MSD Polska sygnatariuszem Karty Różnorodności
Przyjęcie zobowiązań Karty Różnorodności jest dowodem zaangażowania MSD Polska w promowanie i upowszechnianie polityki równego traktowania oraz zarządzania różnorodnością w miejscu pracy.
Celem MSD Polska jest budowanie włączającej kultury organizacyjnej opartej na równości i różnorodności, w której zarówno pracownicy, jak i partnerzy biznesowi oraz interesariusze traktowani są z należytym szacunkiem. Firma stanowczo sprzeciwia się jakimkolwiek przejawom dyskryminacji i prowadzi cykliczne działania edukacyjne, podnoszące świadomość pracowników i kadry zarządzającej w zakresie różnorodności i integracji.
– W MSD jesteśmy przekonani, że każdy pracownik wnosi do naszej organizacji unikalną wartość, a zróżnicowane zespoły sprzyjają rozwojowi innowacji. W codziennej działalności biznesowej aktywnie angażujemy się w promowanie kultury integracji i przynależności, w której wszyscy pracownicy czują się bezpiecznie i komfortowo. Dbamy o to, by ich głos był słyszany i uwzględniany, zapewniając realny wpływ na funkcjonowanie firmy – podkreśla Aleksandra Ossowska, dyrektor HR w MSD Polska.
W ramach polityki HR, MSD Polska wprowadziło niezależny od płci standard równego traktowania związków partnerskich w dostępie do świadczeń pracowniczych, takich jak opieka medyczna, płatny urlop rodzicielski czy ubezpieczenie na życie. Firma oferuje możliwość skorzystania z dostępnych benefitów zarówno pracownikom, jak i członkom ich rodzin. Ponadto, MSD Polska stara się otaczać szczególną opieką jednostki lub grupy zagrożone wykluczeniem, m.in. rodziców małych dzieci, pracowników o najniższych dochodach oraz tych w szczególnie trudnej sytuacji życiowej. Pracownicy MSD Polska angażują się jako Ambasadorzy Diversity & Inclusion, podejmując wspierane przez zarząd działania mające na celu szerzenie kultury otwartości i akceptacji, np. miesiąc świadomości Diversity, Equity & Inclusion, czy akcje w ramach miesiąca Pride Month.
MSD Polska aktywnie wspiera również rozwój zawodowy kobiet – obecnie kobiety zajmują ponad połowę stanowisk menadżerskich w firmie. W ramach grupy pracowniczej Women’s Network kobiety tworzą wspierającą społeczność, w której mężczyźni angażują się jako sprzymierzeńcy ich rozwoju. W ramach działalności grupy pracowniczej Next Generation Network, MSD Polska wspiera także międzypokoleniową wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami.
Siedziba MSD Polska została utrzymana w duchu różnorodności i inkluzywności. Przestrzeń została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, udostępniono toalety neutralne płciowo, tak aby każda z osób pracujących i odwiedzających siedzibę firmy czuła się bezpiecznie i komfortowo. Ponadto, biorąc pod uwagę neuroróżnorodność i indywidualne potrzeby pracowników, biuro zostało podzielone na strefy wpierające kreatywność, skupienie, odpoczynek oraz dobrostan psychofizyczny.
– Cieszy fakt, że coraz więcej pracodawców dołącza do grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności. W biznesie rośnie świadomość wyzwań, ale i korzyści płynących ze strategicznego podejścia do DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Firmy dostrzegają, że warto budować kulturę organizacyjną opartą na otwartości i włączaniu – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce.
Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.
Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.