Wawel: bezpłatne środki ochrony dla pracowników sklepów spożywczych
Ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynów do dezynfekcji przekazała firma Wawel pracownikom sklepów w całym kraju. Celem inicjatywy było wsparcie osób, które na co dzień pracują nad zapewnieniem Polakom dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także podziękowanie za ich zaangażowanie.
Polski handel zatrudnia łącznie ok. 2 miliony osób. Duża część z nich pracuje w niezależnych sklepach spożywczych i sieciowych supermarketach, które nie wstrzymały swojej działalności w żadnym z etapów epidemii i związanych z nią obostrzeń. W przypadku osób mających każdego dnia kontakt z setkami klientów, szczególnie ważne jest zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
Firma Wawel, producent słodyczy, już pod koniec kwietnia rozpoczęła przekazywanie do sklepów płynów do dezynfekcji na bazie 70% etanolu oraz jednorazowych maseczek prewencyjnych. Łącznie przekazano ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynu.
„Dziś, w czasach epidemii koronawirusa, szczególnie mocno zauważamy wyjątkową rolę pracowników sklepów. Pracują dla dobra nas wszystkich i sprawiają, że polskie rodziny mogą w tych trudnych tygodniach normalnie funkcjonować. Chcemy podziękować za tę szczególną postawę, za odpowiedzialność i zaangażowanie, a równocześnie wspierać sklepy, z którymi na co dzień współpracujemy” – mówi Łukasz Majcherski, dyrektor sprzedaży ds. rynku niezależnego w firmie Wawel.
Produkty do sklepów przekazywali w ramach regularnych wizyt przedstawiciele handlowi firmy Wawel, którzy również wyposażeni zostali w odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przekazanie maseczek i płynów było kolejnym już gestem pomocy ze strony producenta słodyczy. Wcześniej firma Wawel wspólnie z Fundacją Wawel z Rodziną przekazała Wawel łącznie ponad tonę słodyczy do Szpitala Uniwersyteckiego i Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Myślenicach. Paczki ze słodyczami Wawelu dotarły także do krakowskiego ośrodka kwarantanny.
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk
Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.