Wideokonsultacja medyczna pomocna podczas pandemii
Europ Assistance Polska
Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/
Większość Polaków co najmniej raz na pół roku potrzebuje konsultacji lekarskiej. Stale rośnie również liczba osób, która korzysta z prywatnego systemu opieki zdrowotnej. W aktualnej sytuacji korzystanie z tradycyjnej formy kontaktu z lekarzem jest bardzo utrudnione, co powoduje, że zwiększa się rola i wykorzystanie wideo i telekonsultacji medycznych.
Jak wynika z badania „Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych” przeprowadzonego przez CBOS w sierpniu 2018 roku, aż 88% Polaków przynajmniej raz skorzystało z usług medycznych w ostatnim czasie (ostatnie sześć miesięcy). Najczęściej korzystali z porady lekarza ogólnego, a ponad połowa ankietowanych odwiedziła lekarza specjalistę. Przybywa również osób, które korzystają z badań diagnostycznych.
Warto zwrócić uwagę, że z roku na rok rośnie liczba osób, która niezależnie od publicznej służby zdrowia, korzystają z prywatnego systemu opieki zdrowotnej (57% ogółu badanych). Niewątpliwie podstawową motywacją dla wyboru takiej ścieżki leczenia jest krótszy czas oczekiwania na wizytę czy badanie, co deklaruje 74% badanych.
Zdalny assistance medyczny pomocny w trakcie pandemii
Z roku na rok, assistance medyczny zyskuje na znaczeniu i jest traktowany przez klientów jako dodatkowa forma zapewnienia sobie pomocy w chorobie. Dzięki temu rozwiązaniu, w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku możemy skorzystać ze świadczeń zdrowotnych.
Według IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska w 2020 roku Polacy coraz częściej dostrzegają zalety assistance medycznego (53%). Połowa respondentów przyznaje, że korzysta z assistance medycznego co najmniej raz w roku. Do najpopularniejszych świadczeń należą domowa wizyta lekarza, transport medyczny, czy pomoc po hospitalizacji. 28% badanych uznaje telefoniczną konsultację z lekarzem, jako najbardziej przydatne świadczenie.
Większość osób korzystających z pomocy medycznej przyzwyczajona jest do tradycyjnej formy kontaktu z lekarzem, chociaż jak pokazuje IX Ogólnopolskie Badanie Assistance, 93% Polaków, którzy korzystali z wideokonsultacji medycznej, jest zadowolonych z takiej usług, a 64% chętnie skorzystałaby z takiej metody kontaktu.
Wyniki te dobrze oddają otwartość społeczeństwa na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych. Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej i szybciej zweryfikowana oczekiwania i możliwości. Z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej. Z danych Europ Assistance Polska wynika, że w okresie marzec-kwiecień współczynnik wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem wzrósł czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.
Assistance medyczny jest produktem, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Daje bowiem klientom dostęp do usług medycznych wysokiej jakości, a zdrowie jest przecież dla wszystkich najważniejsze. Jako firma assistance mamy bogatą sieć medyczną i duże doświadczenie w oferowaniu tele i wideokonsultacji medycznej. Oczywiście każdorazowo taka pomoc dobierana jest w oparciu o schorzenie, czy problem zdrowotny, z jakim zgłasza się klient. W bardziej skomplikowanych przypadkach wymagana jest wizyta w placówce medycznej. Rozwiązania technologiczne w usługach medycznych coraz bardziej zyskują na znaczeniu, a ostatnie wydarzenia pozwoliły jeszcze większej liczbie osób skorzystać z takich metod kontaktu z lekarzem. Jestem przekonany, że zwiększy się wykorzystanie tego kanału, który pozwala jeszcze szybciej i sprawniej obsługiwać naszych klientów, co pozytywnie przekłada się na ich doświadczenia – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.