Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk
Dotacje na walkę z COVID-19
Henkel przekaże na walkę z pandemią na świecie 2 miliony euro i 5 milionów sztuk środków czystości i higieny osobistej
Düsseldorf/Niemcy – Firma Henkel wprowadza globalny program pomocowy dla pracowników, klientów i społeczności dotkniętych pandemią COVID-19.
- 1 milion euro bezpośrednio na Fundusz Solidarnościowy uruchomiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Fundację Narodów Zjednoczonych (ONZ)
- 1 milion euro na pomoc w zwalczaniu koronawirusa przez inne wybrane organizacje w poszczególnych krajach dotkniętych epidemią
- 5 milionów sztuk środków higieny osobistej i czystości do dyspozycji organizacji charytatywnych we współpracy z lokalnymi władzami
w poszczególnych krajach - Elastyczne warunki płatności dla partnerów biznesowych
- Zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa swoich pracowników w zakładach produkcyjnych i pracujących zdalnie
W Polsce Henkel także włącza się aktywnie w działania pomocowe. Wsparcie rzeczowe będzie kierowane tam, gdzie firma prowadzi swoje operacje, tak więc środki czystości i higieny osobistej będą przekazywane szpitalom zakaźnym położonym wokół lokacji Henkla w Polsce. Jako pierwszy pomoc o łącznej wartości rynkowej ponad 70 000 zł otrzyma Szpital Rejonowy im. dr Józefa Rostka w Raciborzu, gdzie Henkel posiada swój zakład produkcji detergentów. Szpital raciborski został na czas pandemii koronawirusa przemianowany na jednoimienny szpital zakaźny. Placówkę medyczną zasiliła już dostawa środków czystości (Bref, Clin, Pur, Somat). Po weekendzie, w poniedziałek szpital otrzyma także szampony i żele pod prysznic Nature Box oraz pasty do zębów Vademecum dla potrzeb personelu i pacjentów. Podobne działania będą podejmowane w kolejnych dniach w stosunku do szpitali zakaźnych w pobliżu Dzierżoniowa, Wrzącej i Stąporkowa oraz w Warszawie.
Dla Henkla, jako firmy z długą historią działań społecznie odpowiedzialnych, naturalne jest to, że w obliczu tego bezprecedensowego zagrożenia o zasięgu globalnym włączamy się w walkę z COVID-19. Cieszę się, że jako Henkel Polska możemy przyczynić się do ułatwienia funkcjonowania placówek medycznych. Nasze środki higieny i czystości będziemy posyłać do szpitali, które stanowią pierwszą linię frontu walki z koronawirusem – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektorka działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel Polska.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.