Pacjenci zapłacą za wizytę stomatologiczną online
PolCard from Fiserv rozpoczyna współpracę z firmą FELG Software, która dostarcza do gabinetów stomatologicznych oraz klinik medycznych innowacyjny system zarządzania i obsługi pacjentów. Współpraca zapewnia integrację terminali płatniczych z systemami FELG Dent i FELG Clinic oraz wdrożenie bramki płatniczej, pozwalające na pobranie częściowej przedpłaty online za wizyty. Zmiany mają zwiększyć szybkość obsługi oraz zminimalizować problem nieodwoływanych wizyt, które nie tylko generują dodatkowe koszty dla gabinetów, ale również wydłużają okres oczekiwania na dostępne terminy.
Współpraca PolCard from Fiserv z FELG Software niesie ze sobą korzyść zarówno dla pacjentów, jak i gabinetów stomatologicznych. Integracja przyspiesza proces rozliczeń, ponieważ umożliwia bezpośrednie przesłanie kwoty z systemu na terminal płatniczy bez konieczności manualnego wprowadzania danych przez pracownika gabinetu.
Posiadacze systemów FELG Dent oraz FELG Clinic mogą także skorzystać z bramki płatniczej PolCard from Fiserv. Dzięki temu pacjenci ich gabinetu będą mogli zapłacić online zadatek lub uiścić część płatności za przyszłą wizytę.
- Zintegrowanie naszych rozwiązań z systemem FELG Dent nie tylko ułatwi płatności bezgotówkowe w gabinetach stomatologicznych, ale wpłynie także na wyeliminowanie ewentualnych błędów podczas wprowadzania kwoty na terminalu – mówi Grzegorz Kucaba dyrektor ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A. – Z kolei bramka płatnicza pozwoli gabinetowi na wprowadzenie łatwej w obsłudze przedpłaty za wizytę, dzięki czemu właściciel kliniki będzie miał możliwość ograniczania strat finansowych za wizyty, które nie doszły do skutku, a pacjenci zyskają więcej dostępnych terminów do wybranego specjalisty - dodaje.
Problem nieodwołanych wizyt wciąż jest znaczący
- Jak wynika z naszych danych, aż 15 proc. zarezerwowanych wizyt stomatologicznych się nie odbywa. Pacjenci ich nie odwołują, co powoduje nie tylko straty finansowe dla placówki, ale również blokuje możliwość zapisania się na dany termin przez inne osoby, które mogłyby z niej skorzystać. Jak pokazał zeszłoroczny raport Narodowego Fundusz Zdrowia, w 2023 roku przepadło prawie 1,3 mln wizyt u specjalistów - podkreśla Grzegorz Stawarz, prezes FELG Software – Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PolCard from Fiserv oraz wprowadzeniu możliwości częściowej przedpłaty za wizytę uda nam się uniknąć blokowania terminów w gabinetach stomatologicznych - dodaje.
System FELG Dent pozwala gabinetowi również na wyliczenie kosztu roboczogodziny fotela stomatologicznego, dzięki czemu właściciele klinik w łatwy sposób mogą oszacować kwotę przedpłaty. Takie rozwiązanie pozwoli zmniejszyć straty gabinetów stomatologicznych oraz obniżyć liczbę blokowanych terminów, a tym samym zwiększyć ich dostępność dla innych pacjentów.
Jeden system, wiele możliwości
Z aplikacji FELG Dent korzysta już co czwarty gabinet stomatologiczny w Polsce. System umożliwia zarządzanie placówką, zarówno w formie mobilnej, jak i przez stronę internetową. Posiada on szeroki zakres funkcji, które usprawniają prowadzenie oraz obsługę gabinetu lekarskiego. Są to m.in.: kalendarz wizyt, który pozwala na rezerwowanie terminów przez recepcję, online na stronie internetowej gabinetu, jak również przez portal Znany Lekarz. System pozwala także na prowadzenie karty pacjenta, tworzenie planów leczniczych, obsługę finansową czy SMS Marketing.
Dodatkowo, z aplikacji mogą również korzystać pacjenci, dzięki czemu mają możliwość szybkiego sprawdzenia postępu leczenia, poniesionych kosztów, a także kalendarza odbytych i przyszłych wizyt.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.