Pacjenci zapłacą za wizytę stomatologiczną online
PolCard from Fiserv rozpoczyna współpracę z firmą FELG Software, która dostarcza do gabinetów stomatologicznych oraz klinik medycznych innowacyjny system zarządzania i obsługi pacjentów. Współpraca zapewnia integrację terminali płatniczych z systemami FELG Dent i FELG Clinic oraz wdrożenie bramki płatniczej, pozwalające na pobranie częściowej przedpłaty online za wizyty. Zmiany mają zwiększyć szybkość obsługi oraz zminimalizować problem nieodwoływanych wizyt, które nie tylko generują dodatkowe koszty dla gabinetów, ale również wydłużają okres oczekiwania na dostępne terminy.
Współpraca PolCard from Fiserv z FELG Software niesie ze sobą korzyść zarówno dla pacjentów, jak i gabinetów stomatologicznych. Integracja przyspiesza proces rozliczeń, ponieważ umożliwia bezpośrednie przesłanie kwoty z systemu na terminal płatniczy bez konieczności manualnego wprowadzania danych przez pracownika gabinetu.
Posiadacze systemów FELG Dent oraz FELG Clinic mogą także skorzystać z bramki płatniczej PolCard from Fiserv. Dzięki temu pacjenci ich gabinetu będą mogli zapłacić online zadatek lub uiścić część płatności za przyszłą wizytę.
- Zintegrowanie naszych rozwiązań z systemem FELG Dent nie tylko ułatwi płatności bezgotówkowe w gabinetach stomatologicznych, ale wpłynie także na wyeliminowanie ewentualnych błędów podczas wprowadzania kwoty na terminalu – mówi Grzegorz Kucaba dyrektor ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A. – Z kolei bramka płatnicza pozwoli gabinetowi na wprowadzenie łatwej w obsłudze przedpłaty za wizytę, dzięki czemu właściciel kliniki będzie miał możliwość ograniczania strat finansowych za wizyty, które nie doszły do skutku, a pacjenci zyskają więcej dostępnych terminów do wybranego specjalisty - dodaje.
Problem nieodwołanych wizyt wciąż jest znaczący
- Jak wynika z naszych danych, aż 15 proc. zarezerwowanych wizyt stomatologicznych się nie odbywa. Pacjenci ich nie odwołują, co powoduje nie tylko straty finansowe dla placówki, ale również blokuje możliwość zapisania się na dany termin przez inne osoby, które mogłyby z niej skorzystać. Jak pokazał zeszłoroczny raport Narodowego Fundusz Zdrowia, w 2023 roku przepadło prawie 1,3 mln wizyt u specjalistów - podkreśla Grzegorz Stawarz, prezes FELG Software – Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PolCard from Fiserv oraz wprowadzeniu możliwości częściowej przedpłaty za wizytę uda nam się uniknąć blokowania terminów w gabinetach stomatologicznych - dodaje.
System FELG Dent pozwala gabinetowi również na wyliczenie kosztu roboczogodziny fotela stomatologicznego, dzięki czemu właściciele klinik w łatwy sposób mogą oszacować kwotę przedpłaty. Takie rozwiązanie pozwoli zmniejszyć straty gabinetów stomatologicznych oraz obniżyć liczbę blokowanych terminów, a tym samym zwiększyć ich dostępność dla innych pacjentów.
Jeden system, wiele możliwości
Z aplikacji FELG Dent korzysta już co czwarty gabinet stomatologiczny w Polsce. System umożliwia zarządzanie placówką, zarówno w formie mobilnej, jak i przez stronę internetową. Posiada on szeroki zakres funkcji, które usprawniają prowadzenie oraz obsługę gabinetu lekarskiego. Są to m.in.: kalendarz wizyt, który pozwala na rezerwowanie terminów przez recepcję, online na stronie internetowej gabinetu, jak również przez portal Znany Lekarz. System pozwala także na prowadzenie karty pacjenta, tworzenie planów leczniczych, obsługę finansową czy SMS Marketing.
Dodatkowo, z aplikacji mogą również korzystać pacjenci, dzięki czemu mają możliwość szybkiego sprawdzenia postępu leczenia, poniesionych kosztów, a także kalendarza odbytych i przyszłych wizyt.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.