Higiena jest coraz ważniejsza w domu

Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Częste mycie rąk, utrzymywanie dystansu i zakrywanie ust podczas kichania – ostrożne zachowanie w miejscach publicznych jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jednak świadomość higieny wzrosła również w domu. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez markę Freudenberg Vileda w Niemczech i we Włoszech pokazuje, że ze względu na obecną sytuację higiena jest szczególnie ważna w tym roku, nie tylko w miejscach publicznych, ale także w sprzątaniu domów. Zgodnie z ankietą Vileda powierzchnie toaletowe, łazienkowe i kuchenne są szczególnie dokładnie czyszczone. Zwiększone zapotrzebowanie na higienę znajduje również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych.
Wiosenny sezon sprzątania to tradycyjnie pora roku, w której dom jest szczególnie dokładnie czyszczony. Dla zdecydowanej większości Europejczyków dzieje się tak, gdy tylko pojawią się pierwsze promienie słońca lub zbliża się Wielkanoc. W tym roku higiena odgrywa szczególnie ważną rolę: w Niemczech nieco ponad 60 procent populacji uważa, że najważniejszą rzeczą podczas sprzątania jest zachowanie higieny. Około połowa uważa, że higiena w sprzątaniu domu stała się ważniejsza w porównaniu do poprzednich lat, biorąc pod uwagę obecną sytuację. Odkrycie jest jeszcze bardziej wyraźne we Włoszech: prawie 80 procent uważa, że higieniczna czystość jest najważniejsza podczas sprzątania. Prawie trzy czwarte uważa nawet, że higiena stała się ważniejsza. W związku ze zwiększonym postrzeganiem istoty higieny, tegoroczne wiosenne porządki stały się również ważniejsze w obu krajach.
Priorytetem jest toaleta, łazienka i kuchnia
Priorytety czyszczenia są podobne na poziomie krajowym: najbardziej wrażliwe obszary w sprzątaniu w gospodarstwach domowych to czyszczenie toalet i czyszczenie powierzchni w łazience i kuchni. Według badania Vileda, higieniczne czyszczenie podłóg oraz higieniczne czyszczenie szklanych powierzchni i luster, które stanowią również potencjalne pożywki dla zarazków i bakterii - są znacznie mniej ważne. „Często nie wiadomo, że największym zbiorem zarazków i bakterii w gospodarstwie domowym nie jest toaleta. Zwykle jest to zlew kuchenny” - mówi dr Julia von Grote-Pastré, kierownik ds. Rozwoju ściereczek, gąbek i rękawiczek w Freudenberg Rozwiązania dla domu i sprzątania (FHCS). W końcu prawie 30 procent uważa, że higieniczne czyszczenie zlewu kuchennego jest ważne. Tylko około jedna czwarta ankietowanych przywiązuje szczególną wagę do higienicznego czyszczenia klamek i drzwi. „Jednym z powodów jest to, że drzwi są używane bardzo często”, mówi von Grote-Pastré. „Czyszczenie uchwytów za każdym razem po otwarciu drzwi jest bardziej kłopotliwe niż regularne mycie rąk. Dlatego tym ważniejsze jest mycie rąk, kiedy wchodzisz do mieszkania z zewnątrz, zanim dotkniesz czegokolwiek”.
Szczególnie pożądane są ściereczki i rękawiczki
Zwiększone zapotrzebowanie na higienę jest również zauważalne w Vileda. Ściereczki i rękawiczki z mikrofibry są obecnie bestsellerami. Szczególnie jednorazowe rękawiczki, które są usuwane po krótkim okresie użytkowania, nie pozostają długo na półce. Wśród produktów elektronicznych zapotrzebowanie na mopy parowe znacznie wzrosło. Produkt zapewnia higieniczną czystość dzięki gorącej parze. „Oczekujemy wysokiej sprzedaży tych produktów w najbliższej przyszłości” – mówi ekspert Vileda. „Sytuacja dostawy jest obecnie stałym wyzwaniem. W związku z tą wyjątkową sytuacją utrzymujemy szczególnie bliski kontakt z naszymi klientami i dokładamy wszelkich starań, aby dostawa była jak najbardziej normalna”.
Chcesz uzyskać więcej informacji, odwiedź:
Website: www.vileda.pl
Facebook: www.facebook.com/ViledaPolska/
YouTube: www.youtube.com/user/AkademiaVileda/

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.