Komunikaty PR

Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.

2024-05-13  |  11:45
Biuro prasowe

Sanofi redefiniuje organizację pracy wprowadzając w Polsce globalną strategią Work X 2.0. Innowacyjne podejście do kształtowania środowiska pracy wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom pracowników oraz opiera się na zrównoważonym rozwoju. Konsekwencją tych zmian jest przeprowadzka do nowego biura w nowo otwartym kompleksie Lixa w prężnie rozwijającej się biurowej dzielnicy Warszawy.

Work X 2.0, czyli skrót od Work Experience, odzwierciedla innowacyjne podejście Sanofi do środowiska pracy przyszłości. Oznacza wdrożenie nowoczesnych metod organizacji pracy, które umożliwiają pracownikom decydowanie o tym, jak i gdzie chcą wykonywać swoje obowiązki. Filozofia WorkX 2.0 opiera się na trzech filarach: przestrzeni, technologiach wspierających pracę zdalną i mobilność oraz kulturze organizacji pracy opartej na zaufaniu i szacunku.  

Impulsem do wprowadzenia koncepcji Work X 2.0 była planowana zmiana siedziby firmy
i przeprowadzka do nowego kompleksu biurowego Lixa w dynamicznie rozrastającym się centrum biznesowym warszawskiej dzielnicy Wola. Projektująca je firma The Design Group TDG oraz zarządzająca projektem CBRE Poland, kierowały się zasadą zrównoważonego rozwoju.

- Nowe biuro oznacza dla nas coś więcej niż wyłącznie zmianę adresu. Otwierając drzwi do nowego biura otworzyliśmy nowy rozdział w historii Sanofi w Polsce. Realizacja tego projektu to dla mnie spełnienie zawodowego marzenia a moment, w którym projekt zmienia się w biuro tętniące życiem to ogromna satysfakcja i radość. Jestem przekonana, że każdy tutaj znajdzie przestrzeń dla siebie - podkreśliła Magdalena Misiuk, HSE & Office Manager, Workplace Experience, Sanofi sp. z o.o.

Przestrzeń

Jednym z głównych założeń Work X 2.0 jest możliwość wyboru miejsca, w zróżnicowanej przestrzeni biura, które jest najbardziej dostosowane do wykonywanych zadań. Biuro oferuje różnorodne miejsca do współpracy i spotkań. 75% miejsc jest przeznaczonych do pracy zespołowej w mniejszych i większych grupach, w tym do organizacji dużych spotkań dla pracowników typu Town hall meetings. Istnieje także możliwość pracy w ciszy i skupieniu oraz w przestrzeniach wymagających poufności. Dodatkowo dostępne są różnorodne udogodnienia, między innymi pokój dla rodzica z dzieckiem wyposażony w przewijak, kanapę oraz lampę terapeutyczną, zielone tarasy, farma mikro liści, przestrzeń do cyklicznych zajęć jogi dla pracowników. Z myślą o gościach powstała Welcome Area, w której odwiedzający firmę mogą odpocząć przy dobrej kawie czy też komfortowo pracować.

- Projektując biuro dla Sanofi mieliśmy świadomość, jak duże są oczekiwania wobec przestrzeni i jak ważną rolę będzie ona spełniać w nowej koncepcji pracy firmy. Cieszę się, że spełniliśmy te oczekiwania i mam nadzieję, że rozwiązania spodobają się głównym bohaterom tej przestrzeni – pracownikom Sanofi – powiedział Konrad Krusiewicz, Architect & CEO The Design Group.

Technologie i mobilność

W ramach Work X 2.0 Sanofi wprowadza zaawansowane technologie wspierające pracę zdalną, jak również mobilność pracowników. Aplikacje takie jak Appÿ i Zonifero, ułatwiają zarządzanie zadaniami i komunikację w zespołach, których członkowie przebywają w różnych lokalizacjach.

Kultura organizacyjna

Work X 2.0 promuje kulturę organizacyjną opartą na zaufaniu i szacunku. Wspiera tworzenie przyjaznej atmosfery, oferuje wyjątkowe doświadczenia, które wzmacniają więzi między pracownikami i poczucie przynależności do organizacji. Biuro jest  przyjazne dla wszystkich osób, także z niepełnosprawnościami. Z myślą o nich oznakowania zostały przygotowane także w systemie Braille’a, a meble mają specjalne uchwyty.

- Jako pracodawca wsłuchujemy się w potrzeby pracowników. Zainicjowanie koncepcji pracy Work X 2.0 to jedno z ważniejszych wydarzeń w naszej firmie. W półtoraroczny projekt zaangażowany był praktycznie każdy pracownik naszej firmy. Powstało piękne biuro, które odpowiada na potrzeby wszystkich naszych pracowników. Jest wspaniałe ale najważniejsze jest to, że jest ono zaprojektowane, stworzone i wypracowane przez każdego pracownika naszej firmy dla pracowników naszej firmy. Jestem dumna, że jestem częścią tak kreatywnego i fantastycznego zespołu – powiedziała Barbara Duniec, People & Culture Head Poland, Total Wellbeing Central & South Europe, Sanofi sp. z o.o.

Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój ma ogromne znaczenie dla Sanofi, dlatego przy wyborze biurowca firma kierowała się przyjaznym charakterem budynku dla ludzi i środowiska, potwierdzonym certyfikatami Green Building, BREEAM Excellent, WELL Health&Safety oraz Active Score. Biuro zostało zaprojektowane z myślą o minimalizowaniu wpływu na środowisko, wykorzystując m.in. inteligentny system zarządzania budynkiem, energooszczędne rozwiązania oświetleniowe oraz monitorowanie zużycia energii i wody.

Niezwykle ciekawym przykładem recyklingu jest artystyczna trójwymiarowa mozaika zdobiąca jedną ze ścian biura, która powstała z materiałów pozostałych z procesu budowy. Jej autorką jest Aleksandra Zawistowska, artystka, projektantka i architektka. Część biura wyposażono w meble typu vintage po rewitalizacji. Kolorystyka biura została zaprojektowana w stonowanych odcieniach z dużą ekspozycją na naturalne światło słoneczne. Pracownicy mogą zaczerpnąć powietrza na tarasach wypełnionych roślinnością, sezonowymi ziołami oraz wzbogacać swoje śniadania kiełkami wyhodowanymi na biurowej farmie mikro liści.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.