Komunikaty PR

W rodzinie siła, czyli klucz do sukcesu w branży medycznej

2020-02-26  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/
Do pobrania press ( 0.09 MB )

Zaczynali od kilku prywatnych gabinetów, w których nie mieli nawet wspólnej recepcji. Jeden cel i silna więź rodzinna były zgranym tandemem na drodze do rozwoju biznesu. Obecnie Centrum Medyczne CMP to 13 placówek na terenie Warszawy i okolic. Rodzinnej firmie, którą zawiadują Paweł Walicki i Adam Kozłowski, od początku towarzyszy motto „rozwój albo upadek”. Dzięki temu lokalnie śmiało konkurują z największymi graczami w swojej branży.

Centrum Medyczne CMP powstało w 2002 roku na bazie kilku prywatnych gabinetów lekarskich rodziny Walickich oraz spokrewnionych i zaprzyjaźnionych z nimi osób. Ich główną domeną były świadczenia z zakresu medycyny pracy. Wspólny cel, więzi oraz ciężka praca pozwoliły w 2008 roku na powiększenie działalności – zakup spółki COR-MED w Warszawie, przy ul. Chmielnej 14 i otwarcie oddziału CMP Warszawa-Centrum, Chmielna, a także Otwarcie oddziału CMP Warszawa – Białołęka przy ul. Berensona. Od tego czasu rozrost sieci CMP nabrał tempa i średnio raz w roku otwierano kolejną placówkę na terenie Warszawy i okolic.

Dalszy rozwój CMP to z pewnością jeszcze kilka placówek w Warszawie, co wynika z potrzeby na usługi medyczne w kilku miejscach stolicy. Poza tym planujemy się pojawić w największych polskich miastach. Obecnie prowadzimy rozmowy w Łodzi i Wrocławiu – mówi Paweł Walicki, Prezes Zarządu Centrum Medycznego CMP.

Duża firma z ludzką twarzą

CMP tworzy obecnie ok. 700 osób, natomiast to, co określa firmę jako rodzinną to jej założyciele (6 osób), wciąż aktywnie pracujący. W ciągu ostatnich dwóch lat dynamika rozwoju Centrum Medycznego CMP zmusiła właścicieli do wprowadzenia w strukturze zarządzania elementów, występujących u największych, globalnych graczy. Celem było przede wszystkim ułatwienie pracy i nie zwalnianie tempa.

Ustrukturyzowanie firmy było dla nas ogromną inwestycją kadrową. Byliśmy zmuszeni wzmocnić nasze szeregi zarządcze o osoby spoza rodziny, dzięki którym moglibyśmy się dalej rozwijać. Nie zawsze dokonywaliśmy dobrych wyborów, natomiast zespół, który tworzymy obecnie to ludzie kreatywni, mocno zaangażowani w tworzenie CMP, a na tym nam najbardziej zależało – komentuje Adam Kozłowski, Dyrektor Finansowy w Centrum Medycznym CMP.

Wprowadzenie zaawansowanych struktur nie zmieniło jednak podejścia zarządu do prowadzenia firmy. W dalszym ciągu dla udziałowców najważniejsi są pracownicy, bez których nie mogliby stworzyć miejsca przyjaznego i atrakcyjnego dla pacjentów.

Rodzinność naszej firmy zobowiązuje nas do trzymania wysokiego poziomu. Nasi pracownicy są dla nas ważni, ponieważ to oni determinują rozwój firmy. Sukces jest domeną zgranego zespołu profesjonalistów. Dlatego tak mocno dbamy o wewnętrzne pozytywne relacje, aby atmosfera w firmie motywowała, a nie zniechęcała – dodaje Walicki. 

Podobnie jest w kwestii przejmowania czy zakupu placówek medycznych, w której dla zarządu najważniejszy jest szacunek do drugiego człowieka. Zmiany dotyczą tu przede wszystkim szyldów, nie ludzi. Bazując na uczciwości, właściciele Centrum medycznego CMP starają się dojść do porozumienia z dotychczasowymi pracownikami, wypracowując najlepsze dla obu stron rozwiązania i unikając zwolnień. Dotychczas z powodzeniem im się to udawało.

Konkurują z największymi

Choć obroty finansowe Centrum Medycznego CMP są mniejsze niż największych firm w branży, to są dla nich realną konkurencją. Wszystkie placówki CMP wyróżniają się wysokim standardem wyposażenia, jak i oferowanych usług.

O naszej przewadze na rynku świadczy przede wszystkim kreatywność, elastyczność i szybkość wdrożeń. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród wszystkich pracowników opracowaliśmy na nowo standardy obsługi pacjenta, które wprowadziliśmy zaraz po przeanalizowaniu możliwości finansowych i logistycznych. W międzynarodowej korporacji może i byłoby to do zrobienia, ale na pewno nie w tak krótkim czasie jak u nas – podkreśla Prezes Zarządu Centrum Medycznego CMP.

Dowodem na lokalną popularność CMP jest badanie wykonane przez IPS[1], które pokazuje, że najbardziej znane mieszkańcom Warszawy i okolic placówki medyczne to, niemal na równi, Lux-med (36,4%) oraz Centrum Medyczne CMP (35,4%). Na trzecim miejscu znalazł się Enel-med, który był wymieniany o wiele rzadziej (18,6%).

Stały, konsekwentny rozwój sieci i oferty, ale także kompetencji pracowników to sposób na biznes w Centrum Medycznym CMP. W najbliższych planach, oprócz nowych lokalizacji w całej Polsce, jest także wprowadzanie do oferty niszowych i unikalnych specjalności, zachowując i ulepszając przy tym podstawowy pakiet świadczeń. 

 

Centrum Medyczne CMP to polska, rodzinna firma, która powstała w 2002 roku na bazie zespołu prywatnych gabinetów, w których przyjmowali lekarze z rodziny Walickich, a także spokrewnieni oraz zaprzyjaźnieni z rodziną. Obecnie Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni medycznych, posiadających 13 placówek na terenie Warszawy, Piaseczna i Łomianek oraz współpracujących z ok. 300 podwykonawcami na terenie całej Polski.

 

 


[1] Badanie wykonane na zlecenie Centrum Medycznego CMP metodą CATI, na reprezentatywnej próbie mieszkańców Warszawy i okolic N=500.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.