Komunikaty PR

Mars Polska i Biedronka łączą siły, aby dbać o zdrowie zębów.

2024-10-03  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
MP
GardenOfWords

Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz porad specjalistów, jak zapobiegać próchnicy i cieszyć się zdrowiem jamy ustnej.Aby wziąć udział w akcji należy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dniach stacjonowania w mieście Dentobusa.

Próchnica bywa chorobą bagatelizowaną. Tymczasem jej skala na świecie oraz w Polsce może zaskakiwać. Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – na choroby związane ze złym stanem zdrowia jamy ustnej globalnie cierpi aż 3,5 miliarda osób. Czyni to z próchnicy najczęściej występującą chorobę na świecie[1]. W Polsce boryka się z nią aż 85 procent dwunastolatków i niemal każdy dorosły. WHO wyliczyło, że leczenie próchnicy generuje w Polsce łącznie koszty na poziomie ponad 1,7 milionów dolarów rocznie[2]. Tymczasem nieleczona niesie za sobą ryzyko innych poważnych chorób, może też zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Specjaliści są jednak zdania, że chorobie tej można skutecznie zapobiegać, stosując konsekwentnie proste zasady higieny. Dlatego właśnie Mars Polska wraz z siecią sklepów Biedronka kolejny raz zdecydowali się na wspólną inicjatywę, której celem jest zwiększanie świadomości nt. próchnicy i skutecznych sposobów jej zapobiegania.

Znany już z ubiegłej jesieni Dentobus tym razem w październiku odwiedzi Warszawę. 5 października będzie stacjonował przy sklepie Biedronka przy ul. Sytej 100 w godzinach 11.00-19.00. Z kolei 26 października również w godzinach 11.00-19.00 będzie dostępny przy ul. Plastycznej 10. Mieszkańcy, dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dniach postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego oraz porad jak poprawić skuteczność ich codziennych zabiegów pielęgnacyjnych jamy ustnej. Otrzymają też materiały – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób dbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit®, aby przypominać, że żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów, jest ważnym elementem codziennej profilaktyki próchnicy. 

- Skala choroby próchnicowej w Polsce nadal jest alarmująca, dlatego wspólnie z siecią sklepów Biedronka kolejny raz łączymy siły w pożytecznej społecznie inicjatywie. Jako firma odpowiedzialna społecznie oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest jednym z elementów profilaktyki zdrowych i czystych zębów, wspólnie z partnerami, od lat realizujemy ogólnopolską akcję edukacyjną „Dziel się Uśmiechem”. W tym roku szkolnym dotrze ona do nawet 150 tysięcy uczniów podstawówek w całym kraju. Dzięki dodatkowym inicjatywom, które co roku realizujemy wspólnie z siecią sklepów Biedronka możemy docierać do jeszcze większej grupy Polaków, w trosce o poprawę stanu zębów  zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.

Sieć sklepów Biedronka od lat, zgodnie z rekomendacjami krajowych i międzynarodowych instytucji żywieniowych, propaguje zdrowe nawyki żywieniowe i zdrowy styl życia wśród Polaków. W ten sposób chcemy przyczyniać się do zapobiegania chorobom, w profilaktyce których prawidłowy sposób żywienia jest szczególnie ważny, takich jak np. otyłość, cukrzyca typu II, osteoporoza czy choroby sercowo-naczyniowe. W produktach naszych marek własnych systematycznie redukujemy zawartość m.in. cukru czy soli, dbając o ich prosty skład i edukując w zakresie dokonywania bardziej świadomych wyborów żywieniowych przy półce sklepowej. Próchnica stanowi poważny problem zdrowia publicznego, któremu sprzyjają nieprawidłowe nawyki żywieniowe, dlatego tym chętniej przyłączamy się do inicjatyw, które mają na celu jej profilaktykę i poprawę stanu zdrowia, zwłaszcza wśród naszych najmłodszych klientów – stwierdza Katarzyna Zgieb, Starszy Menedżer ds. Żywienia i Rozwoju Jakości w sieci Biedronka.

O programie „Dziel się Uśmiechem”:

Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż nieprzerwanie od 2013 roku. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Na wyjątkowych lekcjach uczniowie klas 0-3 w prosty i angażujący sposób poznają sposoby i techniki dbania o higienę jamy ustnej. Uczą się też 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:

1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie. 

2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. 

3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.  

4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.    

 

O firmie Mars, Incorporated

Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią tradycją, która produkuje znane i lubiane przez naszych konsumentów produkty: wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenie dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Obecnie w 80 krajach na całym świecie Mars, Inc. zatrudnia ponad 140 000 pełnych entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj.

Więcej informacji o firmie Mars publikujemy na stronie www.mars.com

 

O firmie Biedronka

Sieć sklepów Biedronka jest największą siecią detaliczną w Polsce, posiadającą sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od 29 lat. Na koniec II kwartału 2024 roku posiadała 3 620 placówek. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2023 r. Biedronka współpracowała z prawie 1400 polskich dostawców, od których pochodziło ponad 93 proc. produktów w ofercie sieci. Biedronka zatrudniając ponad 81 tys. osób, jest największym pracodawcą w Polsce. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

Więcej: https://www.biedronka.pl/pl

 

 

 


[1] World Dental Federation.

[2] WHO Global Oral Health Report, Country Profile – Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GardenOfWords
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.