Komunikaty PR

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce w ślad za gospodarką

2020-07-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Mogilska 65
31-545 Kraków
marketing@pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 0.55 MB )

Wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce, uwzględniającego wydatki na leki i nieleki, wyniosła w 2019 r. ponad 58 mld zł. Stanowiło to wzrost o około 10% rok do roku, wynika z najnowszego raportu PMR pt. “Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”. W ocenie PMR, rok 2020 będzie trudnym okresem dla tego segmentu rynku, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa i kryzys całej gospodarki. W wyniku tego wartość rynku w wariancie bazowym może spaść o 6%.

 

Odwołane wizyty i przestój spowodowany epidemią koronawirusa w 2020 r.

Po solidnym wzroście gospodarczym w 2019 r. (w ujęciu realnym wzrost PKB o 4,0%, r/r), w bieżącym roku wybuch pandemii koronawirusa znacząco przyczynił się do ograniczenia aktywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych. Strach przed zachorowaniem, wprowadzone czasowe restrykcje w poruszaniu się, tymczasowe zamknięcie części placówek oraz szczegółowe regulacje dotyczące zasad ich dalszego funkcjonowania, jak również wzrost niepewności, czy wreszcie pogorszenie sytuacji na rynku pracy stanowiły istotny czynnik ograniczający normalne funkcjonowanie gospodarki, co w efekcie może skutkować recesją sięgającą nawet 4,3% PKB w ujęciu realnym w całym 2020 r. (scenariusz bazowy).

Zakładamy, że w latach 2020-2025 wartość całkowitego rynku prywatnej opieki zdrowotnej będzie rosła w tempie około 6% średniorocznie w scenariuszu bazowym. Należy jednak zaznaczyć, że segmenty związane ze świadczeniem usług bezpośrednio pacjentom (fee-for-service – opłaty bezpośrednie z kieszeni pacjenta, abonamenty, ubezpieczenia) będą rozwijać się szybciej niż cały rynek.

Jednym z aspektów, który zyskał na znaczeniu, w wyniku zmiany uwarunkowań zewnętrznych w związku z rozwojem pandemii koronawirusa, jest rozwój telemedycyny, często efektywnie redukującej konieczność stacjonarnej wizyty lekarskiej. Ten nowy trend może działać ograniczająco na wzrost cen, a więc i wpływać w pewnej mierze negatywnie na nominalną dynamikę rynku prywatnej opieki medycznej. Z drugiej strony, warto zaznaczyć, że rozwój telemedycyny znacząco przyczynił się do ograniczenia utraty pacjentów.

 

<wykres>

 

Przyszłość telemedycyny a rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce

Pandemia koronawirusa może doprowadzić do zmian w strukturze udzielanych świadczeń zdrowotnych. Chociaż w drugiej połowie 2020 r. polski system opieki medycznej zaczął udzielać świadczeń medycznych w szerszym zakresie niż miało to miejsce w czasie lockdownu (choć nadal z pewnymi ograniczeniami), odrobienie przestoju spowodowanego koronawirusem (zaległe operacje, zabiegi i wizyty lekarskie) nie będzie możliwe do końca 2020 r., z racji ograniczeń w przepustowości.

Na obecnej sytuacji zyskuje telemedycyna, co potwierdza przeprowadzone przez PMR badanie. Badani zapytani o plany korzystania z telekonsultacji lekarskich i rozwiązań telemedycznych częściej wskazują, że zwiększą częstość korzystania z tego rodzaju usług niż, że ją zmniejszą. Co ciekawe, grupami bardziej pozytywnie nastawionymi do potencjalnego zwiększenia korzystania z usług telemedycznych w 2020 r. są osoby w wieku 45+ (szczególnie Ci najstarsi) oraz o wyższym dochodzie w gospodarstwie domowym.

 

<wykres>

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Marta Marszałek
Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2021-05-14 | 08:00

Raport PMR: Szpitale prywatne z szansą na zysk w 2021 r.?

Z badania przeprowadzonego przez PMR wśród wszystkich typów szpitali wynika, że pomimo napływu chorych w czasach zwiększonej liczby zachorowań na COVID-19, ogólnie rzecz biorąc wszystkie rodzaje szpitali zmniejszyły
Zdrowie GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu pomocy potrzebującym dzieciom
2021-05-13 | 16:30

GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu pomocy potrzebującym dzieciom

Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy UNICEF i LIXIL, koncernu, którego częścią jest marka GROHE. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych. UNICEF i LIXIL wspólnie walczą z globalnym kryzysem sanitarnym.   Obecnie co czwarty człowiek na świecie nie ma dostępu do toalety, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu urządzeń do mycia rąk. Dostęp do czystej wody to dla większości z nas oczywistość. Niestety w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda inaczej. Brudna woda i brak infrastruktury wodno-sanitarnej są przyczyną chorób biegunkowych i utrudniają walkę z wieloma chorobami zakaźnymi, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19. W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”. Była to pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczyła globalnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną. W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w tym sektorze z doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet oraz innowacyjnych rozwiązań sanitarnych. GROHE — marka z portfolio LIXIL — wspiera akcję „Make a Splash!” i uruchamia kampanię pt. „Obudź swoją energię”. Kampania potrwa od maja do sierpnia 2021 r. w krajach Bliskiego Wschodu i Europy, w tym w Polsce. W ramach kampanii firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych. W odpowiedzi na pandemię COVID-19 firma LIXIL opracowała m.in. niedrogie i innowacyjne baterie SATO, które pomogą ubogim gospodarstwom domowym pozbawionym dostępu do bieżącej wody. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny. UNICEF od wielu lat działa na rzecz poprawy dostępu do urządzeń wodno-sanitarnych w krajach rozwijających się i upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród lokalnych społeczności. Współpraca z LIXIL z pewnością pomoże w osiąganiu tych celów. Więcej informacji o akcji na stronie: https://www.grohe.pl/pl_pl/energy-for-life/makeasplash/  
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2021-05-13 | 08:00

Indeks Koniunktury PMR dla szpitali najwyższy w jednostkach publicznych

Według badań przeprowadzanych przez PMR na rynku szpitalnym na przestrzeni ostatnich prawie 10 lat, sytuacja na rynku lecznictwa zamkniętego była najgorsza na jesieni 2020 r. Dotyczy to wszystkich typów szpitali: publicznych,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Innowacje w firmach drogą do wyjścia z koronakryzysu. Wiedzę i know-how potrzebne do ich wdrożenia zapewni Akademia Menadżera Innowacji

Pandemia COVID-19 wymusiła na firmach przyspieszoną cyfrową transformację, a w nadchodzącym czasie dla wielu z nich innowacje mogą się okazać najskuteczniejszą drogą wyjścia z koronakryzysu. Barierą w ich wdrażaniu może się okazać brak wiedzy i odpowiedniego know-how. Niezbędne umiejętności w zakresie zarządzania innowacjami zapewni Akademia Menadżera Innowacji, czyli specjalny program szkoleniowo-doradczy z dofinansowaniem unijnym skierowany do właścicieli firm, kadry zarządzającej i pracowników firm. Przedsiębiorstwa, które chcą wziąć w nim udział, mogą się zgłosić jeszcze do 21 maja br.

Przemysł

Ceny ropy naftowej są najwyższe od niemal dwóch lat. Nie brakuje czynników działających na dalszy wzrost, ale nie jest to przesądzone

Globalny popyt na ropę – wraz z rozmrażaniem światowej gospodarki – powinien w tym roku wzrosnąć o kilka procent. To mogłoby pociągnąć za sobą wzrost cen tego surowca na rynkach, co nie jest wykluczone, ale dalsze zwyżki nie są raczej poparte fundamentami. Tym bardziej że kraje OPEC+ ponownie zwiększają produkcję, przygotowując się na rosnące zapotrzebowanie. Na razie jednak odbudowę popytu zaburza trudna sytuacja społeczna i gospodarcza w Indiach.

Konsument

GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA]

W ubiegłym roku 65 proc. galerii i 51 proc. muzeów ograniczyło z powodu pandemii swoją działalność, czasowo zawieszając prace nad ofertą dla publiczności, ale wiele z nich przeniosło się do internetu – wynika z najnowszych danych GUS. – To nie pierwszy raz w historii, kiedy sztuka musiała w sposób elastyczny dostosować się do nowej rzeczywistości. Nie obyło się bez strat, ale ostatecznie, tak jak zazwyczaj, wygrała kreatywność – mówi Magdalena Kąkolewska, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.

Konsument

Scentralizowana baza dłużników będzie rewolucją informacyjną. Jej start może zostać przesunięty z lipca na grudzień

– Krajowy Rejestr Zadłużonych będzie scentralizowaną informacją o wszystkich zaległościach i dłużnikach, a także przebytych restrukturyzacjach oraz upadłościach. Czeka nas prawdziwa rewolucja – zapowiada Karol Tatara z Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych. Uruchomienie rejestru – po propozycji senatorów z Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji – zostanie jednak prawdopodobnie ponownie przesunięte. Tym razem z lipca na grudzień br. To może także oznaczać, że później do porządku prawnego na stałe wejdzie uproszczone postępowanie restrukturyzacyjne. Wskutek tego przedsiębiorcy przez pięć miesięcy nie mieliby dostępu do tego popularnego narzędzia.