Nestlé Polska przekazuje pomoc żywnościową o wartości 5 mln zł
Nestlé Polska przekazuje pomoc żywnościową o wartości 5 mln zł
Około 800 000 produktów od Nestlé Polska trafi m.in. do pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób starszych oraz osób poddanych kwarantannie w związku z epidemią koronawirusa. Darowizna obejmuje wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty.
W pierwszej kolejności wsparcie w postaci wody butelkowanej, gotowych do spożycia zup i owsianki czy żywności specjalnego przeznaczenia medycznego otrzymają jednoimienne szpitale zakaźne, zajmujące się leczeniem pacjentów z koronawirusem. Na początku darowizny trafią do 17 ośrodków m.in. w Puławach, Łańcucie, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Łomży, Zgierzu czy Tychach. W porozumieniu z Federacją Polskich Banków Żywności, z którą firma współpracuje od lat, najpotrzebniejsze produkty zostaną przekazane do 30 Banków Żywności w całym kraju – m. in. w Koninie, Lublinie, Opolu, Radomiu czy Toruniu. Dzięki temu pomoc otrzymają osoby samotne, starsze, przebywające w kwarantannie, podopieczni fundacji i domów opieki, a także czworonogi.
Darowizny Nestlé, w których przekazanie zaangażowały się wszystkie działy i fabryki firmy w Polsce, są już dostarczane do beneficjentów. Firma pozostaje w stałym kontakcie z organizacjami i placówkami, by na bieżąco badać potrzeby i oferować odpowiednie wsparcie tym, którzy w tym czasie tego najbardziej potrzebują.
„Obecna sytuacja epidemiczna oznacza wiele wyzwań dla wszystkich. Niektóre grupy społeczne, takie jak osoby pracujące w służbie zdrowia, chore, wymagające opieki czy odizolowane, potrzebują teraz szczególnego wsparcia. Nierzadko mają one ograniczony dostęp do żywności czy nawet wody pitnej. Mamy nadzieję, że nasze darowizny pomogą zaspokoić te potrzeby. Jednocześnie obiecuję, że w dalszym ciągu będziemy oferować wsparcie tym, którzy go najbardziej potrzebują. Dziękujemy wszystkim naszym pracownikom i partnerom, bez których to działanie nie byłoby możliwe.” – mówi Simon Smith, prezes Nestlé Polska.
Edyta Iroko
Corporate Affairs Manager
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 325 26 74
Mobile: +48 600 204 870
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.