Właściwości Yarrowia lipolytica potwierdzone badaniami na Uniwersytecie Łódzkim
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Współpraca naukowa onesano i Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzona w ramach projektu badawczego Science Hub, potwierdziła korzystny wpływ szczepu drożdży Yarrowia lipolytica A-101 na układ odpornościowy. Szczep ten jest bazą dla wszystkich formuł nowej linii postbiotycznych suplementów diety PostVital, którego marka jest producentem.
Pilotowany przez opiekunów naukowych z Uniwersytetu Łódzkiego projekt pt. „Wpływ postbiotyku Yarrowia lipolytica na aktywność wydzielniczą monocytów” w ramach konkursu Science Hub, to przedsięwzięcie realizowane przy współudziale studentów oraz partnerów zewnętrznych. Jego celem jest wspieranie współpracy pomiędzy jednostkami zewnętrznymi a Uniwersytetem Łódzkim poprzez tworzenie wdrożeniowych prac naukowych oraz zaangażowanie młodych naukowców w rozwiązywanie konkretnych problemów badawczych zgłoszonych przez firmy, których projekty zwyciężyły w konkursie. W tegorocznej edycji Science Hub UŁ zrealizowanych zostało 12 projektów z Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska. Jeden z nich jest kontynuacją wcześniejszej współpracy Uniwersytetu Łódzkiego z firmą onesano. Marka wprowadziła na rynek suplementy diety oraz produkty z kategorii nowej żywności (ang. novel food), zawierające unikatowy szczep drożdży Yarrowia lipolytica A-101.
Projekt pod nazwą „Wpływ postbiotyku Yarrowia lipolytica na aktywność wydzielniczą monocytów” był realizowany w okresie od maja do czerwca 2023 r., a jego opiekunem naukowym była dr Małgorzata Siwińska z Katedry Biologii Bakterii. Współpraca naukowa miała na celu określenie, jakie cytokiny (cząsteczki wydzielane przez jedne komórki w celu wpływu na inne) są wydzielane przez komórki układu odpornościowego, w tym przypadku monocyty, w odpowiedzi na postbiotyk Yarrowia lipolytica.
Wyjątkowe właściwości drożdży Yarrowia lipolytica
Wyniki badań przeprowadzonych w Instytucie Mikrobiologii Biotechnologii i Immunologii Uniwersytetu Łódzkiego jednoznacznie wskazują na znaczący wpływ postbiotyku Yarrowia lipolytica na stymulację układu odpornościowego (lub prościej – znaczący wpływ na szybszą i skuteczniejszą reakcję układu odpornościowego). Postbiotyk Yarrowia lipolytica aktywuje czynniki przyspieszające efektywne zwalczanie mikroorganizmów chorobotwórczych przez komórki układu odpornościowego. Aktywacja czynników stymulujących układ odpornościowy do zwalczania patogenów jest większa przy zastosowaniu postbiotyku Yarrowia lipolytica w porównaniu z betaglukanem wyizolowanym z drożdży piekarniczych Saccharomyces cerevisia, który znany jest na rynku jako bardzo silny biostymulator. Postbiotyk Yarrowia lipolytica wspomaga proces fagocytozy (pochłaniania patogenów przez komórki odpornościowe) skuteczniej niż betaglukan wyizolowany z drożdży Saccharomyces cerevisiae.
Inspiracją do stworzenia linii nowoczesnych suplementów diety PostVital były unikalne właściwości biomasy postbiotycznej drożdży Yarrowia lipolytica, których pozytywny wpływ na układ immunologiczny i naturalną odporność organizmu został potwierdzony m.in. powyższymi badaniami. Szczep Yarrowia lipolytica A-101, zawierający w swoich komórkach aż dwa kluczowe dla ochrony odporności związki, beta-glukany i mannany, stanowi podwójne wsparcie dla naturalnych sił obronnych organizmu oraz mikrobiomu jelit. Przekłada się to na lepsze wykorzystanie i wyższą skuteczność działania każdej z wchodzących w skład produktu substancji aktywnych.
Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.