Komunikaty PR

Według naukowców spożywamy do 100 tys. mikrocząsteczek plastiku rocznie

2023-05-10  |  12:39
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Mikroplastik coraz częściej przenika do ludzkiego organizmu. Dodatkowo w plastikowych butelkach - uwalnia się on pod wpływem ciepła. W ciągu tygodnia jedna osoba spożywa około pięciu gramów tworzyw sztucznych. Austriacka marka Waterdrop przedstawia edycję butelek termicznych wykonanych z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Dlatego pozwalają one uniknąć uwalniania plastiku wraz z wyższą temperaturą. Uniwersalna butelka termiczna utrzymuje zimno napojów przez 24 godziny, oraz ciepło przez 12. To rozwiązanie dla osób chcących żyć zdrowo i ekologicznie.

Badania naukowe dowodzą, że mikroplastik może przenikać do naszego organizmu poprzez pożywienie, a dodatkowo uwalniać się pod wpływem ciepła. Mikroskopijne cząstki plastiku są coraz powszechniejsze w środowisku, a ich obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Naukowcy z Amsterdamu przebadali próbki krwi od dorosłych osób, a w 80 proc. z nich potwierdzono obecność mikroplastiku. Odkrycie to dowodzi, że jest on w stanie przemieszczać się po ciele człowieka, a następnie osadzać w jego narządach. Według badań opublikowanych w publikacji naukowej Environmental Science & Technology nawet jeśli spożywamy tylko niewielkie ilości zanieczyszczonej żywności, to wraz z nią możemy spożywać do 100 000 mikrocząsteczek plastiku rocznie.  

Butelki termiczne ze stali nierdzewnej alternatywą dla plastikowych butelek

Naukowcy z National Institute of Standards and Technology w USA przeanalizowali kilka powszechnie stosowanych produktów konsumenckich. Odkryli, że gdy produkty z tworzyw sztucznych są wystawione na działanie gorącej wody, uwalniają wtedy biliony nanocząsteczek plastiku na litr wody. Mikroplastik może uwalniać się z butelek PET pod wpływem ciepła, jakie powstaje podczas przechowywania napojów w samochodzie lub podczas podgrzewania w kuchni mikrofalówką. Z powodu wzrastającej świadomości dotyczącej wpływu plastiku na zdrowie, wiele osób decyduje się na picie wody bez używania plastikowych butelek.

W tym celu marka Waterdrop oferuje innowacyjne, uniwersalne butelki termiczne, które dzięki podwójnym ściankom z wysokiej jakości nierdzewnej stali utrzymują zimno napojów przez 24 godziny. Ich kształt oraz stylowy design powodują, że są one idealnym wyborem dla osób, które cenią sobie zdrowie oraz ekologię. Butelki termiczne dostępne są w kolorze czarnym oraz srebrnym, są one łatwe w czyszczeniu i nie zatrzymują zapachów, co pozwala na wielokrotne korzystanie z nich bez obaw o jakość napoju. Marka posiada również w swojej ofercie butelki wykonane z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA - polimeru, który ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. 

Świat bez nadmiaru plastiku i cukru jest możliwy

Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest wybitny tenisista Novak Djoković, wierzy w idee zrównoważonego rozwoju. Nadmiar plastiku i nadużywanie cukru to ogromne globalne problemy. Firma rozpoczęła kampanię wzywającą do wyeliminowania korzystania ze słodzonych napojów w jednorazowych plastikowych opakowaniach. Waterdrop produkuje napoje bez cukru. Marka podjęła współpracę z organizacją Plastic Bank, której płaci za jedną zebraną plastikową butelkę, za każdy sprzedany 12 - pak kapsułek. Waterdrop stale się rozwija, oferując swoim klientom produkty jeszcze bardziej dostosowane do ich potrzeb. Firma chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów, dzięki innowacyjnym rozpuszczalnym Mikrodrinkom, promowaniu odpowiedniego nawadniania się, przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o środowisko. 

 


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia — wodą.

 

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.