Według naukowców spożywamy do 100 tys. mikrocząsteczek plastiku rocznie
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Mikroplastik coraz częściej przenika do ludzkiego organizmu. Dodatkowo w plastikowych butelkach - uwalnia się on pod wpływem ciepła. W ciągu tygodnia jedna osoba spożywa około pięciu gramów tworzyw sztucznych. Austriacka marka Waterdrop przedstawia edycję butelek termicznych wykonanych z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Dlatego pozwalają one uniknąć uwalniania plastiku wraz z wyższą temperaturą. Uniwersalna butelka termiczna utrzymuje zimno napojów przez 24 godziny, oraz ciepło przez 12. To rozwiązanie dla osób chcących żyć zdrowo i ekologicznie.
Badania naukowe dowodzą, że mikroplastik może przenikać do naszego organizmu poprzez pożywienie, a dodatkowo uwalniać się pod wpływem ciepła. Mikroskopijne cząstki plastiku są coraz powszechniejsze w środowisku, a ich obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Naukowcy z Amsterdamu przebadali próbki krwi od dorosłych osób, a w 80 proc. z nich potwierdzono obecność mikroplastiku. Odkrycie to dowodzi, że jest on w stanie przemieszczać się po ciele człowieka, a następnie osadzać w jego narządach. Według badań opublikowanych w publikacji naukowej Environmental Science & Technology nawet jeśli spożywamy tylko niewielkie ilości zanieczyszczonej żywności, to wraz z nią możemy spożywać do 100 000 mikrocząsteczek plastiku rocznie.
Butelki termiczne ze stali nierdzewnej alternatywą dla plastikowych butelek
Naukowcy z National Institute of Standards and Technology w USA przeanalizowali kilka powszechnie stosowanych produktów konsumenckich. Odkryli, że gdy produkty z tworzyw sztucznych są wystawione na działanie gorącej wody, uwalniają wtedy biliony nanocząsteczek plastiku na litr wody. Mikroplastik może uwalniać się z butelek PET pod wpływem ciepła, jakie powstaje podczas przechowywania napojów w samochodzie lub podczas podgrzewania w kuchni mikrofalówką. Z powodu wzrastającej świadomości dotyczącej wpływu plastiku na zdrowie, wiele osób decyduje się na picie wody bez używania plastikowych butelek.
W tym celu marka Waterdrop oferuje innowacyjne, uniwersalne butelki termiczne, które dzięki podwójnym ściankom z wysokiej jakości nierdzewnej stali utrzymują zimno napojów przez 24 godziny. Ich kształt oraz stylowy design powodują, że są one idealnym wyborem dla osób, które cenią sobie zdrowie oraz ekologię. Butelki termiczne dostępne są w kolorze czarnym oraz srebrnym, są one łatwe w czyszczeniu i nie zatrzymują zapachów, co pozwala na wielokrotne korzystanie z nich bez obaw o jakość napoju. Marka posiada również w swojej ofercie butelki wykonane z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA - polimeru, który ma negatywny wpływ na nasze zdrowie.
Świat bez nadmiaru plastiku i cukru jest możliwy
Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest wybitny tenisista Novak Djoković, wierzy w idee zrównoważonego rozwoju. Nadmiar plastiku i nadużywanie cukru to ogromne globalne problemy. Firma rozpoczęła kampanię wzywającą do wyeliminowania korzystania ze słodzonych napojów w jednorazowych plastikowych opakowaniach. Waterdrop produkuje napoje bez cukru. Marka podjęła współpracę z organizacją Plastic Bank, której płaci za jedną zebraną plastikową butelkę, za każdy sprzedany 12 - pak kapsułek. Waterdrop stale się rozwija, oferując swoim klientom produkty jeszcze bardziej dostosowane do ich potrzeb. Firma chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów, dzięki innowacyjnym rozpuszczalnym Mikrodrinkom, promowaniu odpowiedniego nawadniania się, przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o środowisko.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia — wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/
![Startuje 10. edycja „Recepty na Sukces” z inicjatywy Gedeon Richter Polska Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_415785055,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Startuje 10. edycja „Recepty na Sukces” z inicjatywy Gedeon Richter Polska
![SiDLY nawiązują partnerstwo z jedną z wiodących sieci aptecznych w Polsce.](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1062869538,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SiDLY nawiązują partnerstwo z jedną z wiodących sieci aptecznych w Polsce.
![Polakom przestaje być do śmiechu. Bezzębie odbiera Polakom pewność siebie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1788985018,w_270,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polakom przestaje być do śmiechu. Bezzębie odbiera Polakom pewność siebie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Farmacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/849-ramka-prawa-biznes,w_274,r_png,_small.png)
Elektroniczna karta szczepień ułatwiłaby życie pacjentom i pomogła egzekwować obowiązek szczepień. System jest gotowy na takie e-rozwiązanie
Wszystkie szczepienia udokumentowane w elektronicznym systemie – to rozwiązanie, o którym dużo się mówi, jednak cały czas nie istnieje w naszym kraju. Mimo wdrożenia e-Skierowań, e-Zwolnień, Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz Internetowego Konta Pacjenta nie ma jednej, ogólnokrajowej bazy danych, w której odnotowane byłyby szczepienia, jakim zostaliśmy poddani. Zdaniem ekspertów byłoby to nie tylko ułatwieniem dla pacjenta, ale też umożliwiło egzekwowanie obowiązku szczepień.
Finanse
Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB
![](https://www.newseria.pl/files/11111/meritoros-bpo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.
Handel
Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/msc-zasoby-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.