Medical Inventi otrzymuje patent chroniący FlexiOss® na terenie Australii
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Spółka biotechnologiczna – Medical Inventi – otrzymała od Rzecznika Patentowego w Australii certyfikat zapewniający ochronę prawa własności intelektualnej FlexiOss®. Ochrona patentowa ma na celu zabezpieczenie zarówno sposobu wytwarzania, jak i samego produktu na tym rynku i będzie obowiązywała do 2039 roku. Lubelska firma aktualnie jest na etapie wprowadzenia „sztucznej kości” na globalne rynki.
- Przyznanie patentu w Australii to duże wydarzenie w historii naszej spółki. Cieszymy się, że udało się zabezpieczyć własność intelektualną FlexiOss® na tak dużym rynku. Otrzymanie patentu to dopiero pierwszy krok i nie wykluczamy, że gdy pojawi się taka możliwość, to przystąpimy do rozmów dotyczących dystrybucji naszego flagowego produktu z zainteresowanymi podmiotami w tym kraju. Ekspansja zagraniczna jest na tym etapie rozwoju naszej spółki kluczowa, co potwierdza otrzymanie ochrony patentowej na kolejnym kontynencie - mówi Maciej Maniecki, prezes zarządu Medical Inventi.
FlexiOss® to kompozyt kościozastępczy stosowany w ortopedii i traumatologii narządu ruchu, który po wszczepieniu korzystnie integruje się z kością pacjenta wspierając proces odbudowy naturalnej tkanki kostnej. Eliminuje to konieczność powtórnej operacji w celu usunięcia implantu.
Produkt komercjalizowany przez Medical Inventi prawnie chroni m.in. europejski patent Bioactive composite and process for the production of the bioactive composite, który gwarantuje aktywną ochronę na terenie Austrii, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Niemiec, Francji, Anglii i Irlandii. W czerwcu br. spółka otrzymała dopuszczenie do dystrybucji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także na etapie pre-submission złożyła dokumentację do Agencji Żywności i Leków w USA (FDA), aby uzyskać możliwość sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Do grona rynków, na których FlexiOss® jest objęty ochroną patentową, 15 września bieżącego roku dołączyła Australia.
***
Medical Inventi S.A. to spółka biotechnologiczna założona w 2015 jako inicjatywa środowiska akademickiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz prywatnego kapitału, w celu komercjalizacji badań naukowych wdrażanych na potrzeby profilaktyki i ochrony zdrowia ludzkiego. Portfolio produktowe Spółki obejmuje biomateriał kościozastępczy stosowany w ortopedii pod marką FlexiOss® i stomatologii pod marką FlexiOss®Dent. Wyrób dostępny jest również jako FlexiOss®Vet do zastosowań weterynaryjnych.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.