Neness wspiera budowę bram odkażających dla polskich szpitali
Kiedy na całym świecie szaleje pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, a wiele firm liczy straty wynikające z gospodarczego spowolnienia, polski biznes angażuje się w pomoc w walce z rozprzestrzenianiem się choroby. Dobrym przykładem społecznej odpowiedzialności jest internetowa perfumeria Neness, która wspiera budowę bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali organizowaną przez Politechnikę Śląską i firmę WAAM.
Bramy dezynfekcyjne to specjalistyczne urządzenia, których zadaniem jest dezynfekcja odzieży ochronnej, na co dzień zakładanej przez lekarzy mających bezpośredni kontakt z osobami chorymi na COVID-19. W związku z tym, iż do znacznej większości zakażeń w służbie zdrowia dochodzi podczas zdejmowania odzieży ochronnej, tego typu bramy powinny stanąć we wszystkich szpitalach zakaźnych w Polsce - oto cel przyświecający firmie WAAM, Politechnice Śląskiej i firmie Neness. Internetowa drogeria pokazuje ile znaczy działalność w zgodzie z ideą odpowiedzialności społecznej, więc angażuje się w produkcję tych urządzeń, funduje jedno z nich oraz zajmuje się promocją społecznościowej zbiórki środków mającej na celu sfinansowanie budowy bram dezynfekcyjnych dla polskich szpitali zakaźnych.
Koszt budowy jednej bramy to 28 tys. zł. By zebrać fundusze potrzebne do wyposażenia każdego szpitala zakaźnego w przynajmniej jedno urządzenie, uruchomiona została społecznościowa zbiórka na portalu Zrzutka.pl, w której udział może wziąć każdy, kto chce wesprzeć polskich lekarzy, pielęgniarki i ratowników medycznych w walce z koronawirusem. Pierwszym kamieniem milowym zbiórki jest zebranie środków na produkcję 10 bram odkażających, które trafią do najbardziej potrzebujących placówek w kraju. Dalsze kroki przewidują zwiększenie zakresu całej akcji i wyposażenie w te urządzenia wszystkich specjalistycznych placówek w Polsce. By pomóc, wystarczy wejść pod ten https://zrzutka.pl/bramydlaszpitali i wziąć udział w zbiórce, w której liczy się każda złotówka, bowiem im szybciej uda się zebrać kwotę 283 tys. zł, tym szybciej bramy odkażające trafią do szpitali zakaźnych.
- W tych trudnych dla nas wszystkich czasach musimy pokazać, że polski biznes potrafi być społecznie odpowiedzialny - powiedział Mariusz Kubiak, właściciel sklepu Neness.pl. - Dlatego zamierzamy nie tylko pomóc w sfinansowaniu produkcji bram, ale też zaangażować naszą społeczność, otoczenie biznesowe oraz internetowe osobistości, by wspólnie zakasać rękawy i pomóc lekarzom w walce z koronawirusem.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.