Komunikaty PR

Higiena jest coraz ważniejsza w domu

2020-04-15  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl

Częste mycie rąk, utrzymywanie dystansu i zakrywanie ust podczas kichania – ostrożne zachowanie w miejscach publicznych jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jednak świadomość higieny wzrosła również w domu. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez markę Freudenberg Vileda w Niemczech i we Włoszech pokazuje, że ze względu na obecną sytuację higiena jest szczególnie ważna w tym roku, nie tylko w miejscach publicznych, ale także w sprzątaniu domów. Zgodnie z ankietą Vileda powierzchnie toaletowe, łazienkowe i kuchenne są szczególnie dokładnie czyszczone. Zwiększone zapotrzebowanie na higienę znajduje również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych.

Wiosenny sezon sprzątania to tradycyjnie pora roku, w której dom jest szczególnie dokładnie czyszczony. Dla zdecydowanej większości Europejczyków dzieje się tak, gdy tylko pojawią się pierwsze promienie słońca lub zbliża się Wielkanoc. W tym roku higiena odgrywa szczególnie ważną rolę: w Niemczech nieco ponad 60 procent populacji uważa, że ​​najważniejszą rzeczą podczas sprzątania jest zachowanie higieny. Około połowa uważa, że ​​higiena w sprzątaniu domu stała się ważniejsza w porównaniu do poprzednich lat, biorąc pod uwagę obecną sytuację. Odkrycie jest jeszcze bardziej wyraźne we Włoszech: prawie 80 procent uważa, że ​​higieniczna czystość jest najważniejsza podczas sprzątania. Prawie trzy czwarte uważa nawet, że higiena stała się ważniejsza. W związku ze zwiększonym postrzeganiem istoty higieny, tegoroczne wiosenne porządki stały się również ważniejsze w obu krajach.

Priorytetem jest toaleta, łazienka i kuchnia

Priorytety czyszczenia są podobne na poziomie krajowym: najbardziej wrażliwe obszary w sprzątaniu w gospodarstwach domowych to czyszczenie toalet i czyszczenie powierzchni w łazience i kuchni. Według badania Vileda, higieniczne czyszczenie podłóg oraz higieniczne czyszczenie szklanych powierzchni i luster, które stanowią również potencjalne pożywki dla zarazków i bakterii - są znacznie mniej ważne. „Często nie wiadomo, że największym zbiorem zarazków i bakterii w gospodarstwie domowym nie jest toaleta. Zwykle jest to zlew kuchenny” - mówi dr Julia von Grote-Pastré, kierownik ds. Rozwoju ściereczek, gąbek i rękawiczek w Freudenberg Rozwiązania dla domu i sprzątania (FHCS). W końcu prawie 30 procent uważa, że ​​higieniczne czyszczenie zlewu kuchennego jest ważne. Tylko około jedna czwarta ankietowanych przywiązuje szczególną wagę do higienicznego czyszczenia klamek i drzwi. „Jednym z powodów jest to, że drzwi są używane bardzo często”, mówi von Grote-Pastré. „Czyszczenie uchwytów za każdym razem po otwarciu drzwi jest bardziej kłopotliwe niż regularne mycie rąk. Dlatego tym ważniejsze jest mycie rąk, kiedy wchodzisz do mieszkania z zewnątrz, zanim dotkniesz czegokolwiek”.

Szczególnie pożądane są ściereczki i rękawiczki

Zwiększone zapotrzebowanie na higienę jest również zauważalne w Vileda. Ściereczki i rękawiczki z mikrofibry są obecnie bestsellerami. Szczególnie jednorazowe rękawiczki, które są usuwane po krótkim okresie użytkowania, nie pozostają długo na półce. Wśród produktów elektronicznych zapotrzebowanie na mopy parowe znacznie wzrosło. Produkt zapewnia higieniczną czystość dzięki gorącej parze. „Oczekujemy wysokiej sprzedaży tych produktów w najbliższej przyszłości” – mówi ekspert Vileda. „Sytuacja dostawy jest obecnie stałym wyzwaniem. W związku z tą wyjątkową sytuacją utrzymujemy szczególnie bliski kontakt z naszymi klientami i dokładamy wszelkich starań, aby dostawa była jak najbardziej normalna”.

Chcesz uzyskać więcej informacji, odwiedź:

Website: www.vileda.pl 

Facebook: www.facebook.com/ViledaPolska/ 

YouTube: www.youtube.com/user/AkademiaVileda/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.