Kapelusze z głów panowie!
Atrakcyjny wygląd znacząco - i co ważne - pozytywnie wpływa na nasze życie nie tylko osobiste, ale i zawodowe. Jak wynika z najnowszych badań, aż 75% respondentów uważa, że wygląd ma kluczowe znaczenie w znalezieniu partnera, nawiązywaniu nowych znajomości oraz przekłada się na sukces w pracy.
Najnowszy Raport “Przeszczep włosów a samopoczucie i jakość życia pacjentów” stworzony na podstawie badań ekspertów wskazuje, że kiedy czujemy się atrakcyjni, nabieramy większej pewności siebie i jesteśmy bardziej zdeterminowani w osiąganiu swoich celów. Jednym z kluczowych elementów naszego wyglądu są zadbane i piękne włosy. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak duży wpływ na nasze dobre samopoczucie ma… ich utrata. Co więcej, wbrew pozorom problem ten dotyka nie tylko mężczyzn, ale także kobiet i nie jest domeną sędziwego wieku. Niestety aż 80% panów i 20% pań doświadcza łysienia, które odbija się nie tylko na wyglądzie, ale i na spadku samoakceptacji, samopoczucia psychicznego, negatywnie odbija się na relacjach społecznych, jak i zawodowych. W konsekwencji może przerodzić się we frustrację, utratę poczucia własnej wartości i może prowadzić do depresji. Brak akceptacji własnego wyglądu może rozwinąć się w poważne zaburzenie psychiczne, jakim jest dysmorfofobia. Według badań stowarzyszenia International Society of Hair Restoration Surgery (ISHRS) 78% chorych ma myśli samobójcze, a 28% osób próbuje odebrać sobie życie.
Głównymi przyczynami łysienia są zaburzenia hormonalne, wahania wagi, zabiegi stylizacyjne oraz choroby ogólnoustrojowe.
Do przeszłości należą czasy, gdy utrata urody przyjmowana była jako bagaż biegnącego życia. Coraz większe zaufanie do medycyny estetycznej przekłada się na to, że rośnie zainteresowanie zabiegami poprawiającymi wygląd i co więcej - przestaje być to temat wstydliwy. Aż 47% ankietowanych, którzy poddali się zabiegom medycyny estetycznej chętnie o tym mówili innym osobom.
Jednym z zabiegów, który cieszy się rosnącą popularnością zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet jest przeszczep włosów. Badania opublikowane w Raporcie pokazują, że aż 60% ankietowanych, którzy poddali się przeszczepowi włosów, stwierdziło, że zabieg pozytywnie wpłynął na ich samoocenę oraz zwiększył poczucie atrakcyjności. Ponadto, aż 78% z nich zauważyło wzrost pewności siebie i pozytywne zmiany w życiu społecznym.
- Przeszczep włosów posiada wiele zalet m.in. pozwala na stosunkowo szybką poprawę wyglądu, dzięki czemu prezentujemy się młodziej i atrakcyjniej, co pozytywnie wpływa na naszą samoocenę. Nasza pewność siebie przekłada się na osiągnięcia w życiu prywatnym i zawodowym. Najnowocześniejszą metodą przeszczepu jest metoda FUE-DHI. Bardzo istotne okazuje się również leczenie farmakologiczne, które można traktować jako samodzielną metodę odbudowy włosów we wczesnych stadiach łysienia lub jako wsparcie transplantacji - tłumaczy dr Artur Kierach, prezes Polskiego Towarzystwa Transplantacji Włosów i Trychologii, założyciel Kierach Medical Clinic. - Metoda FUE polega na pobieraniu pojedynczych mieszków włosowych z okolic potylicy z wykorzystaniem specjalnego urządzenia i na wszczepianiu ich w okolicę wymagającą odtworzenia. Każdy mieszek włosowy jest także analizowany pod kątem jego przydatności - nie dochodzi wtedy do przeszczepiania włosów uszkodzonych.
Łysienie ma duży wpływ na pewność siebie mężczyzn - eksperci szacują, że aż 75% z nich odczuwa obniżenie samopoczucia i frustrację, a nawet popada w depresję z powodu utraty włosów. Preferencje społeczne i kulturowe mogą dodatkowo potęgować ten stan rzeczy, a utrata włosów może odbijać się na kontaktach towarzyskich oraz życiu zawodowym. Z badań wynika, że kobiety postrzegają mężczyzn obdarzonych gęstymi, bujnymi włosami za bardziej atrakcyjnych. Choć niektórzy panowie dobrze czują się z ogoloną głową, dla większości z nich utrata włosów jest tożsama z utratą męskości i zdrowia. Leczenie łysienia, przeszczep włosów oraz inne zabiegi z zakresu medycyny estetycznej mogą znacząco pomóc w odzyskaniu pewności siebie i wywrzeć pozytywny wpływ na nasze życie.
Jak wynika z Raportu aż 71,4% respondentów przyznaje, że po leczeniu bądź zabiegu przeszczepu włosów wzrosło ich poczucie atrakcyjności. 57,1% z nich odczuło wzrost pewności siebie, a 40% pozbyło się kompleksów dotyczących wyglądu. 17,1% chętniej wychodzi na spotkania z ludźmi, a 11,4% uważa, że ich życie towarzyskie uległo poprawie.
- Samo podjęcie działania i sprawczość może mieć wpływ na zadowolenie pacjentów. Najpierw jest poszukiwanie rozwiązań i oczekiwanie na termin zabiegu. Kiedy pojawia się faktycznie działanie i czujemy, że wykonaliśmy ruch, pojawia się nagroda - wyjaśnia dr Robert Kowalczyk, psychoterapeuta i seksuolog. - Sama świadomość, że zrobiliśmy coś w tym kierunku daje nam w nagrodę poczucie satysfakcji. Myślimy “tak, robię coś z tym” i mamy świadomość, że poczyniliśmy właściwe kroki, a pełne efekty naszego działania pojawią się w niedługim czasie.”
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że aż 20% ankietowanych poczuło się lepiej zaraz po wykonaniu zabiegu, kiedy włosy nie zdążyły jeszcze odrosnąć. Z tej informacji możemy wywnioskować, że często samo podjęcie kroków w kierunku zmiany swojego wyglądu zewnętrznego może przyczynić się do wzrostu naszej samooceny i poprawy ogólnego samopoczucia.
W Europie co roku wykonuje się ponad 100 tys. zabiegów przeszczepów włosów. Według badań stowarzyszenia International Society of Hair Restoration Surgery najwięcej osób, które podejmują decyzję o transplantacji to mężczyźni - stanowią oni 84% przypadków.
***
Kierach Medical Clinic - klinika specjalizująca się w przeszczepach włosów, diagnostyce i leczeniu wypadania włosów, dermatologii, medycynie estetycznej i chirurgii plastycznej, również ginekologicznej. Założycielem Kierach Medical Clinic jest dr Artur Kierach, doświadczony transplantolog włosów i trycholog, a także Prezes Polskiego Towarzystwa Transplantacji Włosów i Trychologii. Zespół Kierach Medical Clinic to doświadczeni specjaliści z różnych obszarów medycyny.
Kontakt dla mediów:
Maja Święcka
+48 601 298 905
maja.swiecka@prsetters.com

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.