Komunikaty PR

Projekt „Biustowniczki” – Bezpłatne badania piersi w centrach G City

2023-11-30  |  09:50
Biuro prasowe

Sieć obiektów handlowych należąca do G City Europe połączyła siły z Fundacją Kapitan Światełko i współtworzy niesamowity projekt pod nazwą „Biustowniczki”. Akcja polega na  organizacji bezpłatnych badań piersi dla kobiet, w ramach profilaktyki raka piersi. Już 9 grudnia taką szansę będą miały te kobiety, które udadzą się do centrum Atrium Kasztanowa w Pile.

Od wielu lat na całym świecie wiele fundacji, instytucji i firm podejmuje szereg działań mających na celu podnoszenie świadomości społeczeństw na temat raka piersi. Decydujące znaczenie w kontekście zapobiegania rozwojowi zaawansowanego nowotworu ma jego diagnostyka i wczesne wykrycie. Bezpłatne badania USG organizowane  w ramach projektu „Biustowniczki” to doskonała okazja, aby zadbać o swoje zdrowie, nie tylko w październiku

Projekt „Biustowniczki”, realizowany dzięki  Fundacji Kapitan Światełko i G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate), jest odpowiedzią na potrzeby związane z dostępem do badań. W ramach akcji chętne kobiety w wieku 18-35 roku życia, mogą bezpłatnie skorzystać z bezpiecznego i bezbolesnego badania USG, w celu wykluczenia nowotworu piersi.   

Pionierskie wydarzenie zorganizowane w czerwcu tego roku w warszawskim centrum handlowym Reduta, cieszyło się niewyobrażalnym sukcesem. W promocję akcji zaangażowały się influencerki, pracownicy sklepów w Reducie, a kobiety biorące udział w badaniach chętnie udostępniały informację o projekcie na swoich kanałach w mediach społecznościowych.

– Myślę, że najważniejsze w tym projekcie jest to, że w tym roku jesteśmy w stanie pójść o krok dalej. Nie tylko szerzymy i promujemy profilaktykę, ale dajemy kobietom realną możliwość przebadania się, a to może uratować komuś życie. Jako kobieta, podobnie jak wiele moich koleżanek z firmy G City, które włączyły się w organizację projektu, wiem jak ważna jest ta kampania i jak trudno czasami dostać się na badania, czy to ze względu na czas oczekiwania, czy na ograniczone finanse – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G City Europe i dodaje – Pierwsze badania odbyły się w warszawskiej Reducie, w specjalnie zbudowanych w tym celu gabinetach i przez 10 godzin udało się przebadać 110 kobiet. To i tak kropla w morzu potrzeb, bo kolejka nadal była olbrzymia. Myślę, że to jest projekt, który może mieć dużo większy rozmach i dać szansę badań jeszcze większej liczbie kobiet. Wierzę też, że media mają ogromną siłę, więc z tego miejsca zapraszam do kontaktu, z nami lub z Fundacją Kapitan Światełko, wszystkie marki, firmy, osoby i lekarzy, którzy chcą dołączyć do kolejnych edycji. Obecnie, wspólnie z Fundacją, jesteśmy na etapie przyszłorocznego kalendarza, aby wystartować z akcją już na wiosnę. W każdej z naszych lokalizacji prowadzimy szeroką promocję kampanii, organizujemy specjalne miejsca na badania i zapewniamy wsparcie organizacyjne, aby jak najwięcej kobiet, w regionach naszych centrów miało szansę się przebadać. Badania w Reducie zakończyły się wykryciem kilku nowotworów, wielu zmian o charakterze torbieli oraz na skierowaniach na dalsze obserwacje. Smutne jest to, że ponad 60% rejestrujących się w akcji kobiet nie wykonuje samobadania piersi. Z kolei co piąta uczestniczka dowiedziała się o „Biustowniczkach” od bliskiej osoby, a to pokazuje jak ważne jest wsparcie bliskich i promowanie tego typu wydarzeń wśród swoich znajomych.

Sukces warszawskiej akcji sprawił, że podjęto decyzję o kolejnych wydarzeniach w sieci obiektów handlowych G City. Pod koniec września „Biustowniczki” zawitały do bytomskiej galerii Plejada, a 9 grudnia z bezpłatnych badań będą mogły skorzystać osoby odwiedzające pilską galerię Atrium Kasztanowa. Kolejna edycja kampanii planowana jest na wiosnę przyszłego roku.

Problem zbyt późnej diagnozy raka piersi bardzo często wynika z zaniedbań w zakresie badań profilaktycznych. Od kilku lat możemy obserwować rosnącą tendencję w zakresie umieralności na ten rodzaj nowotworu. Pomimo kolejnych postępów w zakresie diagnostyki, dostępu do kuracji i nowych metod leczenia wciąż brakuje edukacji, która skutecznie skłaniałaby kobiety do profilaktyki Na raka piersi zachorować można w każdym wieku, dlatego istotne jest monitorowanie także początkowo niegroźnych zmian – aby je znaleźć należy korzystać z badań przesiewowych mówi Jakub Kajdaniuk, Prezes Zarządu Fundacji Kapitan Światełko.

Więcej informacji o kampanii oraz placówkach, w których można wykonać badanie znajduje się tutaj: https://kapitanswiatelko.pl/biustowniczki.

Rak piersi jest jednym z najczęściej występujących nowotworów. W Polsce każdego roku przykrą diagnozę słyszy ponad 22 tys. kobiet. Co gorsza, u 5–10% z nich choroba rozpoznawana jest od razu w stopniu zaawansowanym. Choć w naszym kraju funkcjonuje program przesiewowych badań dla osób powyżej 50 roku życia w kierunku wykrywania raka piersi, według statystyk zgłasza się do niego jedynie 45% uprawnionych kobiet. Warto jednocześnie wspomnieć, że standardem w krajach wysoko rozwiniętych jest ponad 70% uczestnictwa.[1]

 


[1] J. Didkowska, Mammograficzne badania przesiewowe – uznany standard, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Onkologicznego NOWOTWORY 2016; 1, 2: 175–178.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.