Higiena jest coraz ważniejsza w domu
Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Częste mycie rąk, utrzymywanie dystansu i zakrywanie ust podczas kichania – ostrożne zachowanie w miejscach publicznych jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jednak świadomość higieny wzrosła również w domu. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez markę Freudenberg Vileda w Niemczech i we Włoszech pokazuje, że ze względu na obecną sytuację higiena jest szczególnie ważna w tym roku, nie tylko w miejscach publicznych, ale także w sprzątaniu domów. Zgodnie z ankietą Vileda powierzchnie toaletowe, łazienkowe i kuchenne są szczególnie dokładnie czyszczone. Zwiększone zapotrzebowanie na higienę znajduje również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych.
Wiosenny sezon sprzątania to tradycyjnie pora roku, w której dom jest szczególnie dokładnie czyszczony. Dla zdecydowanej większości Europejczyków dzieje się tak, gdy tylko pojawią się pierwsze promienie słońca lub zbliża się Wielkanoc. W tym roku higiena odgrywa szczególnie ważną rolę: w Niemczech nieco ponad 60 procent populacji uważa, że najważniejszą rzeczą podczas sprzątania jest zachowanie higieny. Około połowa uważa, że higiena w sprzątaniu domu stała się ważniejsza w porównaniu do poprzednich lat, biorąc pod uwagę obecną sytuację. Odkrycie jest jeszcze bardziej wyraźne we Włoszech: prawie 80 procent uważa, że higieniczna czystość jest najważniejsza podczas sprzątania. Prawie trzy czwarte uważa nawet, że higiena stała się ważniejsza. W związku ze zwiększonym postrzeganiem istoty higieny, tegoroczne wiosenne porządki stały się również ważniejsze w obu krajach.
Priorytetem jest toaleta, łazienka i kuchnia
Priorytety czyszczenia są podobne na poziomie krajowym: najbardziej wrażliwe obszary w sprzątaniu w gospodarstwach domowych to czyszczenie toalet i czyszczenie powierzchni w łazience i kuchni. Według badania Vileda, higieniczne czyszczenie podłóg oraz higieniczne czyszczenie szklanych powierzchni i luster, które stanowią również potencjalne pożywki dla zarazków i bakterii - są znacznie mniej ważne. „Często nie wiadomo, że największym zbiorem zarazków i bakterii w gospodarstwie domowym nie jest toaleta. Zwykle jest to zlew kuchenny” - mówi dr Julia von Grote-Pastré, kierownik ds. Rozwoju ściereczek, gąbek i rękawiczek w Freudenberg Rozwiązania dla domu i sprzątania (FHCS). W końcu prawie 30 procent uważa, że higieniczne czyszczenie zlewu kuchennego jest ważne. Tylko około jedna czwarta ankietowanych przywiązuje szczególną wagę do higienicznego czyszczenia klamek i drzwi. „Jednym z powodów jest to, że drzwi są używane bardzo często”, mówi von Grote-Pastré. „Czyszczenie uchwytów za każdym razem po otwarciu drzwi jest bardziej kłopotliwe niż regularne mycie rąk. Dlatego tym ważniejsze jest mycie rąk, kiedy wchodzisz do mieszkania z zewnątrz, zanim dotkniesz czegokolwiek”.
Szczególnie pożądane są ściereczki i rękawiczki
Zwiększone zapotrzebowanie na higienę jest również zauważalne w Vileda. Ściereczki i rękawiczki z mikrofibry są obecnie bestsellerami. Szczególnie jednorazowe rękawiczki, które są usuwane po krótkim okresie użytkowania, nie pozostają długo na półce. Wśród produktów elektronicznych zapotrzebowanie na mopy parowe znacznie wzrosło. Produkt zapewnia higieniczną czystość dzięki gorącej parze. „Oczekujemy wysokiej sprzedaży tych produktów w najbliższej przyszłości” – mówi ekspert Vileda. „Sytuacja dostawy jest obecnie stałym wyzwaniem. W związku z tą wyjątkową sytuacją utrzymujemy szczególnie bliski kontakt z naszymi klientami i dokładamy wszelkich starań, aby dostawa była jak najbardziej normalna”.
Chcesz uzyskać więcej informacji, odwiedź:
Website: www.vileda.pl
Facebook: www.facebook.com/ViledaPolska/
YouTube: www.youtube.com/user/AkademiaVileda/
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.