W rodzinie siła, czyli klucz do sukcesu w branży medycznej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/
Zaczynali od kilku prywatnych gabinetów, w których nie mieli nawet wspólnej recepcji. Jeden cel i silna więź rodzinna były zgranym tandemem na drodze do rozwoju biznesu. Obecnie Centrum Medyczne CMP to 13 placówek na terenie Warszawy i okolic. Rodzinnej firmie, którą zawiadują Paweł Walicki i Adam Kozłowski, od początku towarzyszy motto „rozwój albo upadek”. Dzięki temu lokalnie śmiało konkurują z największymi graczami w swojej branży.
Centrum Medyczne CMP powstało w 2002 roku na bazie kilku prywatnych gabinetów lekarskich rodziny Walickich oraz spokrewnionych i zaprzyjaźnionych z nimi osób. Ich główną domeną były świadczenia z zakresu medycyny pracy. Wspólny cel, więzi oraz ciężka praca pozwoliły w 2008 roku na powiększenie działalności – zakup spółki COR-MED w Warszawie, przy ul. Chmielnej 14 i otwarcie oddziału CMP Warszawa-Centrum, Chmielna, a także Otwarcie oddziału CMP Warszawa – Białołęka przy ul. Berensona. Od tego czasu rozrost sieci CMP nabrał tempa i średnio raz w roku otwierano kolejną placówkę na terenie Warszawy i okolic.
– Dalszy rozwój CMP to z pewnością jeszcze kilka placówek w Warszawie, co wynika z potrzeby na usługi medyczne w kilku miejscach stolicy. Poza tym planujemy się pojawić w największych polskich miastach. Obecnie prowadzimy rozmowy w Łodzi i Wrocławiu – mówi Paweł Walicki, Prezes Zarządu Centrum Medycznego CMP.
Duża firma z ludzką twarzą
CMP tworzy obecnie ok. 700 osób, natomiast to, co określa firmę jako rodzinną to jej założyciele (6 osób), wciąż aktywnie pracujący. W ciągu ostatnich dwóch lat dynamika rozwoju Centrum Medycznego CMP zmusiła właścicieli do wprowadzenia w strukturze zarządzania elementów, występujących u największych, globalnych graczy. Celem było przede wszystkim ułatwienie pracy i nie zwalnianie tempa.
– Ustrukturyzowanie firmy było dla nas ogromną inwestycją kadrową. Byliśmy zmuszeni wzmocnić nasze szeregi zarządcze o osoby spoza rodziny, dzięki którym moglibyśmy się dalej rozwijać. Nie zawsze dokonywaliśmy dobrych wyborów, natomiast zespół, który tworzymy obecnie to ludzie kreatywni, mocno zaangażowani w tworzenie CMP, a na tym nam najbardziej zależało – komentuje Adam Kozłowski, Dyrektor Finansowy w Centrum Medycznym CMP.
Wprowadzenie zaawansowanych struktur nie zmieniło jednak podejścia zarządu do prowadzenia firmy. W dalszym ciągu dla udziałowców najważniejsi są pracownicy, bez których nie mogliby stworzyć miejsca przyjaznego i atrakcyjnego dla pacjentów.
– Rodzinność naszej firmy zobowiązuje nas do trzymania wysokiego poziomu. Nasi pracownicy są dla nas ważni, ponieważ to oni determinują rozwój firmy. Sukces jest domeną zgranego zespołu profesjonalistów. Dlatego tak mocno dbamy o wewnętrzne pozytywne relacje, aby atmosfera w firmie motywowała, a nie zniechęcała – dodaje Walicki.
Podobnie jest w kwestii przejmowania czy zakupu placówek medycznych, w której dla zarządu najważniejszy jest szacunek do drugiego człowieka. Zmiany dotyczą tu przede wszystkim szyldów, nie ludzi. Bazując na uczciwości, właściciele Centrum medycznego CMP starają się dojść do porozumienia z dotychczasowymi pracownikami, wypracowując najlepsze dla obu stron rozwiązania i unikając zwolnień. Dotychczas z powodzeniem im się to udawało.
Konkurują z największymi
Choć obroty finansowe Centrum Medycznego CMP są mniejsze niż największych firm w branży, to są dla nich realną konkurencją. Wszystkie placówki CMP wyróżniają się wysokim standardem wyposażenia, jak i oferowanych usług.
– O naszej przewadze na rynku świadczy przede wszystkim kreatywność, elastyczność i szybkość wdrożeń. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród wszystkich pracowników opracowaliśmy na nowo standardy obsługi pacjenta, które wprowadziliśmy zaraz po przeanalizowaniu możliwości finansowych i logistycznych. W międzynarodowej korporacji może i byłoby to do zrobienia, ale na pewno nie w tak krótkim czasie jak u nas – podkreśla Prezes Zarządu Centrum Medycznego CMP.
Dowodem na lokalną popularność CMP jest badanie wykonane przez IPS[1], które pokazuje, że najbardziej znane mieszkańcom Warszawy i okolic placówki medyczne to, niemal na równi, Lux-med (36,4%) oraz Centrum Medyczne CMP (35,4%). Na trzecim miejscu znalazł się Enel-med, który był wymieniany o wiele rzadziej (18,6%).
Stały, konsekwentny rozwój sieci i oferty, ale także kompetencji pracowników to sposób na biznes w Centrum Medycznym CMP. W najbliższych planach, oprócz nowych lokalizacji w całej Polsce, jest także wprowadzanie do oferty niszowych i unikalnych specjalności, zachowując i ulepszając przy tym podstawowy pakiet świadczeń.
Centrum Medyczne CMP to polska, rodzinna firma, która powstała w 2002 roku na bazie zespołu prywatnych gabinetów, w których przyjmowali lekarze z rodziny Walickich, a także spokrewnieni oraz zaprzyjaźnieni z rodziną. Obecnie Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni medycznych, posiadających 13 placówek na terenie Warszawy, Piaseczna i Łomianek oraz współpracujących z ok. 300 podwykonawcami na terenie całej Polski.
[1] Badanie wykonane na zlecenie Centrum Medycznego CMP metodą CATI, na reprezentatywnej próbie mieszkańców Warszawy i okolic N=500.
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.