Spokój w prezencie na Dzień Dziecka
Odpowiedź na pytanie, jak stosować mindfulness (uważność) w szkole i jakich narzędzi do tego używać znajdziecie na platformie (S)pokój Nauczycielski. Platformę przygotowała Fundacja Szkoła z Klasą oraz Fundacja Edumind - Uważność w Edukacji, a treści są bezpłatne i może z nich skorzystać każda nauczycielka czy nauczyciel.
(S)pokój Nauczycielski jest częścią projektu Krople Uważności, w którym nauczyciele i nauczycielki praktykują uważność, aby następnie przenieść tę praktykę do klasy, na pracę z uczniami i uczennicami. Projekt wspiera edukatorów we wzmacnianiu nie tylko zdrowia psychicznego uczniów, ale też w zadbaniu o siebie samych.
(S)pokój nauczycielski to pigułka wiedzy, na platformie dowiemy się, czym jest uważność, autorzy rozbrajają mity dotyczące mindfulness, pokazują, jak strategie uważności wdrażać w codziennej pracy oraz proponują kilka małych praktyk do wykorzystania zarówno podczas samodzielnej praktyki uważności na co dzień, jak i na lekcjach z dziećmi i młodzieżą. Wszystko to podzielone jest na 4 obszary tematyczne: wiedza, strategie, praktyka, inspiracje. O tym, jak ogromny wpływ na uczniów ma spokój nauczycieli oraz ich panowanie nad własnymi emocjami, jest przekonana konsultant krajowa w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży, która objęła patronatem kampanię Krople Uważności.
– Bardzo często powtarzam, że profilaktyka ma bardzo duże znaczenie w zapobieganiu zaburzeń psychicznych i powinna być tak naprawdę jej fundamentem. Każda aktywność, która jest podejmowana z tą myślą jest w mojej ocenie niezwykle cenna i bardzo potrzebna w naszej obecnej rzeczywistości, gdzie obserwujemy wzrost liczby dzieci i młodzieży, potrzebującej wsparcia specjalistów. Dlatego inicjatywa Krople Uważności, jest szczególnie bliska mojemu sercu – podkreśla dr Aleksandra Lewandowska.
Zarówno statystyki jak i opinie psychologów nie pozostawiają wątpliwości: coraz więcej dzieci (nawet kilkuletnich) oraz nastolatków zmaga się z obniżonym nastrojem lub depresją. Przyczyn jest bardzo wiele, a to jak uczniowie czują się w szkole i jakie wsparcie mogą otrzymać od nauczycieli, ma duże znaczenie.
Kadra nauczycielska także potrzebuje narzędzi i wsparcia, aby móc jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby i problemy swoich podopiecznych, dlatego Fundacja Szkoła z Klasą we współpracy z Fundacją Edumind – Uważnośc w Edukacji, prowadzi cykliczne warsztaty uważności dla nauczycielek i nauczycieli z całej Polski – Mindfulness, jest ważnym narzędziem w radzeniu sobie z codziennym stresem i trudnymi sytuacjami, a dzięki praktyce uważności nauczyciele są bardziej opanowani, efektywni oraz mają zasoby emocjonalne, żeby wspierać swoich uczniów i uczennice. Na przestrzeni roku w ramach projektu Krople Uważności udało się przeszkolić prawie 120 nauczycieli z 70 szkół, co pozwoliło nam na dotarcie w niecały rok do ponad 5000 uczniów w całej Polsce – mówi Marta Puciłowska, wiceprezeska Fundacji Szkoła z Klasą.
Kampania jest sponsorowana przez firmę AstraZeneca Pharma Poland w ramach globalnej inicjatywy Young Health Programme. Ambicją programu jest zmierzenie się z poważnym wyzwaniem, jakim jest odpowiednie zadbanie o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. – Jako firma staramy się na co dzień angażować w liczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom oraz młodzieży w Polsce – mówi Wiktor Janicki, prezes AstraZeneca. – W ostatnim czasie wsparliśmy akcję #zdrowiewgłowie realizowaną przez Fundację TVN poprzez zakup „Bajek” autorstwa Natalie Portman. Dochód ze sprzedaży książki, której autorka była gościem specjalnym tegorocznej konferencji Impact’23 w Poznaniu, zostanie w całości przeznaczony na wsparcie polskiej psychiatrii dziecięcej a zakupione książki trafią do dzieci naszych pracowników podczas Dnia Dziecka w biurze.
Więcej o programie Krople Uważności na stronie: https://rozmawiajzklasa.szkolazklasa.org.pl/krople-uwaznosci/spokoj-nauczycielski/
O Fundacji Szkoła z Klasą
Fundacja Szkoła z Klasą jest organizacją pozarządową zajmującą się edukacją. Powstała w 2015 roku, bazując na doświadczeniach programu Szkoła z Klasą – jednej z największych i najbardziej rozpoznawalnych ogólnopolskich akcji społecznych, działającej od 2002 roku. Strona internetowa: https://www.szkolazklasa.org.pl/o-fundacji/
Informacje o Fundacji Edumind Uważność w Edukacji:
Fundacja Edumind Uważność w edukacji zajmuje się wprowadzaniem zintegrowanych programów praktyki uważności w środowisku szkolnym jako metody redukowania stresu, budowania odporności psychicznej i regulowania emocji u dzieci oraz dorosłych.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.