Wraca moda na wybielanie zębów
Wraca moda na wybielanie zębów
Uśmiech jest wizytówką każdego z nas, o którą należy szczególnie dbać. Osiągnięcie pożądanego ostatnio, telewizyjnego efektu dla wielu osób jest nieosiągalne bez interwencji stomatologii estetycznej. Pozostaje jednak grupa pacjentów w gabinetach stomatologicznych, którzy może nie posiadają budżetu na takiego rodzaju zabiegi, a przy tym mogą pochwalić się naturalnie zdrowymi zębami, gdzie jedynie ich kolor pozostaje do poprawy. Dentyści obserwują zjawisko wzrostu zainteresowania wybielaniem zębów, które jest wystarczającym zabiegiem, by być posiadaczem pięknego, białego uśmiechu.
Małoinwazyjny zabieg o natychmiastowych efektach
Wybielanie zębów to zabieg z pogranicza stomatologii i medycyny estetycznej. Polega on na rozjaśnianiu naturalnych tkanek zębów poprzez nakładanie specjalnego preparatu, najczęściej w formie żelu, na odpowiednio przygotowane i zdrowe zęby. Preparat jest aktywowany przy użyciu odpowiedniej ilości światła i pozostawiany na zębach przez około 15 minut. Taką sesję powtarza się od 3 do 4 razy. Po wybielaniu uzyskuje się natychmiastowy efekt, najczęściej rozjaśniając zęby o 3 do 4 odcieni szarości. Rezultat jest widoczny natychmiast, a efekt utrzymuje się od pół roku do 2 lat.
- Pacjenci z kompleksami związanymi z uśmiechem często nie mają odwagi, aby pokazać zęby, ograniczając swoje uśmiechy lub mówiąc z zamkniętymi ustami. Wybielenie i poprawa wyglądu zębów, pozwala im odzyskać pewność siebie i komfort podczas rozmów z innymi osobami, co przekłada się na dobre samopoczucie. To niesamowicie satysfakcjonujące, gdy jako lekarze obserwujemy przemianę u pacjenta, który przed zabiegiem nie jest w stanie swobodnie się uśmiechać, a po nim staje się pewny siebie, radosny, otwarty i zadowolony – mówi lek. dent. Grzegorz Kruszczyński z centrum stomatologicznego Bimedical w Warszawie.
Wybielić można tylko zdrowe zęby
Żeby móc wybielić zęby, potrzebne jest spełnienie kilku kluczowych wymagań. Przede wszystkim należy zacząć od konsultacji z dentystą i higienistką, którzy ocenią stan uzębienia. Często pacjenci, którzy zgłaszają się na konsultację dotyczącą wybielania zębów, dowiadują się, że nie jest to możliwe ze względu na zniszczone lub odbudowane wcześniej zęby. Próchnica lub ich silna nadwrażliwość wyklucza możliwość wybielania. Tego zabiegu nie dokonuje się w przypadku kobiet w ciąży lub alergii na któryś ze składników preparatu. Co więcej, zęby muszą być oczyszczone z kamienia nazębnego przed przystąpieniem do wybielania.
O rezultaty należy dbać
Dla zapewnienia jak najdłuższego efektu wybielania zaleca się regularne i dokładne utrzymanie higieny jamy ustnej. Po wybielaniu zaleca się również stosowanie tzw. "białej diety" w pierwszym okresie po zabiegu. Oznacza to unikanie spożywania pokarmów zawierających substancje silnie barwiące, takie jak czerwone wino, curry czy czarna kawa. Po spożyciu barwiącego pokarmu należy natychmiast przepłukać jamę ustną wodą lub umyć zęby.
Koszty śnieżnobiałego uśmiechu
Ceny wybielania zębów mogą wahać się od półtora do dwóch tysiąca złotych, w zależności od wybranej metody i zakresu zabiegu. Wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym zazwyczaj jest droższe, ale zapewnia natychmiastowe i bardziej intensywne rezultaty.
- Koszt wstawienia nowego uzębienia, takiego jak korony, licówki lub implanty zębowe, jest znacznie bardziej zróżnicowany, ponieważ zależy od materiału używanego do konstrukcji, skomplikowania procedury lub ewentualnej potrzeby dodatkowych przygotowań, takich jak leczenie i oczyszczenie zębów przed wstawieniem. W przypadku bardziej zaawansowanych zabiegów, takich jak implanty zębowe, koszty będą wyższe – dodaje lek. dent. Grzegorz Kruszczyński.
W przypadkach, gdy lekarz odmawia możliwość wybielania zębów, pozostaje nam rekonstrukcja uzębienia poprzez zastosowanie koron, licówek lub metody bondingu. Jest to bardzo wygodna alternatywa, która jednak wymaga większych nakładów finansowych. W tym przypadku możliwości są nieograniczone. Pacjent może sobie zażyczyć dowolny kolor koron. Takie rozwiązanie może nam starczyć nawet na kilkadziesiąt lat. Dentyści polecają go, gdy uzębienie wymaga rekonstrukcji, a nie jedynie zmiany barwy.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.