Komunikaty PR

Jakość i bezpieczeństwo. Jak stworzyć innowacyjny produkt?

2024-01-03  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Rynek suplementów diety jest najszybciej rozwijającym się segmentem farmaceutycznym i biotechnologicznym. Zgodnie z badaniem firmy PMR, w 2018 roku wartość tego sektora w Polsce wynosiła 5,4 mld zł. Do końca 2023 roku prognozowany jest średnioroczny wzrost jego wartości na poziomie 3-5%.

Unia Europejska zwraca szczególną uwagę na działalność tych przedsiębiorstw, która przekłada się na wyniki gospodarcze państw członkowskich. W branży biotechnologicznej innowacyjność jest kluczowym warunkiem powodzenia dla firm, które chcą odnosić sukcesy bez względu na skalę, formę prawną czy doświadczenie. Operujące na rynku suplementów diety marki charakteryzują się wysoką aktywnością w zakresie implementacji nowych produktów i procesów technologicznych, nie szczędząc nakładów na inwestycje w tym obszarze. Większość kosztów, związanych z wdrożeniem nowego preparatu, szybko się zwraca, z uwagi na relatywnie szybki i łatwy sposób wprowadzenia go do oficjalnego obrotu. Dużą liczbę wdrożeń produktowych w sektorze suplementów diety umożliwia między innymi brak  barier wejścia na rynek. Nadrzędna rolę w tej procedurze pełni deklaracja składu danego suplementu, przedstawiana organom sanitarnym w drodze notyfikacji. Taka sytuacja umożliwia dynamiczny rozwój tego sektora, a liczba wdrażanych innowacji znacznie przewyższa wskaźniki w innych branżach.

Branża suplementów diety jest niezmiennie od kilku lat jedną z najszybciej rozwijających się branż na rynku. Powstaje coraz więcej podmiotów zajmujących się ich produkcją i dystrybucją. Polacy są jednym ze społeczeństw, które najchętniej korzysta z tego rodzaju wsparcia i kupuje suplementy diety. Jednak brak restrykcyjnych obostrzeń w przestrzeni prawnej otwiera możliwości działaniom, które mają zły wpływ na zaufanie do tej kategorii produktów. Na szczęście dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy i rozumie potrzebę sprawdzania składu, surowców i procesu produkcyjnego – mówi Dominika Kowalczyk, prezeska onesano, producenta naturalnych suplementów diety.

Dostęp do żywności, która jest bezpieczna oraz odpowiednia pod względem wartości odżywczych, ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz zdrowia konsumentów. Ich wiedza na temat suplementów diety stale wzrasta, o czym świadczy choćby utożsamianie jakości produktów z ich wpływem na ludzki organizm.

Widać, że Polacy poszukują produktów coraz lepszych jakościowo. Ja przy każdej okazji apeluję, aby przyglądać się temu, co kupujemy. Zachęcam zatem do analizy składu produktów i kupna suplementów, które są nam faktycznie potrzebne. Wybierajmy preparaty o wysokiej jakości i sprawdzonym pochodzeniu. My szczycimy się jakością i pochodzeniem naszych surowców, dodatkowo mamy produkcję in-house, dzięki czemu z całą stanowczością możemy zagwarantować najwyższą jakość. Stworzenie bezpiecznego i innowacyjnego produktu jest możliwe, jeśli w sposób umiejętny korzysta się z posiadanego know-how, a także zaplecza infrastrukturalnego, na przykład w postaci laboratorium, w którym przeprowadzane są testy z użyciem bioreaktorów do hodowli komórkowych – dodaje Dominika Kowalczyk.

Marki, postrzegane jako odpowiedzialne i innowacyjne, umiejętnie wykorzystują zaawansowane technologie, korzystając z chromatografii gazowej, wysokosprawnej chromatografii cieczowej oraz techniki spektrofotometryczne. Wykonują analizy organoleptyczne, fizykochemiczne oraz mikrobiologiczne. Poprzez ciągły monitoring higieny instalacji, pomieszczeń produkcyjnych oraz pracowników gwarantują bezpieczne warunki dla wytwarzania nowych produktów, jednocześnie dostarczając preparaty o wysokim profilu bezpieczeństwa i najwyższej jakości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.