Komunikaty PR

Projekt „Biustowniczki” – Bezpłatne badania piersi w centrach G City

2023-11-30  |  09:50
Biuro prasowe

Sieć obiektów handlowych należąca do G City Europe połączyła siły z Fundacją Kapitan Światełko i współtworzy niesamowity projekt pod nazwą „Biustowniczki”. Akcja polega na  organizacji bezpłatnych badań piersi dla kobiet, w ramach profilaktyki raka piersi. Już 9 grudnia taką szansę będą miały te kobiety, które udadzą się do centrum Atrium Kasztanowa w Pile.

Od wielu lat na całym świecie wiele fundacji, instytucji i firm podejmuje szereg działań mających na celu podnoszenie świadomości społeczeństw na temat raka piersi. Decydujące znaczenie w kontekście zapobiegania rozwojowi zaawansowanego nowotworu ma jego diagnostyka i wczesne wykrycie. Bezpłatne badania USG organizowane  w ramach projektu „Biustowniczki” to doskonała okazja, aby zadbać o swoje zdrowie, nie tylko w październiku

Projekt „Biustowniczki”, realizowany dzięki  Fundacji Kapitan Światełko i G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate), jest odpowiedzią na potrzeby związane z dostępem do badań. W ramach akcji chętne kobiety w wieku 18-35 roku życia, mogą bezpłatnie skorzystać z bezpiecznego i bezbolesnego badania USG, w celu wykluczenia nowotworu piersi.   

Pionierskie wydarzenie zorganizowane w czerwcu tego roku w warszawskim centrum handlowym Reduta, cieszyło się niewyobrażalnym sukcesem. W promocję akcji zaangażowały się influencerki, pracownicy sklepów w Reducie, a kobiety biorące udział w badaniach chętnie udostępniały informację o projekcie na swoich kanałach w mediach społecznościowych.

– Myślę, że najważniejsze w tym projekcie jest to, że w tym roku jesteśmy w stanie pójść o krok dalej. Nie tylko szerzymy i promujemy profilaktykę, ale dajemy kobietom realną możliwość przebadania się, a to może uratować komuś życie. Jako kobieta, podobnie jak wiele moich koleżanek z firmy G City, które włączyły się w organizację projektu, wiem jak ważna jest ta kampania i jak trudno czasami dostać się na badania, czy to ze względu na czas oczekiwania, czy na ograniczone finanse – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G City Europe i dodaje – Pierwsze badania odbyły się w warszawskiej Reducie, w specjalnie zbudowanych w tym celu gabinetach i przez 10 godzin udało się przebadać 110 kobiet. To i tak kropla w morzu potrzeb, bo kolejka nadal była olbrzymia. Myślę, że to jest projekt, który może mieć dużo większy rozmach i dać szansę badań jeszcze większej liczbie kobiet. Wierzę też, że media mają ogromną siłę, więc z tego miejsca zapraszam do kontaktu, z nami lub z Fundacją Kapitan Światełko, wszystkie marki, firmy, osoby i lekarzy, którzy chcą dołączyć do kolejnych edycji. Obecnie, wspólnie z Fundacją, jesteśmy na etapie przyszłorocznego kalendarza, aby wystartować z akcją już na wiosnę. W każdej z naszych lokalizacji prowadzimy szeroką promocję kampanii, organizujemy specjalne miejsca na badania i zapewniamy wsparcie organizacyjne, aby jak najwięcej kobiet, w regionach naszych centrów miało szansę się przebadać. Badania w Reducie zakończyły się wykryciem kilku nowotworów, wielu zmian o charakterze torbieli oraz na skierowaniach na dalsze obserwacje. Smutne jest to, że ponad 60% rejestrujących się w akcji kobiet nie wykonuje samobadania piersi. Z kolei co piąta uczestniczka dowiedziała się o „Biustowniczkach” od bliskiej osoby, a to pokazuje jak ważne jest wsparcie bliskich i promowanie tego typu wydarzeń wśród swoich znajomych.

Sukces warszawskiej akcji sprawił, że podjęto decyzję o kolejnych wydarzeniach w sieci obiektów handlowych G City. Pod koniec września „Biustowniczki” zawitały do bytomskiej galerii Plejada, a 9 grudnia z bezpłatnych badań będą mogły skorzystać osoby odwiedzające pilską galerię Atrium Kasztanowa. Kolejna edycja kampanii planowana jest na wiosnę przyszłego roku.

Problem zbyt późnej diagnozy raka piersi bardzo często wynika z zaniedbań w zakresie badań profilaktycznych. Od kilku lat możemy obserwować rosnącą tendencję w zakresie umieralności na ten rodzaj nowotworu. Pomimo kolejnych postępów w zakresie diagnostyki, dostępu do kuracji i nowych metod leczenia wciąż brakuje edukacji, która skutecznie skłaniałaby kobiety do profilaktyki Na raka piersi zachorować można w każdym wieku, dlatego istotne jest monitorowanie także początkowo niegroźnych zmian – aby je znaleźć należy korzystać z badań przesiewowych mówi Jakub Kajdaniuk, Prezes Zarządu Fundacji Kapitan Światełko.

Więcej informacji o kampanii oraz placówkach, w których można wykonać badanie znajduje się tutaj: https://kapitanswiatelko.pl/biustowniczki.

Rak piersi jest jednym z najczęściej występujących nowotworów. W Polsce każdego roku przykrą diagnozę słyszy ponad 22 tys. kobiet. Co gorsza, u 5–10% z nich choroba rozpoznawana jest od razu w stopniu zaawansowanym. Choć w naszym kraju funkcjonuje program przesiewowych badań dla osób powyżej 50 roku życia w kierunku wykrywania raka piersi, według statystyk zgłasza się do niego jedynie 45% uprawnionych kobiet. Warto jednocześnie wspomnieć, że standardem w krajach wysoko rozwiniętych jest ponad 70% uczestnictwa.[1]

 


[1] J. Didkowska, Mammograficzne badania przesiewowe – uznany standard, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Onkologicznego NOWOTWORY 2016; 1, 2: 175–178.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.