Santander Consumer Bank wspiera 22. Bieg po Nowe Życie.
13 maja w Wiśle odbędzie się 22. Bieg po Nowe Życie - wydarzenie promujące polską transplantologię. Jak co roku wezmą w nim udział lekarze związani z medycyną transplantacyjną, osoby po przeszczepieniu narządów, znani artyści, sportowcy, dziennikarze oraz przedstawiciele Santander Consumer Banku. Celem inicjatywy jest popularyzacja świadomego dawstwa organów do przeszczepienia. Według ostatnich danych Poltransplant z kwietnia br. roku na krajowej liście oczekujących na przeszczepienie narządu unaczynionego znajduje się 1886 osób.
Wrocław, 11 maja 2023 r. Tegoroczny Bieg po Nowe Życie jak zawsze wesprą znane osobistości m.in. Przemysław Saleta, który jest ambasadorem i współtwórcą wydarzenia, ale również inni sportowcy, artyści, dziennikarze oraz lekarze powiązani z transplantologią. Już 13 maja o godz. 15:00, maszerując wspólnie z osobami po przeszczepieniu za pomocą kijów do nordic walking, pokonają symboliczny kilometr. W tym roku do tradycyjnie trzyosobowych sztafet dołączą kolejni uczestnicy. Będą to uczniowie ze szkół województwa śląskiego, które w kolejnych miesiącach odwiedzą osoby po przeszczepie narządów w celu popularyzacji tematu wśród młodzieży. W tej edycji biegu weźmie udział łącznie ponad 400 osób.
W Wiśle nie zabraknie również przedstawicieli partnera Biegu po Nowe Życie, czyli ambasadorek i ambasadorów projektu z Santander Consumer Banku oraz członka zarządu banku - Mariusza Klepacza. - W naszym banku aktywnie podejmujemy się wielu inicjatyw w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu – ważne jest dla nas zdrowie oraz jego ochrona, dlatego też cieszę się, że kolejny raz wspieramy 22. Bieg po Nowe Życie – mówi Mariusz Klepacz, Członek Zarządu Santander Consumer Banku - Generalnego Partnera Biegu po Nowe Życie. - Wisła to dla nas również szczególne miejsce, to tutaj po raz pierwszy uczestniczyliśmy w tej wyjątkowej inicjatywie - z Biegiem po Nowe Życie jesteśmy już 6 lat. Doceniamy bardzo ten czas, ponieważ dzięki wspólnym działaniom i motywacji możemy szerzyć wiedzę i uratować czyjeś życie, a aktywność fizyczna i zaangażowanie wszystkich uczestniczek i uczestników są do tego doskonałą okazją. Razem z naszymi pracowniczkami i pracownikami już niebawem ponownie staniemy na starcie sztafety - jestem dumny, że jesteśmy częścią tego bardzo ważnego projektu i trzymam kciuki za jego dalszy rozwój – dodaje.
Celem 22. Biegu po Nowe Życie jest zatem przede wszystkim zachęcenie do świadomego dawstwa narządów i upowszechnienia świadectw woli, które mogą dać drugie życie osobom czekającym na transplantację. Jest to tym bardziej szczególny aspekt w kontekście dużej liczby chorych oraz wzrostu zapotrzebowania na narządy.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.