Uruchomienie Telefonu Zaufania COVID-19
Agnieszka Nitka
Fundacja Onkologiczna Rakiety
al. Rzeczypospolitej 2/U-2
02-972 Warszawa
a.nitka|fundacjarakiety.pl| |a.nitka|fundacjarakiety.pl
530503239
www.fundacjarakiety.pl
Z ogromną przyjemnością informujemy o uruchomieniu we współpracy z Orange Polska oraz Fundacją CAN-PACK Bezpłatnego Telefonu Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 - 0 800 220 280
Fundacja „Znajdź Pomoc” od lat wspiera osoby chorujące onkologicznie i ich bliskich, prowadzimy dla nich dedykowaną, całodobową infolinię, mającą na celu interwencję kryzysową i wsparcie psychoonkologiczne chorych i ich rodzin.
Od czasu pojawienia się pandemii koronawirusa na numer infolinii zaczęły dzwonić osoby w kryzysie niezwiązanym z chorobą onkologiczną, a niestety ze skutkami COVID-19 – zarówno przedsiębiorcy, których trudna sytuacja gospodarcza obciąża nadmiernym stresem, jak i osoby, które straciły pracę bądź obawiają się o jej utratę, czy też osoby doznające przemocy w rodzinie, która nasiliła się w czasie izolacji.
W związku z tym zdecydowaliśmy się uruchomić telefon zaufania dla osób w kryzysie psychicznym, związanym z pandemią koronawirusa, dostępny 5 dni w tygodniu (pon.-pt.) w godzinach 17:00-20:00, odbierany przez psychologów z ogromnym doświadczeniem w tym obszarze. Numer infolinii bezpłatnie udostępnił nam nasz partner w tym projekcie – firma Orange, zaś Fundacja CAN-PACK przekazała pierwsze środki na ten cel. Obecnie szukamy kolejnych partnerów.
Infolinia skierowana jest do wszystkich osób doznających trudności psychicznych w związku z pandemią koronawirusa, w tym personelu placówek medycznych.
Więcej informacji na stronie Fundacji https://znajdzpomoc.pl/telefon-zaufania-koronawirus/
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.