Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz z zakłóceniem wzorca snu oraz ciemnymi i ponurymi wieczorami, może powodować, że skutki codziennych mikrostresów staną się bardziej odczuwalne.
Mikrostresy to drobne, stresujące momenty, które występują regularnie. W danej chwili zazwyczaj nie znaczą dla nas wiele, jednak, jeśli nie zostaną rozwiązane – mogą narastać i powodować długoterminowe problemy z dobrym samopoczuciem.
Według nowego badania przeprowadzonego przez Mars Wrigley, producenta bezcukrowych gum Orbit®, 10% Polaków twierdzi, że po zmianie czasu doświadcza więcej mikrostresów. Respondenci wskazują, że z powodu krótszych dni odczuwają smutek (19%), zmęczenie (19%), czują się wyprowadzeni z równowagi (15%), rozdrażnieni (12%) oraz niespokojni (11%). 17% ankietowanych cieszy się natomiast, że zyskuje dodatkową godzinę snu.
Zapytani o najbardziej stresujące czynniki związane z przestawieniem zegarów, 24% pytanych Polaków stwierdziło, że nie wiedzą, jak to wpłynie na ich sen, 21% obawia się uczucia zmęczenia w pracy lub na uczelni, czy problemów z obudzeniem się (16%). 10% obawia się, że budzik nie włączy się we właściwym czasie.
Niemal 32% Polaków, zaproszonych do badania Mars Wrigley, uważa, że doświadcza mikrostresów aż 2-3 razy dziennie. Deklarują natomiast, że mają swoje sposoby, aby lepiej sobie z nimi radzić. 32% badanych wskazuje, że wychodzi na spacer na świeżym powietrzu, 27% ogląda telewizję, 22% czyta książkę, a prawie 20% decyduje się na żucie gumy.
Aby pomóc w walce z negatywnymi odczuciami związanymi z przestawieniem zegarów na czas zimowy, producent marki Orbit® zachęca do znalezienia chwili dla siebie. Małe przerwy, poświęcone wyłącznie sobie, mogą pomóc przezwyciężyć chaos dnia codziennego i zapewnić moment na reset.
Nowa siedziba Diagnostyki w Łodzi
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.