Komunikaty PR

Ponad 40% Polaków uważa, że małe gesty mają wielką moc i poprawiają nastrój

2024-01-25  |  12:30
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Blisko połowa Polaków doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej, jak wskazuje badanie sieci stacji paliw Circle K. Wulgaryzmy czy niewłaściwe komentarze, niezależnie do kogo są kierowane, mają negatywną moc, a respondenci jako najczęstsze skutki wymieniają obniżenie nastroju czy poczucia własnej wartości. O potrzebie miłych gestów w przestrzeni publicznej mówi firma Circle K, która od 2022 roku podejmuje działania promujące wzajemny szacunek i zrozumienie dla drugiego człowieka. 25 stycznia na wszystkich stacjach Circle K w Europie sieć już po raz drugi będzie obchodzić „Kindness Day”, akcję skierowaną do klientów, zachęcając do bycia życzliwym na co dzień.

Każdego dnia mijamy na ulicy, w pracy, czy na stacjach paliw dziesiątki osób. Często nie wiemy, w jakim są nastroju - z czym się mierzą, czy może przechodzą gorszy czas. W zabieganym świecie łatwo zapomnieć o drobnych gestach, które mogą odmienić czyjś dzień. Życzliwość to cecha, która leży u podstaw wielu pozytywnych relacji międzyludzkich i jest uważana za jedną z fundamentalnych wartości w wielu kulturach. Z okazji akcji „Kindness Day”, obchodzonej 25 stycznia na europejskich stacjach Circle K, firma przeprowadziła badanie wśród Polaków na temat przyczyn i skutków negatywnych oraz życzliwych postaw.

 

Jak wskazali respondenci, aż 45% z nich doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej, np. na ulicy czy w komunikacji miejskiej, a blisko 30% spotyka to w Internecie[1]. Wśród niewłaściwych zachowań najczęściej wymieniane były wyzwiska lub wulgaryzmy (ponad 37%), negatywne komentarze dotyczące poglądów lub wyglądu (35%), zniewaga czy lekceważenie (32%), natomiast ponad 12% doświadczyło gróźb przemocy fizycznej. Tego typu zdarzenia wpływają negatywnie na wiele obszarów życia, na co wskazują również przeprowadzone badania. Blisko 27% respondentów podkreślało, że prowadzą one do obniżenia ich nastroju, niskiej samooceny (24%), zwątpienia w innych ludzi (23%), a nawet do izolacji społecznej i poczucia wyobcowania (18%).

 

Przeciwwagą dla negatywnych zachowań są miłe gesty, dlatego sieć Circle K sprawdziła również, czym dla Polaków jest życzliwość i w jaki sposób można ją wyrażać. Ponad połowa badanych wskazywała najczęściej poświęcanie swojej uwagi i czasu na krótką rozmowę oraz udzielanie wsparcia potrzebującym jako wyraz uprzejmości wobec innych. Dla 22% to pomaganie innym w codziennych aktywnościach, np. podczas zakupów czy opieka nad psem. Co piąta osoba twierdzi, że to najprostszy ludzki gest – uśmiech – może poprawić dzień. Małe akty dobroci mają moc – u blisko 43% Polaków poprawiają nastrój, a także zwiększają ich wiarę w siebie, co podkreśliło 34% badanych. Co więcej, przekładają się one na większe poczucie bezpieczeństwa u niemal co trzeciej osoby. Nic dziwnego, że 26% respondentów zwróciło również uwagę na to, że takie postawy sprawiają, że chętniej wracamy do miejsc, w których spotykają nas miłe sytuacje, a także przekładają się na bardziej efektywną współpracę, co jest niezwykle istotne - zwłaszcza w miejscu pracy.

 

- Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem jest brak uprzejmości oraz agresja werbalna i fizyczna wobec pracowników. Naszym celem jest zapobieganie takim sytuacjom i ich skutkom. Dlatego nasi pracownicy otrzymują odpowiednie szkolenie, wsparcie przełożonych i profesjonalną pomoc psychologiczną. Podczas 2. edycji  „Kindness Day” na stacjach Circle K w Polsce chcemy zwiększyć świadomość klientów na temat potrzeby życzliwych postaw i pokazać im, jak ważne jest traktowanie z szacunkiem nie tylko pracowników stacji, ale i wszystkich osób, które spotykamy na co dzień. Warto pamiętać, że miły gest nic nie kosztuje, a może poprawić czyjś nastrój, a także zwiększyć wiarę we własne możliwości, zarówno w obszarze zawodowym, jak i prywatnym - podkreśla Maria Pertkiewicz, dyrektorka ds. personalnych Circle K Polska.

W ramach obchodów „Kindness Day”, czyli Dnia Życzliwości na stacjach Circle K, pracownicy sieci będą rozdawać upominki wśród klientów okazujących życzliwość, wyrozumiałość i sympatię wobec personelu. Głównym celem działań jest zachęcanie nie tylko klientów, ale wszystkich osób, do traktowania innych z należytym szacunkiem.

W Polsce kampania życzliwości została zainicjowana przez Circle K 21 listopada 2022 roku podczas Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień. „Kindness Day” to ogólnoeuropejska akcja kanadyjskiego koncernu, która jest obchodzona także w innych krajach jako symboliczny Dzień Życzliwości, mający na celu zwrócenie uwagi klientów i opinii publicznej na kwestie wzajemnego szacunku oraz popularyzujący uprzejmość, serdeczności i właściwe, pozbawione agresji postawy w relacjach z innymi.

 


[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research w styczniu 2024 r. w formie wywiadów online na zlecenie Circle K na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polek i Polaków.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk

Black Weeks od Ziko Dermo to świetny moment, by odkryć szeroką gamę dermokosmetyków, które spełnią różnorodne potrzeby skóry. Klienci mogą skorzystać z
Zdrowie Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
2024-11-27 | 13:50

Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim

Lubelska Spółka zajmująca się komercjalizacją badań naukowych w profilaktyce i ochronie zdrowia nawiązała współpracę z Uniwersytetem w Bolonii. Medical Inventi będzie
Zdrowie Weź żelazo na poważnie. Słuchaj swojego ciała
2024-11-26 | 06:00

Weź żelazo na poważnie. Słuchaj swojego ciała

26 listopada obchodzimy Dzień Niedoboru Żelaza. Zarówno ten dzień, jak i organizowana co roku kampania „Weź żelazo na poważnie. Słuchaj swojego ciała” mają na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.