Komunikaty PR

Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk

2020-05-04  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 3.78 MB )

Dotacje na walkę z COVID-19


Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk środków czystości i higieny osobistej

 

Düsseldorf/Niemcy – Firma Henkel wprowadza globalny program pomocowy dla pracowników, klientów i społeczności dotkniętych pandemią COVID-19.

 

  • 1 milion euro bezpośrednio na Fundusz Solidarnościowy uruchomiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Fundację Narodów Zjednoczonych (ONZ)
  • 1 milion euro na pomoc w zwalczaniu koronawirusa przez inne wybrane organizacje w poszczególnych krajach dotkniętych epidemią
  • 5 milionów sztuk środków higieny osobistej i czystości do dyspozycji organizacji charytatywnych we współpracy z lokalnymi władzami
    w poszczególnych krajach
  • Elastyczne warunki płatności dla partnerów biznesowych
  • Zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa swoich pracowników w zakładach produkcyjnych i pracujących zdalnie

 

W Polsce Henkel także włącza się aktywnie w działania pomocowe. Wsparcie rzeczowe będzie kierowane tam, gdzie firma prowadzi swoje operacje, tak więc środki czystości i higieny osobistej będą przekazywane szpitalom zakaźnym położonym wokół lokacji Henkla w Polsce. Jako pierwszy pomoc o łącznej wartości rynkowej ponad 70 000 zł otrzyma Szpital Rejonowy im. dr Józefa Rostka w Raciborzu, gdzie Henkel posiada swój zakład produkcji detergentów. Szpital raciborski został na czas pandemii koronawirusa przemianowany na jednoimienny szpital zakaźny. Placówkę medyczną zasiliła już dostawa środków czystości (Bref, Clin, Pur, Somat). Po weekendzie, w poniedziałek szpital otrzyma także szampony i żele pod prysznic Nature Box oraz pasty do zębów Vademecum dla potrzeb personelu i pacjentów. Podobne działania będą podejmowane w kolejnych dniach w stosunku do szpitali zakaźnych w pobliżu Dzierżoniowa, Wrzącej i Stąporkowa oraz w Warszawie.

Dla Henkla, jako firmy z długą historią działań społecznie odpowiedzialnych, naturalne jest to, że w obliczu tego bezprecedensowego zagrożenia o zasięgu globalnym włączamy się w walkę z COVID-19. Cieszę się, że jako Henkel Polska możemy przyczynić się do ułatwienia funkcjonowania placówek medycznych. Nasze środki higieny i czystości będziemy posyłać do szpitali, które stanowią pierwszą linię frontu walki z koronawirusem – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektorka działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.