Komunikaty PR

Menstruacja, zwykła sprawa. Akcja Westfield Mokotów i Fundacji Akcja Menstruacja

2023-03-08  |  11:40
Biuro prasowe

W Dzień Kobiet, 8 marca 2023 r., Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozpoczynają akcję „Menstruacja – zwykła sprawa”. W ramach wspólnych działań dwa mokotowskie licea: XLIII LO im. Kazimierza Wielkiego i LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, oraz Dom Kultury KADR, wyposażono w zapas środków higieny menstruacyjnej. Dodatkowo, w szkołach oraz na kanałach social media Akcji i Westfield Mokotów, podjęte zostaną działania mające na celu normalizację tematów związanych z miesiączką.

Kwestie związane z menstruacją nadal uważane są za krępujące, wręcz tabu. Przez lata choćby spoty reklamowe poruszające temat miesiączki skupiały się na potrzebie jak najlepszego ukrycia tego faktu, tak jakby menstruacja była powodem do wstydu. Dla wielu dziewczyn i kobiet (i to nie tylko tych młodych) jest to temat, o którym rozmawiają niechętnie, który powoduje u nich uczucie skrępowania. Tymczasem według badań przeprowadzonych przez firmę Procter&Gamble wynika, że 15 proc. ankietowanych dziewczyn opuściło zajęcia szkolne z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych, a 21 proc. uczennic ma przyjaciółkę, którą dotyka problem z dostępem do środków higieny menstruacyjnej. Oznacza to, że tzw. ubóstwo menstruacyjne (rozumiane jako ograniczony albo niewystarczający dostęp do produktów menstruacyjnych lub edukacji w zakresie zdrowia menstruacyjnego) dotyka 1 na 6 nastolatek[1].

Westfield Mokotów od lat włącza się w życie lokalnej społeczności, starając się aktywnie wspierać ją w różnorodnych, ważnych tematach. Tym razem, we współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja, to mokotowskie centrum handlowe, postanowiło zorganizować kampanię „Menstruacja – zwykła sprawa”, mającą na celu normalizację tematu związanego z miesiączkowaniem.

Kobiety stanowią prawie 52 proc. polskiego społeczeństwa, z czego ponad 9 milionów jest w wieku reprodukcyjnym, więc najprawdopodobniej miesiączkuje. Zmiany w podejściu społeczeństwa do tematów ważnych i dotyczących tak dużej liczby osób to cel długoterminowy, ale warto zacząć od małych kroków i od swojego „podwórka”. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa Westfield Mokotów – Poprzez zapewnienie bezpłatnych podpasek i tamponów dla pobliskich liceów i Domu Kultury KADR, chcemy zwiększyć komfort młodych kobiet w codziennym życiu. Dodatkowo chcemy podkreślić fakt, że menstruacja jest procesem fizjologicznym, takim samym jak każdy inny, i powinna być traktowana jak coś naturalnego – zwykła sprawa.

Cieszymy się, że działania Akcji Menstruacji inspirują biznes do zapewniania, z własnej inicjatywy, ogólnodostępnych środków menstruacyjnych w swoich społecznościach lokalnych. – tłumaczy Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja – Menstruacja to dla wielu osób wciąż jeden z tematów tabu. Niestety, wyniki badań pokazują, że może to negatywnie wpływać na efektywność uczennic czy pracownic. Odczuwanie niepokoju i dyskomfortu wpływa na zdolności skupienia się na powierzonych im zadaniach. Wprowadzając ogólnodostępne środki menstruacyjne do lokalnej przestrzeni, nie tylko pokazywana jest dbałość o godne warunki pracy i nauki, ale również jest to krok w kierunku zapewnienia równości społecznej.

W ramach akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” w dwóch liceach na Mokotowie: XLIII LO im Kazimierza Wielkiego i LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi środkami menstruacyjnymi – podpaskami i tamponami. We wszystkich tych miejscach znaleźć również można plakaty informacyjne oraz ulotki edukacyjne z podstawową wiedzą na temat prawidłowego dbania o siebie w czasie okresu. Dodatkowo, na kanałach social media Westfield Mokotów, przez cały marzec pojawiać się będą informacje związane z akcją.

Już teraz zastanawiamy się nad możliwościami rozszerzenia akcji i nie wykluczamy wsparcia kolejnych mokotowskich lokalizacji w drugiej połowie roku. – zapowiada Agata Berndt-Wazelin.

 


[1] Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona została na grupie 300 dziewcząt w wieku 18-24.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju Biuro prasowe
2024-07-02 | 15:00

Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju

Wzrost liczby czworonogów w gospodarstwach domowych oznacza więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych. Właściciele lecznic będą musieli przygotować się na
Zdrowie Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu
2024-06-25 | 09:12

Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a
Zdrowie Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
2024-06-21 | 13:00

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?

Spadek z 47% w styczniu 2020 do 22% w maju 2023 roku – tak prezentuje się odsetek osób kierujących zespołami, które uważają, że pracodawca dba o ich wellbeing[1]. Problem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.