Kampania #testujeMY: możemy przeprowadzać nawet 4.000 testów
Epidemiolodzy zgodnym głosem twierdzą, że najlepszym sposobem walki z pandemią jest przeprowadzanie testów na jak najszerszą skalę. W szczególności badać należy pracowników służby zdrowia i personel zapewniający opiekę chorym. Choć możliwości są, nadal nie wykorzystuje się ich w pełni. W tym celu została zainicjowana jednocząca polskich przedsiębiorców w walce z koronawirusem kampania #testujeMY.
Skuteczne zażegnanie kryzysu wymaga dostępu do diagnostyki, solidarnego zaangażowania inwestorów i partnerstwa łączącego biznes z medycyną. Ta myśl zapoczątkowała kampanię #testujeMY, w której siły zjednoczyły Medyczne Laboratoria Diagnostyczne INVICTA – największe laboratorium genetyczne na Pomorzu – oraz Business Centre Club Loża Gdańska i stowarzyszenie Lions Club Gdańsk Amber. Celem #testujeMY jest zaangażowanie jak największej liczby firm i osób indywidualnych – darczyńców. Mogą oni mogą wybrać i zakupić wskazaną przez siebie liczbę testów. Przekazane środki zapewnią dostęp do bezpłatnych badań pacjentom oraz kluczowym grupom zawodowym narażonym na zarażenie koronawirusem, m.in. pracownikom służby zdrowia, opiekunom w domach pomocy.
Solidarność w walce z COVID-19 receptą na pandemię
Medyczne Laboratoria Diagnostyczne INVICTA dysponują nowoczesnym sprzętem, infrastrukturą oraz doświadczoną i kompetentną kadrą. Dzięki uruchomieniu kolejnych automatów i robotów, w ciągu doby może zostać wykonanych aż 4 000 testów na obecność COVID-19.
Potencjał, by przeprowadzać testy na masową skalę jest. Brakuje jednak finansowania, by uzupełniać te działania, które podejmuje państwo. Obecnie centralnie refundowane są badania dla pacjentów z objawami i osób, które miały z nimi kontakt. W wielu przypadkach choroba nie daje jednak żadnych oznak. Jedną trzecią zakażonych stanowią pracownicy medyczni. To o nich teraz trzeba najbardziej zadbać. Badając personel szpitali i placówek opiekuńczych regularnie, możemy zadbać o bezpieczeństwo zarówno osób niosących pomoc, jak i ich podopiecznych. – powiedziała Katarzyna Goch, kierownik ds. komunikacji marketingowej w INVICTA. W tym celu powstało Partnerstwo Firm Wspólnie #testujeMY, czyli platforma łączącą inwestorów i medycynę. Zapraszamy partnerów biznesowych – darczyńców do dołączenia do Partnerstwa Firm, aby wspólnie wesprzeć służbę zdrowia. Jednocząc wysiłki możemy wywrzeć realny wpływ na stabilizację sytuacji w Polsce. – dodaje Katarzyna Goch. Kampanię wsparło już Miasto Gdańsk. W ramach #testujeMY zostanie wykonane 2200 testów dla szpitali i DPS-ów w Gdańsku.
Testy pod kątem obecności koronawirusa są wykonywane metodą Real-Time PCR – zgodnie z zaleceniami WHO i CDC. Dzięki nowemu sprzętowi, doświadczonej kadrze oraz automatyzacji procesu wyniki mogą być dostępne już w ciągu doby od dotarcia próbki do laboratorium.
Musimy – i możemy – przeprowadzać więcej testów
Specjaliści podkreślają, że powinniśmy robić wszystko, co możliwe, aby przeprowadzać więcej testów. Jak pokazują liczby, jeszcze wiele pracy przed nami – zajmujemy 37. miejsce w Europie pod względem liczby wykonywanych testów w przeliczeniu na 1 milion mieszkańców. W Polsce wykonuje się 5 661 testów na 1 milion mieszkańców. Dla porównania, u naszych czeskich sąsiadów wykonuje się ich niemal trzykrotnie więcej (16 679 testów na 1 milion mieszkańców), a na Białorusi przeprowadza się 10 853 testów na 1 milion mieszkańców.
Więcej informacji na temat akcji znajduje się na stronie: https://testujemy.org/
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.