Wystartowała kampania marketingowa Danio! Mały Głód poznaje nowość marki
Z początkiem kwietnia wystartowała nowa kampania reklamowa Danio z portfolio Danone. Jej celem jest prezentacja tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego[1]. Wielokanałowa komunikacja skierowana do grupy docelowej młodych dorosłych, obejmie m.in. media tradycyjne, współpracę z influencerami i nośniki outdoor. Na entuzjastów produktów Danio czeka również szereg akcji konsumenckich. We wszystkich kanałach pojawi się znany bohater – Mały Głód.
Napiłbyś się Danio? Te słowa padają – po raz pierwszy w historii istnienia postaci – z ust Małego Głoda w spocie reklamowym, który od początku kwietnia emitowany jest w telewizji w ramach nowej kampanii marki Danio. W jego głosie słychać niepokój, gdyż nowość marki – najbardziej kremowy jogurt pitny marki Danio[2] – to dla Małego Głoda realne zagrożenie. Dzięki płynnej formie dostępnej w wygodnej butelce, po produkt możemy sięgnąć praktycznie wszędzie, zwalczając poczucie małego głodu.
W ramach kampanii Danio będzie zwalczać Małego Głoda nie tylko w telewizji, lecz także w serwisach VoD czy na platformach społecznościowych – m.in. TikToku, Facebooku czy Instagramie. Komunikacja obecna będzie także w punktach sprzedaży. Marka zaplanowała również szereg działań niestandardowych.
W drogę (nie tylko) z Małym Głodem
We Wrocławiu, Krakowie i Górnośląskim Okręgu Przemysłowym na ulicach pojawią się tramwaje oklejone kremowymi kreacjami Danio, zaś w wielu miastach w całym kraju pojawią się specjalne Danio Busy, którymi podróżować będzie nie tylko Mały Głód, lecz także goście specjalni. Informacje o lokalizacjach będą na bieżąco podawane na stronie internetowej marki (www.danio.com.pl). Najbliższa okazja, by spotkać Danio Busy będzie 18 maja 2024 roku na parkingu przy Centrum Bankowo-Biznesowym „Nowy Świat” przy rondzie Charles’a de Gaulle’a w Warszawie. Wówczas, w ramach Nocy Muzeów, na fasadzie budynku, zostanie wyświetlona specjalna animacja (mapping Danio).
Nowość marki
Szeroko zakrojona kampania ma na celu przede wszystkim promocję tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego Danio[3]. Bogaty w białko i wapń produkt dostępny jest w poręcznych butelkach o pojemności 270 g. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech atrakcyjnych smaków: klasycznej wanilii, tropikalnego mango, ciasteczkowego oraz owocowego duetu (truskawka-jagoda). Atutem jogurtu pitnego Danio jest jego kremowość. Aż 81 % konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że jest „ekstremalnie kremowy”[4].
- Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym[5]. Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego rozszerzyliśmy nasze portfolio o nowy produkt: jogurt pitny. Segment ten dynamicznie rośnie, w 2023 roku urósł wolumenowo o ponad 4% rok do roku, a wartość sprzedaży wzrosła o blisko 20%[6]. Ukłonem w stronę naszych konsumentów jest także powrót Małego Głoda do komunikacji. Mamy nadzieję, że pierwsze wypowiedziane przez niego słowa spotkają się z entuzjazmem – mówi Agata Szymańska, menedżer marki Danio.
Za przygotowanie spotu reklamowego i kreacji odpowiada Feeders Agency, reżyserem spotu jest Mac Adamczak. Kreacje out of home oraz key visual opracowała agencja Ekstrakt Studio, natomiast aktywacje klienckie stworzyła agencja Kamikaze. Plan kampanii i zakup mediów pozostaje po stronie Essence Mediacom.
[1] Wśród wiodących marek jogurtów pitnych wybranych smaków z wyłączeniem marek własnych. Badanie superiority Danone, realizowane przez IQS, sierpień 2023, próba: 720 konsumentów. Więcej informacji na www.danio.com.pl.
[2] Tamże.
[3] Tamże.
[4] Tamże.
[5] Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023
[6] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Total Polska (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w skumulowanym okresie tydzień 1- tydzień 52 2023, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: jogurty pitne.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.