Komunikaty PR

Zbadaj się nie odkładaj!” - akcja Fundacji Avalon o badaniach profilaktycznych

2024-04-04  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Avalon w ramach Projektu Sekson: „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” wynika, że częstym powodem odkładania konsultacji medycznych przez osoby z niepełnosprawnością jest kwestia braku informacji o dostosowaniu gabinetu czy placówki medycznej, a także obawa przed kontaktem z niedoświadczonym lekarzem specjalistą. Pragnąc ułatwić osobom z niepełnosprawnościami dostęp do placówek medycznych, Fundacja Avalon rozbudowuje swoją Mapę Dostępności i organizuje akcję społeczną “Zbadaj się nie odkładaj”, która realizowana jest w ramach Światowego Dnia Zdrowia.

Akcja “Zbadaj się nie odkładaj” rozpocznie się 4 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. Fundacja Avalon zachęca do śledzenia swoich mediów społecznościowych i wzięcia udziału w darmowych badaniach profilaktycznych.

Medycyna dostępna dla każdego

Fundacja Avalon, już od kilku lat prowadzi Mapę Dostępności, która jest ogólnopolską wyszukiwarką placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (OzN). Placówki dostosowane dla OzN weryfikowane są na podstawie opracowanych Kryteriów Dostępności.

Akcja społeczna “Zbadaj się nie odkładaj” w kilku krótkich spotach zachęca do wykonania badań profilaktycznych. Filmy informują o tym, gdzie szukać gabinetów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostaną poruszone takie tematy jak komunikacja z osobami głuchymi, dostępność gabinetów ginekologicznych, psychologicznych, szkół rodzenia i opieki okołoporodowej. Treści edukacyjne, które będą publikowane na kanałach social media Fundacji Avalon i Projektu Sekson, będą dotyczyć również tematu męskiego zdrowia psychicznego oraz spektrum autyzmu.

W ramach akcji, odbędzie się również premiera broszury edukacyjnej, skierowanej do specjalistów i placówek medycznych. Tym działaniem organizacja chce dotrzeć do personelu medycznego i dać tej grupie merytoryczne wskazówki, wspierające w pracy z pacjentami z niepełnosprawnościami.

Nasza kampania ma na celu budowanie świadomości społecznej na temat potrzeby dbałości o zdrowie osób z niepełnosprawnościami oraz mobilizację społeczeństwa do wspierania ich w procesie profilaktyki zdrowotnej. Mamy świadomość, że osoby z niepełnosprawnościami mogą odczuwać obawy związane z brakiem dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz mogą być zniechęcone do regularnych badań ze względu na różnorodne przeszkody, jakie napotykają. W ramach naszej kampanii będziemy poruszać kwestie dotyczące dostępności, troski o zdrowie, zapewnienia dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz eliminacji barier w procesie diagnostyki. Bardzo się cieszę, że w ramach akcji będziemy mogli przedstawić nową, zmodernizowaną odsłonę Mapy Dostępności - ogólnopolskiej wyszukiwarki placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, zaprojektowaną z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. - Kamil Zięba, specjalista ds. Mapy Dostępności, zastępca kierowniczki Projektu Sekson

Profilaktyka w praktyce

Fundacja Avalon, w ramach Projektu Sekson, przygotowała dla obiorców akcji “Zbadaj się nie odkładaj” nie tylko wirtualne treści. Już 27 kwietnia, w Klinice Andrologii i Zdrowia Seksualnego MENVITA współpracujący z organizacją specjaliści dr n. med. Piotr Paweł Świniarski oraz dr Agnieszka Wolska przeprowadzą darmowe badania USG jąder i USG piersi dla osób z niepełnosprawnościami. Zapisy rozpoczną się już wkrótce.

Do akcji przyłączyła się również Fundacja Edukacji Społecznej, któraprzeprowadzi bezpłatne i anonimowe testy na HIV, HCV i kiłę. Będzie można również wziąć udział w darmowym szkoleniu o nazwie “Najnowsza wiedza na temat profilaktyki zakażeń HIV”. Wydarzenia odbędą się 15 kwietnia w siedzibie Fundacji Avalon na warszawskim Mokotowie.

Patronat honorowy nad akcją “Zbadaj się nie odkładaj” objęli: Rzecznik Praw Pacjenta, Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych oraz Instytut Praw Pacjenta.

Akcja przebiegnie pod patronatem medialnym: Wirtualnej Polski, portalu Rampa.pl, portalu Hello Zdrowie, Niepelnosprawni.pl oraz Leki.pl.

Więcej informacji na www.fundacjaavalon.pl od 4 kwietnia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.