Komunikaty PR

Już 3 sierpnia rusza Roadshow, czyli mobilny gabinet

2020-07-31  |  09:50
Biuro prasowe

Z początkiem sierpnia w trasę rusza mobilny gabinet konsultacyjno-profilaktyczny programu „Nie palę, bo…”. Zwiedzi wszystkie województwa. Będą mogli się w nim zbadać pracownicy firm uczestniczących w programie. W pierwszym tygodniu podjedzie do firm w świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim.

Gabinet będzie stacjonować pod siedzibami firm, które biorą udział w projekcie „Nie palę, bo…”.  Wchodząc do środka pracownicy będą mogli się przebadać i sprawdzić skutki, jakie miało dla ich zdrowia palenie wyrobów tytoniowych i powiązanych. Na miejscu wykonają spirometrię, czyli zbadają pojemność płuc, a także skorzystają ze smokerlyzera, który sprawdzi zawartość tlenku węgla w wydychanym powietrzu, oraz dokonają pomiarów – ciśnienia, wzrostu i wagi. Dodatkowo ci, którzy wyrażą chęć rzucenia palenia, wykonają test głębokości uzależnienia od nikotyny oraz przejdą pogłębiony wywiad określający stadium zaawansowania nałogu, a na koniec test motywacji. Wszystkie badania będą przeprowadzone przy zastosowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa przez diagnostów z Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej Curie w Warszawie. 

Po zakończeniu badań każdy „pacjent” otrzyma dokument zawierający test Fagerstroma, wyniki swoich badań oraz wskazówki, jak walczyć z nałogiem i jak wytrwać w postanowieniu o rzuceniu palenia. To główny cel naszego projektu „Nie palę, bo…”. Chcemy pokazać wszystkim uzależnionym od nikotyny, jak można radzić sobie z chęcią zapalenia oraz w jaki sposób zastąpić przerwę w pracy czymś zdrowym i dobrym dla nas oraz całego otoczenia – mówi Patrycja Kosińska, koordynatorka projektu „Nie palę, bo…”, realizowanego przez Pracodawców RP

Mobilny gabinet dostarczy też pracownikom informacje na temat konsekwencji palenia oraz skutecznych sposobów rozstania się z nałogiem. Będzie można usłyszeć też rady ekspertów i skorzystać z konsultacji ze specjalistami.

Projekt „Nie palę, bo…” jest realizowany w ramach programu: „Prowadzenie działań ograniczających problem używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy” Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://niepalebo.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.