Wawel: bezpłatne środki ochrony dla pracowników sklepów spożywczych
Ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynów do dezynfekcji przekazała firma Wawel pracownikom sklepów w całym kraju. Celem inicjatywy było wsparcie osób, które na co dzień pracują nad zapewnieniem Polakom dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także podziękowanie za ich zaangażowanie.
Polski handel zatrudnia łącznie ok. 2 miliony osób. Duża część z nich pracuje w niezależnych sklepach spożywczych i sieciowych supermarketach, które nie wstrzymały swojej działalności w żadnym z etapów epidemii i związanych z nią obostrzeń. W przypadku osób mających każdego dnia kontakt z setkami klientów, szczególnie ważne jest zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
Firma Wawel, producent słodyczy, już pod koniec kwietnia rozpoczęła przekazywanie do sklepów płynów do dezynfekcji na bazie 70% etanolu oraz jednorazowych maseczek prewencyjnych. Łącznie przekazano ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynu.
„Dziś, w czasach epidemii koronawirusa, szczególnie mocno zauważamy wyjątkową rolę pracowników sklepów. Pracują dla dobra nas wszystkich i sprawiają, że polskie rodziny mogą w tych trudnych tygodniach normalnie funkcjonować. Chcemy podziękować za tę szczególną postawę, za odpowiedzialność i zaangażowanie, a równocześnie wspierać sklepy, z którymi na co dzień współpracujemy” – mówi Łukasz Majcherski, dyrektor sprzedaży ds. rynku niezależnego w firmie Wawel.
Produkty do sklepów przekazywali w ramach regularnych wizyt przedstawiciele handlowi firmy Wawel, którzy również wyposażeni zostali w odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przekazanie maseczek i płynów było kolejnym już gestem pomocy ze strony producenta słodyczy. Wcześniej firma Wawel wspólnie z Fundacją Wawel z Rodziną przekazała Wawel łącznie ponad tonę słodyczy do Szpitala Uniwersyteckiego i Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Myślenicach. Paczki ze słodyczami Wawelu dotarły także do krakowskiego ośrodka kwarantanny.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.