Neness wspiera budowę bram odkażających dla polskich szpitali
Kiedy na całym świecie szaleje pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, a wiele firm liczy straty wynikające z gospodarczego spowolnienia, polski biznes angażuje się w pomoc w walce z rozprzestrzenianiem się choroby. Dobrym przykładem społecznej odpowiedzialności jest internetowa perfumeria Neness, która wspiera budowę bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali organizowaną przez Politechnikę Śląską i firmę WAAM.
Bramy dezynfekcyjne to specjalistyczne urządzenia, których zadaniem jest dezynfekcja odzieży ochronnej, na co dzień zakładanej przez lekarzy mających bezpośredni kontakt z osobami chorymi na COVID-19. W związku z tym, iż do znacznej większości zakażeń w służbie zdrowia dochodzi podczas zdejmowania odzieży ochronnej, tego typu bramy powinny stanąć we wszystkich szpitalach zakaźnych w Polsce - oto cel przyświecający firmie WAAM, Politechnice Śląskiej i firmie Neness. Internetowa drogeria pokazuje ile znaczy działalność w zgodzie z ideą odpowiedzialności społecznej, więc angażuje się w produkcję tych urządzeń, funduje jedno z nich oraz zajmuje się promocją społecznościowej zbiórki środków mającej na celu sfinansowanie budowy bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali zakaźnych.
Koszt budowy jednej bramy to 28 tys. zł. By zebrać fundusze potrzebne do wyposażenia każdego szpitala zakaźnego w przynajmniej jedno urządzenie, uruchomiona została społecznościowa zbiórka na portalu Zrzutka.pl, w której udział może wziąć każdy, kto chce wesprzeć polskich lekarzy, pielęgniarki i ratowników medycznych w walce z koronawirusem. Pierwszym kamieniem milowym zbiórki jest zebranie środków na produkcję 10 bram odkażających, które trafią do najbardziej potrzebujących placówek w kraju. Dalsze kroki przewidują zwiększenie zakresu całej akcji i wyposażenie w te urządzenia wszystkich specjalistycznych placówek w Polsce. By pomóc, wystarczy wejść pod ten https://zrzutka.pl/bramydlaszpitali i wziąć udział w zbiórce, w której liczy się każda złotówka, bowiem im szybciej uda się zebrać kwotę 283 tys. zł, tym szybciej bramy odkażające trafią do szpitali zakaźnych.
- W tych trudnych dla nas wszystkich czasach musimy pokazać, że polski biznes potrafi być społecznie odpowiedzialny - powiedział Mariusz Kubiak, właściciel sklepu Neness.pl. - Dlatego zamierzamy nie tylko pomóc w sfinansowaniu produkcji bram, ale też zaangażować naszą społeczność, otoczenie biznesowe oraz internetowe osobistości, by wspólnie zakasać rękawy i pomóc lekarzom w walce z koronawirusem.
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.