnerów biznesowych
- Zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa swoich pracowników w zakładach produkcyjnych i pracujących zdalnie
W Polsce Henkel także włącza się aktywnie w działania pomocowe. Wsparcie rzeczowe będzie kierowane tam, gdzie firma prowadzi swoje operacje, tak więc środki czystości i higieny osobistej będą przekazywane szpitalom zakaźnym położonym wokół lokacji Henkla w Polsce. Jako pierwszy pomoc o łącznej wartości rynkowej ponad 70 000 zł otrzyma Szpital Rejonowy im. dr Józefa Rostka w Raciborzu, gdzie Henkel posiada swój zakład produkcji detergentów. Szpital raciborski został na czas pandemii koronawirusa przemianowany na jednoimienny szpital zakaźny. Placówkę medyczną zasiliła już dostawa środków czystości (Bref, Clin, Pur, Somat). Po weekendzie, w poniedziałek szpital otrzyma także szampony i żele pod prysznic Nature Box oraz pasty do zębów Vademecum dla potrzeb personelu i pacjentów. Podobne działania będą podejmowane w kolejnych dniach w stosunku do szpitali zakaźnych w pobliżu Dzierżoniowa, Wrzącej i Stąporkowa oraz w Warszawie.
Dla Henkla, jako firmy z długą historią działań społecznie odpowiedzialnych, naturalne jest to, że w obliczu tego bezprecedensowego zagrożenia o zasięgu globalnym włączamy się w walkę z COVID-19. Cieszę się, że jako Henkel Polska możemy przyczynić się do ułatwienia funkcjonowania placówek medycznych. Nasze środki higieny i czystości będziemy posyłać do szpitali, które stanowią pierwszą linię frontu walki z koronawirusem – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektorka działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel Polska.
Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.