Johnson & Johnson przekaże ponad 1 mln zł na walkę z epidemią COVID-19 w Polsce
Janssen-Cilag Polska Sp. z o.o. oraz Johnson & Johnson Poland Sp. z o.o. przekaże łącznie ponad 1 mln złotych na wsparcie wysiłków w walce z dotykającą Polaków od ponad miesiąca epidemią koronawirusa.
Środki trafią docelowo do szpitali i będą przeznaczone m.in. na finansowanie środków ochrony osobistej dla personelu medycznego; firma przekaże także ponad 35 000 opakowań środków higienicznych i pielęgnacyjnych.
W ramach pomocy charytatywnej Janssen-Cilag przekaże 500 000 zł na rzecz dedykowanego Funduszu Interwencyjnego Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W ramach zgromadzonych środków Fundacja dokona zakupu środków ochrony osobistej dla pracowników medycznych, łóżek dla oddziałów intensywnej terapii czy kardiomonitorów dla szpitali, które w związku z sytuacją epidemiologiczną znalazły się teraz w trudnej sytuacji.
Dodatkowo, w odpowiedzi na apel Fundacji Alivia, Janssen przekaże także środki finansowe na rzecz wsparcia pacjentów onkologicznych. W ramach otrzymanego wsparcia Fundacja organizuje bezpłatne indywidualne dowozy pacjentów onkologicznych na leczenie w placówkach służby zdrowia. Firma przeznaczyła na ten cel 50 000 zł.
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.