Komunikaty PR

Projekt „Biustowniczki” – Bezpłatne badania piersi w centrach G City

2023-11-30  |  09:50
Biuro prasowe

Sieć obiektów handlowych należąca do G City Europe połączyła siły z Fundacją Kapitan Światełko i współtworzy niesamowity projekt pod nazwą „Biustowniczki”. Akcja polega na  organizacji bezpłatnych badań piersi dla kobiet, w ramach profilaktyki raka piersi. Już 9 grudnia taką szansę będą miały te kobiety, które udadzą się do centrum Atrium Kasztanowa w Pile.

Od wielu lat na całym świecie wiele fundacji, instytucji i firm podejmuje szereg działań mających na celu podnoszenie świadomości społeczeństw na temat raka piersi. Decydujące znaczenie w kontekście zapobiegania rozwojowi zaawansowanego nowotworu ma jego diagnostyka i wczesne wykrycie. Bezpłatne badania USG organizowane  w ramach projektu „Biustowniczki” to doskonała okazja, aby zadbać o swoje zdrowie, nie tylko w październiku

Projekt „Biustowniczki”, realizowany dzięki  Fundacji Kapitan Światełko i G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate), jest odpowiedzią na potrzeby związane z dostępem do badań. W ramach akcji chętne kobiety w wieku 18-35 roku życia, mogą bezpłatnie skorzystać z bezpiecznego i bezbolesnego badania USG, w celu wykluczenia nowotworu piersi.   

Pionierskie wydarzenie zorganizowane w czerwcu tego roku w warszawskim centrum handlowym Reduta, cieszyło się niewyobrażalnym sukcesem. W promocję akcji zaangażowały się influencerki, pracownicy sklepów w Reducie, a kobiety biorące udział w badaniach chętnie udostępniały informację o projekcie na swoich kanałach w mediach społecznościowych.

– Myślę, że najważniejsze w tym projekcie jest to, że w tym roku jesteśmy w stanie pójść o krok dalej. Nie tylko szerzymy i promujemy profilaktykę, ale dajemy kobietom realną możliwość przebadania się, a to może uratować komuś życie. Jako kobieta, podobnie jak wiele moich koleżanek z firmy G City, które włączyły się w organizację projektu, wiem jak ważna jest ta kampania i jak trudno czasami dostać się na badania, czy to ze względu na czas oczekiwania, czy na ograniczone finanse – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G City Europe i dodaje – Pierwsze badania odbyły się w warszawskiej Reducie, w specjalnie zbudowanych w tym celu gabinetach i przez 10 godzin udało się przebadać 110 kobiet. To i tak kropla w morzu potrzeb, bo kolejka nadal była olbrzymia. Myślę, że to jest projekt, który może mieć dużo większy rozmach i dać szansę badań jeszcze większej liczbie kobiet. Wierzę też, że media mają ogromną siłę, więc z tego miejsca zapraszam do kontaktu, z nami lub z Fundacją Kapitan Światełko, wszystkie marki, firmy, osoby i lekarzy, którzy chcą dołączyć do kolejnych edycji. Obecnie, wspólnie z Fundacją, jesteśmy na etapie przyszłorocznego kalendarza, aby wystartować z akcją już na wiosnę. W każdej z naszych lokalizacji prowadzimy szeroką promocję kampanii, organizujemy specjalne miejsca na badania i zapewniamy wsparcie organizacyjne, aby jak najwięcej kobiet, w regionach naszych centrów miało szansę się przebadać. Badania w Reducie zakończyły się wykryciem kilku nowotworów, wielu zmian o charakterze torbieli oraz na skierowaniach na dalsze obserwacje. Smutne jest to, że ponad 60% rejestrujących się w akcji kobiet nie wykonuje samobadania piersi. Z kolei co piąta uczestniczka dowiedziała się o „Biustowniczkach” od bliskiej osoby, a to pokazuje jak ważne jest wsparcie bliskich i promowanie tego typu wydarzeń wśród swoich znajomych.

Sukces warszawskiej akcji sprawił, że podjęto decyzję o kolejnych wydarzeniach w sieci obiektów handlowych G City. Pod koniec września „Biustowniczki” zawitały do bytomskiej galerii Plejada, a 9 grudnia z bezpłatnych badań będą mogły skorzystać osoby odwiedzające pilską galerię Atrium Kasztanowa. Kolejna edycja kampanii planowana jest na wiosnę przyszłego roku.

Problem zbyt późnej diagnozy raka piersi bardzo często wynika z zaniedbań w zakresie badań profilaktycznych. Od kilku lat możemy obserwować rosnącą tendencję w zakresie umieralności na ten rodzaj nowotworu. Pomimo kolejnych postępów w zakresie diagnostyki, dostępu do kuracji i nowych metod leczenia wciąż brakuje edukacji, która skutecznie skłaniałaby kobiety do profilaktyki Na raka piersi zachorować można w każdym wieku, dlatego istotne jest monitorowanie także początkowo niegroźnych zmian – aby je znaleźć należy korzystać z badań przesiewowych mówi Jakub Kajdaniuk, Prezes Zarządu Fundacji Kapitan Światełko.

Więcej informacji o kampanii oraz placówkach, w których można wykonać badanie znajduje się tutaj: https://kapitanswiatelko.pl/biustowniczki.

Rak piersi jest jednym z najczęściej występujących nowotworów. W Polsce każdego roku przykrą diagnozę słyszy ponad 22 tys. kobiet. Co gorsza, u 5–10% z nich choroba rozpoznawana jest od razu w stopniu zaawansowanym. Choć w naszym kraju funkcjonuje program przesiewowych badań dla osób powyżej 50 roku życia w kierunku wykrywania raka piersi, według statystyk zgłasza się do niego jedynie 45% uprawnionych kobiet. Warto jednocześnie wspomnieć, że standardem w krajach wysoko rozwiniętych jest ponad 70% uczestnictwa.[1]

 


[1] J. Didkowska, Mammograficzne badania przesiewowe – uznany standard, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Onkologicznego NOWOTWORY 2016; 1, 2: 175–178.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Alarmujące dane: co czwarta osoba cierpi na stłuszczeniową chorobę wątroby Biuro prasowe
2024-08-12 | 14:00

Alarmujące dane: co czwarta osoba cierpi na stłuszczeniową chorobę wątroby

  Stłuszczeniowa choroba wątroby związana z dysfunkcją metaboliczną (MASLD) to jedna z najczęstszych, przewlekłych chorób wątroby, która dotyka około 25%
Zdrowie Super rabat -30% na okulary przeciwsłoneczne w salonach Ziko Optyk
2024-07-29 | 15:30

Super rabat -30% na okulary przeciwsłoneczne w salonach Ziko Optyk

W salonach Ziko Optyk trwa wyprzedaż okularów przeciwsłonecznych. Do 31.08.2024 r. możecie nabyć je z 30% rabatem. To świetna okazja, żeby zadbać o swoje oczy, decydując się na
Zdrowie Helping Hand dba o dobre samopoczucie pracowników UNIQA w Polsce
2024-07-25 | 09:00

Helping Hand dba o dobre samopoczucie pracowników UNIQA w Polsce

Helping Hand - pierwsza w Polsce platforma wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego oraz aplikacja mobilna, wspierające dobre samopoczucie pracowników i osób

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.